met koorts? Mijn boefje is snip verkouden en hoest zich een ongeluk wil niet eten en ook zijn lievelings sapjes zijn vies zegt hij arme schat! Heb hem net even getempt en hij heeft nu al 38.8 is het wel of niet raadzaam te douchen met hem ben bang dat door de warmte zijn temp nog sneller gaat stijgen of na het douchen te snel afkoeld wat denken jullie??
Douchen maakt voor het verkoudheidsvirus echt niets uit. Gewoon lekker douchen, goed afdrogen en lekker slapen!
Misschien knapt de kleine er juist wel een beetje van op. Anders neem je hem lekker bij je onder de douche.. misschien kan paps hem dan aanpakken en afdrogen / aankleden. 38.8 vind ik voor de avond voor een kind wel meevallen trouwens hoor. Beterschap!
ik sluit me aan bij de rest.. en verder frist je kindje er misschien wel even van op. Met zo'n temp zweet je ook automatisch meer.
Wel douchen juist. Onze dochter had laatst 39 graden en we hadden de dokter gebeld. Die zei: " uitzieken en lekker douchen" Vreemd dacht ik, maar mijn vriend ging toch met haar douchen. Ze knapte er zichtbaar van op. Ze vond het heerlijk en heeft lekker geslapen!
Het ligt eraan hoe hoog de koorts is. Ik denk dat als mijn zoontje boven de 39 graden koorts heeft ik hem een keertje niet onder de douche zet, maar hem was met washandje. Ik vind het zelf verschrikkelijk om te douchen met hoge koorts omdat je het al zo koud hebt. Maar daarbij moet ik wel toegeven dat je vaak na het douchen je wel beter voelt.
Ik doe het met Julia vaak wel, maar dan lekker samen, lekker warm tegen mij aan even afspoelen en verder niks. Ik vind het ook lekker om te douchen als ik me niet helemaal lekker voel, maar dan wel iets verwender. Lekker daarna in een warme handdoek rollen, warme kleren aan, douche deur goed dicht houden en geen tocht erbij. Is ook lekker om koortserig zweet wat van je af te spoelen...
Lekker gaan douchen; van douchen gaan de luchtwegen open(van wege de damp van het warme water) En je wordt er weer lekker fris van.
Voor de verkoudheid is een douche ideaal, even lekker "stomen" zodat het slijm los komt. Helpt hier altijd wel. En dan lekker naar bed of op de bank.