wel of niet doen?

Discussion in 'Babynamen' started by minipi, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Dilemma:
    de meisjesnaam die nu bij ons op 1 staat (al een paar weken), blijkt in onze woonplaats (kleine stad) de afgelopen tijd best veel gegeven (er hingen 3 kaartjes bij de VK met die naam en één op het KDV).
    De naam van onze eerste dochter stond in de NL top 5, maar die zijn we in onze woonplaats nog niet tegengekomen (niet bij VK, niet bij KDV, niet bij kennissen), dus dat vonden we geen groot probleem.
    De naam die we nu voor een meisje in gedachten hebben, staat niet in de NL top 20, maar lijkt dus plaatselijk wel erg populair. En dat maakt de kans op een naamgenoot in de klas / sportclub oid wel groter. Maar ja, moeten we het daarvoor laten? Ik twijfel er op los... Wat vinden jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als dit dé naam is voor jullie zou ik het niet veranderen.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als dit inderdaad de naam is die jullie mooi vinden, zou hem gewoon gebruiken. Komt in de grote stad ook vaak genoeg voor dat er kinderen met dezelfde naam in de klas zitten en ik merk zelf als je overal rekening mee moeten houden, dan is er met elke naam wel wat. Ik zou je kindje gewoon die naam geven.

4. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Ik zou ook gewoon de naam geven die jij het mooist vind. Als je het niet doet krijg je er misschien spijt van.

5. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Gewoon kiezen wat jullie mooi vinden hoor!

6. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    zou het gewoon doen hoor!

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Als dit voor jullie DE naam is, moet je niet gaan twijfelen om de naam te geven. Het is jammer als een klas- of teamgenootje later dezelfde naam heeft, maar dat is geen ramp. Ik zou dat geen reden vinden om mijn kindje niet de naam te geven waar mijn vriend en ik voor 100% achter staan...

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    idem, als jullie het mooi vinden is het goed toch!

9. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Natuurlijk weet ik eigenlijk zelf ook wel dat ik het gewoon moet doen, maar het is fijn om bevestiging te krijgen. Ik baalde wel van al die kaartjes bij de VK...

Share This Page