Zelfde naam als derde naam van kind van vrienden?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lindangel, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Wij zitten (of ik, mijn vriend schiet alleen maar af...) fanatiek te zoeken naar een naam voor ons kind. Nu vind ik al heel erg lang een naam leuk en nog steeds eigenlijk wel. Maar het probleem is dat vrienden van ons een half jaar geleden een kind hebben gekregen en zijn derde naam is dus de naam die ik ook mooi vind.

Het zijn best wel goede vrienden, dus het is niet iets waar ik zo maar overheen stap. Aan de andere kant: het is zijn derde naam en dat is een naam die je eigenlijk nooit meer gebruikt, denk ik. Omdat ie net geboren is kan ik zijn hele naam nog oplepelen, maar over drie jaar gebruiken we natuurlijk alleen zijn eerste naam en zijn de andere namen initialen geworden. Daarom vraag ik me af of het nou echt zo erg is.

Wat denken jullie?

Groetjes, Lindangel

P.S. Wat een verschrikking trouwens, die naam uitzoeken! En wat een verantwoordelijkheid...

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Derde naam? Gewoon doen! Heb je volgens mij nooit last van en ik denk dat je vrienden het alleen maar zullen zien als een compliment voor hun eigen keuze

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou deze naam ook gewoon kiezen hoor. Wat je al zegt: Een derde naam, die wordt alleen maar bij hele officiele gelegenheden gebruikt.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Doen! Vinden ze vast niet erg en idd eerder een compliment! Die derde naam weet niemand meer over een tijdje.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het er gewoon over hebben met ze. Dan weet je echt hoe ze er over denken. Kan me idd niet voorstellen dat ze het erg vinden. Vooral als het niet de roepnaam is.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het er ook met ze over hebben. Kan me niet voorstellen dat ze het erg vinden maar dan zijn ze in ieder geval wel op de hoogte.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    een vriendin van mij vond het heel leuk dat ons zoontje de zelfde naam heeft als haar zoontjes tweede naam. dus ik zou het gewoon doen, zij vinden het in ieder geval een mooie naam!

8. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Als het de derde naam is, is het niet echt een probleem lijkt me,. Maar je zou het er met hen over kunnen hebben, dan weet je zeker hoe zij erin staan.

10. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik sluit me aan bij de rest: gewoon doen! Als je alles af moet laten vallen wat vrienden/familie in tweede en derde namen hebben staan, wordt het voor mensen met een grote vriendenkring wel heel lastig (zeker omdat vrienden vaak een vergelijkbare smaak hebben). Een eerste naam zou ik niet doen, maar een 2e of 3e is geen enkel probleem!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Dat denk ik ook! :) Maar ik zou het denk ik toch eerst even met ze overleggen, is wel zo netjes natuurlijk!

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik moet eerst nog maar eens met mijn vriend overleggen, maar als we de naam echt serieus gaan overwegen moeten we misschien onze vrienden maar even onopvallend inlichten...

13. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    gewoon doen!

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Gewoon doen! Vrienden van ons hebben 3 maanden na ons een dochter gekregen. Haar tweede naam is Hannah. Zij hadden die naam al zo lang in hun hoofd. Moet zeggen dat ik het ook absoluut niet storend vind.

Deel Deze Pagina