Onze hond is vreselijk in de rui

Discussion in 'De lounge' started by chantal26, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Jeetje onze hond is zo erg aan de rui.
    Ik borstel haar iedere dag maar het wordt er niet beter op.
    Zo erg heeft ze het nog nooit gehad.
    Heeft iemand een tip voor mij dat het minder wordt want ik wordt gek van die haren overal, ik moet wel 3 keer per dag stofzuigen.
    Oke onze hond verliest altijd wel wat haar.
    Maar nu is het echt heel erg.

2. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom uit als tip: Stofzuigen, Stofzuigen, Stofzuigen, Stofzuigen, Stofzuigen.

Heb het hier ook. Het beestje moet zijn vacht kwijt. Ik moet zeggen, ik borstel mijn Senner soort hond elke avond, die heeft een hele dikke vacht. Dit scheelt echter niet veel qua stofzuigen. Trok er laatst ee hele zak haar af, maar blijf toch echt stofzuigen.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Waar borstel je mee?
    Wij hebben ooit zo'n soort schraper gekocht (ziet er een beetje raar uit net als een kartelzaag). En die haalt de ondervacht er uit en niet alleen de losse haren. en dat scheelt wel in de haren hier, daarna borstelen we nog even na met zo'n rubber nopjes borstel.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    1x per week je hond een gekookt ei geven als het echt extreem is!

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja zo'n borstel hebben wij ook met van die karteltjes eraan.
    en ik moet zeggen dat dat ook niet zo goed helpt.
    Ik had haar gisteren geborsteld en ik had gewoon een hele emmer vol met haren. Niet normaal.

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik moet zeggen dat het dit jaar mee valt maar moet nog steeds 1a2 keer per dag stofzuigen.

ik borstel mijn honden maar 1 keer per 2 weken met een rubbere ros borstel, deze gebruik je normaal voor paarden voor honden werkt ie ook super welke vacht je hond ook heeft.
    je masseert de huid van je hond ook direct.

als je een hond met een HELE dikke vacht hebt kan je hem ook scheren.
    onze rottweiler heeft een super dikke vacht en ik vond het in de zomer zo zielig dat hij het altijd zo warm had.
    ik scheer hem nu begin van de zomer/eind lente en midden in de zomer dus 2 keer per jaar en hij vind het heerlijk ik ook wand hij haar veel minder:p

een goede borstel doet ook wonderen je kan voor een korte gladde vacht niet de zelfde borstel gebruiken als voor een lange vacht. (behalve dan die rubbere ros borstel)

succes.

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Ik heb je een pb gestuurd mag geen reclame maken. :)

8. danip

danip Niet meer actief

De hond elke dag borstelen maakt het alleen maar erger. Hier ook zo'n haarbal, en die borstel ik nu 1 keer per week. Daarnaast kun je blokjes schapenvet geven. Dat helt hier echt heel erg goed. En ook vers voeding geven, dus rauw vlees (bv carnibest) helpt heel erg goed.

Succes! Ik weet hoe het is :(

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blokjes schapenvet geven misschien of is dat alleen om het vacht gezond en glanzend te houden?
    En de stofzuiger over de hond halen ;) (this is a joke maar sommigen doen dat dus echt he)

edit, had over de laatste bericht heengelezen, die boven mij dus over dat schapenvet.

10. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ow ik vergeet er nog 1

ik heb ook nog een staff en ze heeft het in de winter altijd super koud vooral als ze met de uitlaatservice mee ging.
    nu heb ik een hele stoere deken/jasje voor haar gekocht en haar vacht is ook direct een stuk dunner.
    we gaan dit jaar onze rottweiler ook zo'n ding aan doen, hij heeft het altijd super warm als hij van buiten naar binnen komt.
    en aangezien er deze winter een kleine hummeltje hier woont kan ik niet ff de tuindeur open gooien.

hier heb je nu niet veel aan misschien in de toekomst wel.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    De stofzuiger eroverheen doen hahahhaa doen mensen dat?
    Dat is wel zielig.
    Onze hond vlucht al weg als hij een stofzuiger ziet, ze is er een beetje bang van :D

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uh ja sommigen doen dat echt en ik moet bekennen dat ik ook weleens vroeger de stofzuiger over mijn dikke perzische kat heb gehaald en heerlijk vond dat stinkding het (ok dit klinkt erg vaag haha).
    Maar dat ging mij niet om het haar maar meer om het dollen maar er zijn dus echt mensen die dat doen vanwege al het haar.

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Het is idd de tijd van het jaar. Mijn teefje haart nu ook enorm, terwijl ze echt een dunne vacht heeft (eng staff).

14. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zalm olie word het meest aangeraden voor honden in de rui.

15. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Die van mij is ook weer flink aan het verharen....!Dus blijf ook stofzuigen....En zoveel mogelijk borstelen. (wij hebben zo'n handschoen).
    Schapenvet is volgens mij idd alleen voor een mooiere vacht!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben een rubberen nopjesborstel. Zo'n kam voor de onderste haren eruit te halen hadden we eerst op 't oog, maar volgens mij heeft ze er dan geen meer op :) En een gewone borstel met van die pinnetjes dat vindt ze maar niets, volgens mij doet haar dat meer pijn dan goed. Die rubberen borstel nu vindt ze zalig :D

Ik stofzuig nu ook heel vaak en ga elke dag even met haar naar buiten om te kammen. Zodat de losse haren weer eventjes weg zijn.

Vers vlees voeren helpt hier ook goed, maar als ze echt ruien, moeten ze hun haren toch kwijt... ;)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik hoorde dat je door te vaak borstelen het juist stimuleert. Ik borstel eens in de drie weken ofzo. Morgen gaat ze lekker naar de trimsalon, dat scheelt ook.
    Sinds een week of 3 ben ik begonnen met blokjes schapenvet en wow, haar vacht is echt nu al enorm veel mooier en zacht. Hij glimt en werkelijk, normaal vlogen de vlokken haar om je oren, maar dat is ook ontzettend verminderd.
    Mijn man stofzuigt de hond ook af en toe, vindt ze helemaal niet erg. Twee keer per jaar gaat ze tijdens de rui onder de douche en dan wassen we haar met hondenshampoo, dan komt er echt een heleboel haar vanaf.
    Wat voor kammen of borstels je moet gebruiken, hangt erg van het type haar af, misschien kan een trimster je hierin adviseren.
    Ik voer nu een jaar vers, maar het verharen werd er niet minder op. Hopelijk blijven die schapenvetblokjes hun werk doen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nog beter, een rauw ei met schil ( gekookt ZONDER schil! ) en wat schapenvet.
    Wij kammen onze hond nooit, maar hij heeft een kortharige vacht.
    Hij zit echt fantastisch in zijn velletje, verhaart amper. Nu ben ik van mening dat goede voeding de basis is. Hij krijgt soms nog luxer vlees dan wij :p

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Stofzuigen,stofzuigen en schapenvet met knoflook.

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Je moet niet iedere dag borstelen dan stimuleer je het juist

Share This Page