wel of niet doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door allstar, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij hebben het gedaan, maar doen het nooit meer. En dat komt echt niet omdat een 3D echo niet leuk is, maar meer door het feit dat wij na 2x nog niets hebben kunnen zien.
    We zijn veels te bang dat het bij (hopen dat het mag lukken) een tweede weer niet te zien is. Dan is het wel zonde van het geld.

Onze kleine ligt continue met de handjes voor het gezicht en daarnaast ligt het gezichtje ook nog eens in mijn placenta.

Volgende week mogen wij voor de 3e keer terug komen en hopen dan wel iets te kunnen zien.

Zoals gezegd doen wij het nooit meer, maar ik weet wel zeker dat als de kleine er goed voor ligt het geweldig zal zijn!

Succes met je keuze!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hadden wij bij de 1e ook. Zijn toen door ziekenhuisopname ook niet meer teruggeweest en toen inderdaad ook gezegd dat we het niet meer zouden doen bij een 2e. Maar nu twijfel ik toch wel.

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Wij doen t ook niet, heb getwijfeld maar toch niet wij gaan voor een bolle buiken shoot. Ik twijfelde tussen deze 2 dingen ( kan niet alles willen :))

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb mn controles gelopen in Duitsland en vanwege diabetes kreeg ik sowieso al extra groei-echo's. Maar dit ZH heeft ook de mogelijkheid voor 3D en twee van de (hoeveel???) gyns daar deden vaak spontaan een 3dtje tussendoor.
    En wat ik er van heb gezien... zou ik het wel gaan doen geloof ik.

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben het gedaan bij ons zoontje en ik vond het echt heel bijzonder. We zijn twee keer geweest omdat het de eerste keer niet lukte om hem goed te zien. (We hoefden trouwens maar 1x te betalen).

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Bij de eerste gedaan maar viel erg tegen, half uur daar gelegen en misschien 2 mooie beelden op de dvd staan van een paar sec. Voor de rest leek het een hoop lakens of iets vaags. Ik vind het eigenlijk ook niet zo mooi eruit zien als ik naar die van een vriendin bijvoorbeeld kijk, ik heb helemaal niet het idee dat je een duidelijk beeld krijgt van het kind, eerder een verkeerd beeld.

Wij doen het dus deze keer niet, liever 2D veel scherper!

7. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook heel erg getwijfeld, mede omdat de mooiste tijd in december zou vallen. Feestdagen/dure maand. Maar uiteindelijk toch gedaan.

En... super blij mee. Je krijgt toch echt een heel goed beeld van hoe je kindje eruit ziet en dat vonden wij super mooi om te zien. Is dan toch weer ineens heel anders.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik hoor van heel veel dat het op het moment zelf even leuk is (net zoals even naar je kindje kijken op een normale echo, mits alles goed is natuurlijk) en dat daarna de dvd door opa's en oma's wordt bekeken. Daarna gebeurt er vaak niks meer mee. Zo'n dvd belandt in de la....
    Ik zou het geld liever ergens anders aan besteden.

9. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me heel goed voorstellen dat het erg mooi is om te zien. Toch hebben wij het niet gedaan, we wilden nog wat te raden overhouden bij de geboorte. Sommige beelden zijn echt zo duidelijk dat je echt perfect ziet hoe het kindje eruit ziet, op wie het lijkt, enz.
    Wij konden alleen onze nieuwsgierigheid niet bedwingen om met de 20 weken een geslachtsbepaling te doen en dat was even voldoende om het vol te houden tot de geboorte :D

10. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Wij gaan het ook doen, hij staat gepland voor 12 april :)

Hij word alleen vergoed door FBTO als je de gezinsplanning heb als aanvullende verzekering:

"Met deze module kun je je aanvullend verzekeren voor kraamzorg. Zo krijg je bijvoorbeeld een kraampakket en vergoeding voor een pretecho. Vrouwelijke verzekerden van 21 jaar en ouder krijgen met deze module bovendien een volledige vergoeding voor anticonceptiva, zoals de pil, pessaria en koperhoudend spiraaltje. Ook sterilisatie wordt in deze module vergoed."

Er word 100 euro vergoed. Kost normaal 110 euro, maar omdat wij de geslachtsbepaling ook bij hun hebben hoeven wij niks te betalen, alleen de geslachtsbepaling. Dus eigenlijk 10 euro die we nog moesten betalen, hoeft nu dus niet.

Maar wij verheugen ons er wel op hoor! Bij onze eerste zwangerschap vonden we het raar, en ook toch wel een beetje eng. Maar nu ook omdat we het vergoed krijgen, hebben we zo iets van waarom niet? En nu verheugen we ons er ook op, zo bijzonder en zo speciaal.

Deel Deze Pagina