Sinds 2 dagen ben ik BV aan het afbouwen en de een na laatse voeding, 19.00 is vervangend door Nutrilon Standaard. (advies van cb) Ongeveer een uur tot anderhalf uur na de fles begint de elende. Ik denk dat ze krampjes heeft. Ze gilt het echt uit van de pijn en is gewoon niet stil te krijgen! Dit gaat zo totaan de laatste voeding van 22.00 Aan de borst poept ze dan een beetje. s'morgens heeft ze nog krampjes en gilt tot ongeveer de 2e voeding. Dan is het over. Ik heb het idee dat het door de fv komt. Natuurlijk moet ze wennen maar is dit normaal? Het is echt geen gewoon huilen, ze haalt zelfs bijna geen adem tussendoor waardoor ze helemaal paars/blauw aanloopt
Kan je niet bijv. borstvoeding kolven en dat gemengd met kunstvoeding geven? Lena had dat een tijdje terug ook, ik kreeg soms niet genoeg gekolfd en dan gaf ik wel eens een (klein) flesje kunstvoeding en dat kwam er dan met een grooote boog weer uit. Nu meng ik het door elkaar en dat gaat prima ze doet helemaal niet meer spugen. Ze krijgt nu steeds iets minder gekolfde melk en iets meer kunstvoeding en dat gaat goed! Misschien is de overgang iets te groot voor je meisje d'r darmen?
ik weet niet of je water kookt ,maar selmen kreeg ook krampen met kraanwater , dus ik kook water altijd en maak 3 grote flessen klaar zet in koelkast
Ik gebruik barleduc dus daar kan het niet aan liggen Ik kijk het nog een paar daagjes aan, haar darmpjes moeten ook wennen. Anders ga ik toch even langs de ha.
mischien veranderen van voeding, ik weet dat ze meestal wel nanvoeding aanraden als je van bv naar fv gaat omdat nan het dichtste aanleunt van samenstelling naar bv
Of een hypo allergene voeding, die zijn door de gedeeltelijke behandeling van de eiwitten toch lichter verteerbaar. Ik geef Pepti, vanwege de verdenking op allergie, maar ook omdat deze dus schijnbaar perfect te combineren is met bv.. bv is ook heel licht verteerbaar, dus kan me voorstellen dat als je kindje er gevoelig voor is gewone voeding best zwaar valt. Anders even contact opnemen met je CB of de consumentenlijn van Nutricia..?
Ik denk dat je hypo-allergene voeding moet geven in plaats van de gewone voeding. Blijkbaar is dit toch te zwaar voor haar darmpjes (zielig ) Borstvoeding is lichter verteerbaar. Voorzichtig afbouwen! Ik zou zelf eerst bekijken op welke flesvoeding ze wél goed reageert. Misschien nog even informeren bij het cb? Ik geef nog steeds bv, maar af en toe krijg Yara een flesje als ik niet voldoende voorraad in de vriezer heb. Zij reageerde ook slecht op 'standaard'. Vandaar dat ik hypo-allergene voeding geef als ze een flesje krijgt.