Als je het niet wil afzeggen, zou ik extra op de hygiëne letten. Handen laten wassen bij binnenkomst. Na elk toiletbezoek even toilet, wastafel, deurkruk en lampschakelaar schoonmaken. Op deze manier hebben wij meerdere keren weten voorkomen dat we elkaar als gezin aansteken met buikgriep (niet altijd hoor, maar verkleint de kans aanzienlijk) Mocht het klasgenootje nou net bij jullie overgeven is er helaas weinig tegen te doen, want dat gaat via de lucht.
Ik zou het helemaal niet raar vinden als je het afzegt. Ik snap best dat je extra voorzichtig bent met je dochter. Bij jullie aan tafel eten en waarschijnlijk jullie toilet bezoeken lijkt me toch nog een stukje intiemer contact dan op school.
Ik denk dat ik zou afzeggen maar kan me ook voorstellen dat je het door wilt laten gaan. Thuis kan je wel beter op de hygiëne letten dan op school. Hij vindt het vast niet erg om even zn handen te wassen bij binnenkomst en na de wc etc. En misschien vecht die antibiotica de buikgriep wel af
Lastig Mijn eerste gedachte is gewoon afspreken maar als ze wel ziek word en weer het ziekenhuis in moet zal je met een enorm schuld gevoel zitten