wel of niet door laten slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BrB, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ik weet dat het een kwestie is van uitproberen, maar omdat BB de laatste tijd een beetje uit haar doen is word ik daar een wat onzeker van. We twijfelen al een tijdje of we haar door kunnen laten slapen of niet.
    In principe zit BB op dit moment op 5x 200 cc. Ze drinkt dit over het algemeen altijd leeg (laat soms wat staan). Sinds 2 dagen zit ze op Pepti, maar de overgang op zich gaat prima.
    De een na laatste voeding is tussen 19.00-20.00 uur. Ze heeft dan 4 voedingen gehad. Om die laatse voeding te geven moeten we haar rond 23.00 uur echt wakker maken. Ze drinkt het wel leeg, maar als we haar zouden laten slapen dan slaapt ze veel langer door. Als we haar nu storen wordt ze om de 3-4 uur wakker. Het is dan speen erin speen eruit. Voor ons vervelend, maar ook voor haar, omdat ze nog niet een lange ruk maakt. Terwijl als we haar laten liggen ze vanzelf in de nacht komt en al een paar keer niet. Ik heb dan de wekker gezet, omdat we anders boven de 10 uur uitkomen en het advies wordt gegeven om haar niet langer dan 10 uur zonder voeding te laten. Daarnaast "mist" ze dan een flesje en is de hele regelmaat eruit, want komt ze om 5.00 uur in de ochtend dan verschuift alles. En heel eerlijk, ben dan bang dat ze te weinig krijgt.... :oops:

Heel verhaal, maar ben echt benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.

2. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Misschien wel handig om erbij te vermelden dat BB zaterdag "alweer" 4 maanden is ;)

3. randi

randi Niet meer actief

je kan haar fles van 20.00 verdikken met rijstebloem of jbpm zodat ze goed verzadigdt is en aanzien hoe ze de nacht doortrekt. als ze al 4 maand is en ze slaapt iets langer dan 10 uur, laten doen! op die leeftijd wordt ze zelf echt wel wakker als ze honger heeft. mijn 2 krijgen ook hun laatste fles rond 20.00 en die slapen gewoon de klok rond tot 20.00 s'morgens en zitten ook nog maar op 4 flessen ( wel van 210 water en 7 schepjes) en krijgen bijvoeding. maar als ze pakt door de fles van 23.00 niet meer te geven haar eerste fles rond 6 a 7 komt halen schuuiven de uren wel een beetje maar gaat ze daarom niet op 4 flessen komen hé want dat zou dan bv een schema kunnen zijn

6.00, 10.00, 14.00, 18.00, 21.00

mijn schema van de twin is
    8.00 fles
    11.00 groente en daarop fles
    15.00 fruitpap
    17.00 fles
    tussen 20.00 en 21.00 fles

4. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon kreeg met 4 maanden ook 4 flessen van 180+6, en sliep van 20 tot 6 ofzo. Lekker laten slapen lijkt me, met 4 maanden mag dat volgens mij echt al wel!

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Oja, en in de laatste fles deden we trouwens wel Nutrix!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met C probeerden we af en toe of hij de nacht wel door kon komen zonder die 5e fles. Maar dat lukte hem niet. Meestal werd hij rond een uur of 4 wakker, en daarna ging hij weer zijn normale ritme in.
    Wat wel lukt was de 5e voeding eerder. Dus dan zat de 5e fles rond half 10. Dan hadden we zelf ook nog een redelijk nacht.
    De tijden waren iets van 7.00-10.30-14.00-17.30 en 21.30.

7. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Heel herkenbaar, want dat hebben wij ook. BB komt dan stipt om 4.00 uur of we haar dus om 23.00 uur wakker maken of niet, maar het zou zo fijn zijn als ze een x helemaal doorslaapt. Ook voor haarzelf hoor ;) !
    Een ander probleem alleen is dat wanneer BB rond 19.30 uur naar bed gaat ze dan dus al haar nacht in gaat en we haar rond 21.30 uur alsnog moeten wekken. Als we haar in de box laten of in de wagen dan kan het wel, want dan pakt ze die nacht nog niet, maar daarvan heb ik weer de indruk dat ze niet genoeg rust.

Anyway, ga vandaag proberen om de fles wat eerder te geven. Dan zit ze misschien ook nog niet in haar diepe slaap.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij maakten C ook wakker uit zijn nachtslaap.. Tenminste, soort van, hij werd nooit helemaal wakker. Was meestal 10 minuten drinken, schone luier en terug naar bed. Binnen 20 minuten zeker geregeld, zonder dat hij echt heel wakker werd..

Echt doorslapen (dus van 20.00 tot 7.00) doet hij vanaf 6 maanden. Toen hebben we zijn voedingschema omgegooid ivm de bijvoeding..

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Onze Alyna is maar 2 maanden,maar ik heb de indruk dat zij ook al naar 4 voedingen 'wil' . :confused:

Als ik volledig op verzoek zou voeden, laat ze overdag wel 5uur tussen het eten!En voor haar laatste voeding moet ik haar ook altijd wakker maken.Daar wordt ze flink chagerijnig van, en vervolgens drinkt ze max. de helft op,soms helemaal niks!Het gaat ook erg traag, en ze heeft heel de tijd haar ogen dicht...
    Maar ze slaapt dan wel iets korter,dus ik laat het maar zo...

Als iemand een suggestie heeft...altijd welkom! ;)

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik geef de laastste fles om 23.30 á 00.00 !
    En hij slaapt gewoon verder, en drinkt "slapend"!
    Dan doe ik er 3 flinke scheppen nutrix doorheen, en meestal red hij het tot 7.30 's morgens !
    En soms moet ik er een keer uit voor het speentje en soms wel een PAAR keer !
    Dit gaat goed, ik durf het nog niet aan om hem te laten vallen, ben bang dat hij 's nachts nog wakker word en volgens mij hebben ze die 5 flessen echt wel nodig !

-x-x-x-

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Toen Nova nog niet doorsliep maakte ik haar niet wakker voor de fles van 23 uur.
    Ik legde haar dan na de voeding van 19 uur op bed en zag wel hoe laat ze kwam. Sowieso had ik niet zo'n vast schema, ik heb altijd erg op verzoek gevoed en laten slapen.
    Dan kwam ze 's nachts altijd om een uur of 3. Het voordeel was dan wel dat ik lekker vroeg naar bed kon.
    Ik deed dan 's nachts ook zo min mogelijk, maakte de fles klaar gaf die en legde haar weer terug, geen luier of wat dan ook.
    Pas toen ik merkte dat ze de nacht door kon slapen ben ik die fles om 23 uur gaan geven, ook dan maakte ik haar nauwelijks wakker. Ik vond dit zelf vervelender als 's nachts, want nu moest ik of wachten tot 23 uur, of de wekker zetten, maar dit is zo zwaar als je net slaapt.
    Op een gegeven moment dronk ze d'r flessen overdag niet meer leeg en toen ben ik die van 23 uur gewoon gaan overslaan. Ze sliep dan evengoed door.
    Overigens heb ik dat met een maand of twee ook gehad, dat ze zolang tussen de flessen in liet. Dit is de enige tijd geweest dat ik haar af en toe wakker maakte. Later kwam dit weer goed hoor.

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik maakte Dax altijd om 23 uur wakker voor de laatste fles. Hij kreeg 5 x 180 cc + 6 schepjes. Sinds eergisteren zijn we hem overdag 210 cc + 7 schepjes gaan geven en hem niet meer wakker gemaakt voor de laatste fles. Dus 4 voedingen. En hij slaapt gewoon lekker door tot 's morgens.

13. leoniee

leoniee Lid

18 jun 2007
    35
    0
    0
    t is een kwestie van proberen denk, Kaja slaapt ook van 20.00-8.00 (dan maak ik haar wakker)
    ze is 3,5 maand en krijgt 4x 180+6

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hmm.. Misschien kijk ik ook wel of hij zo kan doorslapen... Dan kan ik beter een papfles geven rond 21.00 al ipv. 00.00 !

Nou ik kijk wel wanneer hij komt ! Ga ik ook lekker vroeg naar bed :)

-x-

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    En hoe is het gegaan gisteravond/vannacht?

16. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani heb ik door laten slapen, totdat hij kwam, maar hij had om 21.00 een papfles gehad... Toen hij wakker werd om 1.10 heb ik hem maar een fles gegeven en hij werd om 7.30 wakker ! :D
    Goed toch ?
    Ik ga proberen de laatste fles wat te vevroegen... Maar dan de papfles eerder geven !

Ben benieuwd... -x-x-x-

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Mag ik vragen wanneer jij bent overgegaan naar 4 flessen?

Alyna heeft gisteren ook 4 flessen gehad, wou haar wakker maken voor de laatste fles maar ze was bijna niet wakker te krijgen en strontchagerijnig. :(

Toch heeft ze 8 uur geslapen...(21.00-05.00)

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben dit ook sinds een week aan het proberen, maar het is nog maar 1 keer gelukt om door te slapen tot 6:00. Vannacht werd ze ook om 2:00 wakker. Blijf het gewoon proberen, want overdag drinkt ze de flessen niet meer leeg.

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    4 Flessen, wow. Zou wel goed zijn voor mn eigen nachtrust.
    Hier gaan alle 5 de flessen 180/6 tot op de allerlaatste druppel leeg... Moet haar wel wakker maken voor de laatste om 22.30 uur, maar als ik haar niet wakker maak, gaat om 03.00 uur het alarm af. Dus ik weet waar we het voor doen :)

Ze krijgt nog geen bijvoeding ivm allergieen, dus mede daarom heeft ze die 5 flessen blijkbaar nog hartstikke nodig.
    Heb al wel een pak rijstemeel in de kast klaarstaan voor gebruik.. Laatst in huis gehaald toen ze weer wakker werd snachts, maar gelukkig was dat van korte duur en hebben we het gebruiken ervan nog even uit kunnen stellen tot ze er echt aan toe is.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zal al blij zijn als we op 5 flessen komen, helaas lutk dat nog niet.

Deel Deze Pagina