wel of niet doen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door abbey, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    mijn dochter heeft een afplatting op dr linkerkant..en nu moeten we dr van de fysio overdag op dr rechterzij leggen..ik merk aan haar dat ze dat prettig vind en veeeel rustiger slaapt dan op dr rug. maar snachts ligt ze op dr rug... kan ik haar snachts ook op dr zij leggen?? dan slaapt ze langer en rustiger...

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben dit een kleine 3 maanden gedaan met een zijliggingskussen. Gewoon elke keer als hij ging slapen, van kant wisselen. Ons zoontje sliep nooit op zijn rug, daar lag hij op als hij wakker was.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Mijn jongste slaapt op de buik omdat de oudste ook een afplatting had. De kraamverzorgster, de verloskundige, de osteopaat, de verpleegkundige, iedereen weet het maar eigenlijk heeft niemand me overtuigd om het niet te doen. Ze hebben allemaal alleen maar gezegd 'officieel moeten we je aanraden je kindje op de rug te laten slapen...'.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja hier hebben we fynn op zijn buik laten slapen omdat hij dat veel fijner vond. ik bedoel als je kind zo beter slaapt?

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou dan zo'n zijligkussen kopen.
    Ik ben zelf erg bang voor wiegendood, dus los buikslapen of zijslapen zou ikzelf nooit doen. Liever een plat hoofdje dan geen kindje meer.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ligt de kleine ook meestal op d'r zij, dan weer links en dan weer rechts. In het ziekenhuis (eerste 2 nachten) werd ze op d'r zij in 't wiegje gelegd, hier thuis deed de kraamhulp het ook. Ze slaapt nu ook wel eens op d'r rug, omdat ze dan zelf draait. Ik houd het wel in de gaten, want zodra ze echt begint te draaien gaat ze gewoon op de rug. Kleine slaapt trouwens in een wieg naast het bed, dus als ik m'n hoofd optil kan ik d'r zien..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het voor m'n eigen idee, met zijliggings kussen gaan doen denk ik..
    ons meisje ligt overigens ook nog op haar zij snachts... Van de kraam moest het eigenlijk op haar rug, maar als ze wat spuugde, mocht het ook op haar zij. Dat zijn we blijven doen (zonder commentaar te krijgen overigens) . Eigenlijk ook uit 'angst' voor een afplatting. Bij de oudste werd aan ons nog zijligging geadviseerd...

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier ook altijd op de zij gelegd tot ze zelf naar de rug terug draaide. Tuurlijk, wiegendood bestaat, maar bij mij was de kans vele malen groter dat ze stikte in de melk!! Verslikte zich vaak in bed, zo uit het niets. En ze lag in de wieg naast ons. Vind het persoonlijk niet gevaarlijk.

9. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik leg mijn zoontje op zijn rug en richt zijn hoofdje de ene keer links en dan weer rechts, al vanaf dag 1 zeg maar en het werkt hier wel goed, en mocht hij snachts toch nog de andere kant op gedraaid zijn dan leg ik hem overdag zo veel mogelijk op de kant waar hij niet op geslapen heeft...

Op de buik vind ik een eng idee, zal wel niet zo zijn maar het idee dat ie met zijn gezicht naar het matras zit en niet meer kan draaien....eng idee...

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even ter info;

mocht je voor een zijliggings kussen gaan let dan wel op! Als je kindje sterk is kan hij / zij er toch nog gewoon overheen rollen!
    Ik wilde onze meid er ook een tijdje inleggen (toen was ze denk ik een maand of 3 ? ) i.v.m afplatting, in de winkel zeiden ze: nee hoor mevrouw ze kan er absoluut niet uit rollen!!!
    Nou onze meid kreeg het voor elkaar iedere keer weer!! (en ze lag goed dat hebben ze in de winkel nog gecontroleerd ) En hoe ze het deed weet ik niet maar ze trok dan steeds dat ding over haar gezicht, nou dat vond ik wel gevaarlijk!
    Ik heb haar toen maar gewoon op haar rug laten liggen en op een gegeven moment is ze zelf op haar zij gaan liggen...

Dus ook daar moet je wel een beetje mee oppassen! Al is het niet gebruikelijk dat kindjes erover heen rollen schijnt ?

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ligt tycho ook vanaf week 2 afwisselend op zn linker en rechter zij.... ook omdat bij het huisbezoek van het CB tegen ons gezegd werd dat hij al ene plat hoofd begon te krijgen.

Ik kon hem overigens wle op zn rug leggen met zn hoofd elke keer naar links en dan weer naar rechts, maar dat hielp niks want hij was eigenwijs en deed elke keer zn hoofd gewoon weer recht. Dus vandaar dat op zn zij slapen.

xxx

12. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ik heb een zijslaapkussentje besteld..en ga het wel proberen snachts op de zei.. ze ligt naast me in de wieg..zodra ze naar dr eigen kamertje gaat leg ik dr wel op dr rug neeer..dat vind ik dan toch wat engig...ze draait nu nog niet door op dr buik..af en toe als ik dr op dr zij heb roltze wel terug naar rugligging maar dat ook alleen maar als er nix ter ondersteuning achter dr ligt...we gaan het proberen...bedankt voor jullie tips/ervaringen/meningen

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zeg nooit nooit he.. wanneer je een huilbaby krijgt wat eindelijk lekker even kan slapen op zijn of haar buik dan is de keuze al snel gemaakt in de meeste gevallen.

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier ligt ze al vanaf week 1 in een zijligkussen het enige wat ze wel eens doet is op d`r rug rollen maar op de buik lukt echt niet.

ik snap niet zo goed wat iemand zei over dat ding over het hoofd trekken!!!!??? wat voor ding???

Deel Deze Pagina