Wij zijn druk bezig met de meisjesnamen. Nu hebben vrienden van ons een meisje die Fenna heet en vinden wij Senne zo'n leuke meisjesnaam. Nu heb ik al eens laten vallen dat we Lenne leuk vinden en daar reageerde ze heel leuk op. Wat vinden jullie lijken ze te veel op elkaar of kunnen we gewoon Senne als naam kiezen? De 2e naam die we erg leuk vinden is Demi. Nu hebben kennissen van ons (vrienden van onze vrienden) hun dochter Daimy genoemd. Leuk schrijf je heel anders, maar je spreekt het toch wel hetzelfde uit. Nu zijn dit weer kennissen, die we dus 2x per jaar zien of soms een keer of 2 vaker (op verjaardag van vrienden). Ik vind het erg moeilijk. We willen toch een originele naam, maar moeten we nu onze top 2 laten gaan omdat andere namen er op lijken? Wat als jullie kindje Fenna / Daimy zou heten. Zou je het dan vervelend vinden als vrienden een soortgelijke naam kiezen, of kennissen dezelfde naam?
ik zou er gewoon voor gaan als ik jullie was! Zeker Senne vind ik toch heel anders dan Fenna. Het is al zo moeilijk, een naam verzinnen, en dan moet je zeker niet de mooiste naam laten zitten omdat ie een beetje lijkt op een andere naam.Succes!
zelf vind ik het niet zoveel uitmaken hoor, het lijkt ook niet erg op elkaar. Wij hebben de naam Senne ook voor onze kleine bedacht maar dan als jongensnaam. Liefs
Sowieso vind ik Senne niet te veel op Fenna lijken dus gewoon doen En wat betreft die naam die je kennissen ook hebben: het zijn maar kennissen... Ik zou het geen punt vinden als kennissen onze bedachte naam ook zouden kiezen.
Senne en Fenna vind ik niet op elkaar lijken, dus dat lijkt me geen probleem. Demi en Daimy klinkt inderdaad hetzelfde, maar als je die mensen weinig ziet, is het zonde om jullie favoriete naam daarvoor op te geven, toch?
eens met de rest: Senne en Fenna lijken niet op elkaar. Dus die kan je gewoon nemen. Zelf vind ik trouwens Demi wel leuker. En Demi is veeeeeel leuker dan Daimy. Ik kan niet inschatten hoe belangrijk die kennissen voor jou zijn en of ze om de hoek wonen of kilometers verderop. Dat zou voor mij uitmaken of ik Demi wel of niet zo doen. Maar niet teveel voor anderen denken, gewoon zelf je keuze maken.
Ik vind Fenna en Senne ook niet op elkaar lijken. Ik vind Daimy en Demi weer een ander verhaal, maar als je deze mensen maar 2 keer per jaar ziet, dan moet het ook gewoon kunnen.
Dan gaan we denk ik toch voor Senne. Grappig he, dat de een het echt een jongensnaam en de ander het een meisjesnaam vind. Is denk ik hetzelfde als renee vroeger, ik kende een jongen die zo heet en iemand anders weer een meisje. Merk dat mn vriendin het toch ook regelmatig over Daimy heeft, misschien omdat het nu nieuw is, maar dan vind ik het toch niet zo leuk als mijn kindje ook zo heet, uitspraak is nl precies hetzelfde.