Marktplaats: word ik in de maling genomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door maanvrouwtje, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    #1 maanvrouwtje, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
    Haai,

Graag jullie mening...

Vorige week donderdag een Angelsound gekocht op mp. Er stond geen naam in de advertentie. Maar zag dat deze persoon meer babyspullen verkocht, dus leek me wel vertrouwd. Viel me wel op in de mailtjes dat ze er nooit een naam in zette. Ook toen ik geld overmaakte kreeg ik geen naam, alleen rekeningnummer. Wel bij navraag, voorletters en achternaam. Uiteindelijk toch afgesproken dat ze het langsbracht, ze moest die dag naar een vriendin bij mij in de buurt. Ik de hele ochtend thuis gezeten, kwam niemand. Toen heb ik een mailtje gestuurd, of ik het die avond op kon halen, was haar andere voorstel. Kreeg de dag erna antwoord dat ze dacht dat haar dochter gewoon koorts had, maar dat ze nu het ziekenhuis lag. Ze zou haar moeder direct de Angelsound laten versturen, had ik hem maandag in huis. Ik heb haar natuurlijk veel beterschap gewenst voor haar dochtertje. Woensdag had ik nog niks ontvangen. Aardig mailtje gestuurd, met de vraag hoe het met haar dochter ging en wanneer ik m'n Angelsound kon verwachten, en dat ze anders wel het geld terug mocht storten. Al haar mp advertenties niet meer te vinden overigens, wel een account met dezelfde letter als naam behalve een punt ipv streepje erachter, woonde op zelfde plek. Vandaag nog niks gehoord, ik vertrouwde het inmiddels bij lange na niet meer. Ze antwoord altijd via haar i phone, dus wel makkelijk toegankelijk tot internet. Dus vandaag heb ik een boos mailtje teruggestuurd. Kreeg vanavond een boos mailtje terug met dat haar dochter morgen weer geopereerd word en dat ze me geld terug stort.

Geloofwaardig van haar en ben ik te ongeduldig, of twijfelen jullie ook?

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ja lastig, kan ook zijn dat ze al haar advertenties verwijderd heeft om niet bezig te hoeven zijn met mailtjes en biedingen van marktplaats.. je kan gewoon niet zeggen of het echt zo is of niet! heb je veel betaald?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee hoor, ik zou precies reageren zoals jij hebt gedaan.
    Als het waar is wat ze zegt, dan zit zij met haar hoofd totaal ergens anders, wat totaal te begrijpen is!
    Als het niet waar is, dan ben jij je geld kwijt.

Ik twijfel .. lastig!

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

In dit geval kan het echt 50/50 zijn maar ik had hetzelfde als u gereageerd

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het niet meer vertrouwen..

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oh nee dit vertrouw ik helemaal niet!
    Ik heb zo vaak naar sbs6 gekeken met alberto stegeman.
    Daar deden die internet oplichters precies t zelfde. Smoes na smoes en idd ook mn vader/broer/kind /ikzelf in zh enz enz

7. Booo

Booo Actief lid

28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd denk ik dat je in de maling bent genomen... Je hoort t zo vaak... Ik zou , als je na het weekend je geld nog niet hebt maar eens contact opnemen met de politie. Je kan ook het rekeningnummer checken of er al meerdere meldingen zijn binnen gekomen.. Op www.mijnpolitie.nl.. Succes!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het ook niet vertrouwen... Maar ik ben van nature al heel wantrouwend.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

De keren dat ik iets koop probeer ik naam email of reknr te googlen.
    ook hoe lang de persoon al actief is op mp kan wat zeggen als dit nog maar heel kort is.

10. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Nee 10 euro maar. Gaat me ook niet om het geld, maar de manier waarop... Gewoon niet netjes om iemand een hele ochtend te laten wachten en daarna beloven iets op te sturen en niet te doen. En dan ook niet om m'n mail reageren.

Toch een kleine moeite om even te reageren met sorry ik laat binnen 1 of 2 wk iets horen, m'n kind is heel ziek. Als je niks laat horen kan ik ook geen begrip opbrengen...

11. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    #11 maanvrouwtje, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
    Ik heb haar 1 week de tijd gegeven, leek me wel reëel mocht t toch waar zijn... Ik had inderdaad die site gecheckt, was niets over haar te vinden.

Ik heb gedreigd dat ik haar aan zou geven bij de politie en dat ze zo te traceren is via d'r rekening nr. Misschien heeft dit indruk gemaakt... In elk geval wel apart dat ze na een boos mailtje wel direct kan reageren...

12. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ze (tenminste daar ga ik van uit) was dacht ik al 8 jaar actief...

13. Booo

Booo Actief lid

28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh.. Balen zeg! Hopen dat je het geld wel terug krijgt.. Week vind ik een flinke periode nog, dus ik vertrouw het sowieso al niet meer ;)

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh denken mensen soms echt zo? :(
    Ik heb eindelijk na jaren met de tranen over mn wangen en pijn in mn hart alle babykleding van mijn dochter op mp gezet (afsluiting doet soms zeer;))
    En niemand die het wil haha... zal dat nou komen omdat ik net 2 dagen actief ben dan? dat ze me niet vertrouwen ofzo...:)

15. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Springmuis, haha, tuurlijk kijk je niet alleen naar t aantal jaar dat iemand actief is.

Heb je ooit gekeken hoe verschrikkelijk veel babykleding er op marktplaats te vinden is? Denk dat je daar de oorzaak moet zoeken....

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Haha ja volgens mij ben je binnen no time van de 1e pagina af haha, had eerst gewoon pakketten per maat, volgende dag enkel de merkkleding gedaan maar nikkes nakkes nada nee wacht ik lieg, ik had wel een bod van 1 hele euro incl verzending ;) mja... dacht het niet he haha :D
    Morgen haal ik het er weer af en dan ga ik kijken welk goed doel ik blij kan maken, kon de centjes heel goed gebruiken maar ach dan maak ik iemand anders weer blij die de centjes niet heeft ;)

Jij succes met je geld terug krijgen, jammer he dat de slechte het verpesten voor de goede, hopelijk snel je centjes terug!!

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Ik heb een keer precies hetzelfde verhaal gehad. Bleek oplichtster en bekend bij marktplaats. Heb me geld terug gekregen met loze dreigementen:)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik denk dat dit geen zuivere koffie is hoor. Smoes na smoes.. Heb je je geld al terug?

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou dit ook niet meer vertrouwen. Ik heb al heel veel gekocht en verkocht via MP maar dit is vreemd. Zelf gelukkig nooit wat aan de hand gehad.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Off topic: ik ben ook alle babyspullen aan het opruimen. Ik heb het volgende gedaan. Ook pakketten en losse kleertjes. Ik verkoop wel via mp maar matig en aan lage prijzen. Ik heb daarnaast een facebook groep aangemaakt en bij iedereen die wat via mp koopt, duw ik een klein kaartje erbij met een verwijzing naar mijn fb groepje. Ben nu 3 weken verder en een iemand van mp heeft de tweede keer een veel grotere bestelling gedaan! Ik hoop dat dit er nog meer gaan worden of dat zich dit doorspreekt! Heb er tot nu vertrouwen in.

Deel Deze Pagina