Doen jullie je kind (eren) elke ochtend onder de douche voordat ze naar school gaan? Niet: doe je dat dan in de eavond of sla je het gewoon over Wel: hoelaat sta je op en is het dan iets een race tegen de klok? Ik doe ze sochtends niet uitgebreid douchen. Uiteraard wel tandjes poetsen gezicht wassen en geslachtsdelen opfrissen. Savonds na het avondeten gaan ze er wel onder. In de zomer doe ik ze wel sochtends en savonds douchen maar nu zo met de kou lijkt me dat onnodig gehaast in de ochtend. Wat doen jullie?
Wij douchen altijd 's avonds. Daar heb ik 's morgens echt geen energie voor. En elke avond douchen doen we hier ook niet, aangezien we een extreem droge huid hebben. We douchen om de dag, alleen in de zomer wel elke dag.
Wij douchen om de dag 's avonds. In bed kan je niet door de modder rollen en vooral de jongste geeft een gevoelig huisje. ' 's morgens wordt er alleen tanden goed gepoetst
Hier gaan ze elke dag na het avondeten onder de douche/in bad. Ik vind het sochtends echt geen doen om te douchen of te wassen.
Mijn kinderen gaan 3x per week in bad. Dat doen we 's avonds. We vinden het niet nodig om elke dag te douchen. Is sowieso niet goed voor de huid. Toen ze nog baby waren, mochten we ze niet vaker in bad doen, omdat ze beide een heel droge huid hebben. Nu gaan ze vaak op maandag, woensdag en zaterdag in bad. Als het heel warm is, of als ze heel vies zijn, of als ze gezwommen hebben, gaan ze een keer extra.
Hier 3-4x per week in bad. En elke morgen opfrissen met een washandje. Tandjes poetsen doen we 2x per dag savond en smorgens.
Zoontje gaat n.og niet eens naar school, maar hier ook niet 's morgens douchen hoor. Douchen doen we 's avonds na het eten. In de zomer meestal elke dag, in de winter wat minder. Soms 3x per week, soms 5x per week. Net hoe het uitkomt. Tandenpoetsen uiteraard wel 's morgens en 's avonds sinds hij 2 jaar is.
Hier in principe elke dag douchen. De middelste gaat liever s avonds na het eten, maar de oudste vindt s morgens douchen juist heerlijk. Maar ik stel alleen de temperatuur goed in, wassen en haren wassen doet hij zelf. Ik hoef alleen maar te roepen wanneer hij zich af moet drogen. Dan komt hij vanzelf aangekleed naar beneden en kan gelijk ontbijten. Bij de middelste hoef ik alleen de haren te wassen en af te drogen. Maar ze heeft heel lang en dik haar dus als ik dat s morgens moet doen, moet ik eerder opstaan. Als ze haar haren niet hoeft te wassen gaat ze nog wel eens s morgens. Maar hier zijn ze vaak eerder wakker dan de wekker. De jongste gaat onder de douche wanneer het die dag uit komt. De ene dag is dat s morgens, de andere dag s avonds.
Hier wordt zeker niet elke dag gedoucht. In de zomer wel omdat ze soms plakt van zonnecrème, zweten of hard spelen, maar nu zeker niet. En als ze onder de douche gaat of in bad, al helemaal niet 's morgens. Dat is me te veel werk en bovendien krijg ik haar haar nooit goed droog tegen het moment dat we dan naar buiten moeten.
Dat ligt er wel eens aan. De ene keer s,ochtends en de andere keer s, avonds. Om de dag trouwens en de weekenden mogen ze in bad.
Hier zelden 's ochtends, ben al als je op tijd klaar zijn zonder dat ze douchen. 's Avonds dus en om de dag, tenzij vaker om wat voor reden dan ook nodig is.
Ik douche om de dag op advies dermatoloog ivm droge huid en eczeem. Kinderen ook om de dag. ML denk twee keer per week. Te lui om te douchen. Ik ruik nooit zweet en hij werkt op kantoor met iedere dag schoon shirt en overhemd, dus valt mee hoor. We douchen altijd s avonds.
Mijn zoontje gaat de ene dag mee onder de douche en de andere dag in bad. Douchen nooit zo lang en zonder zeep, want als ik hem elke dag met zeep was dan word zijn huidje droog. Dit doen we altijd s'avonds na het eten. S'ochtends was ik met een washandje zijn gezicht, handjes en luiergebied en zijn gezichtje en handjes worden meerdere keren op een dag herhaald als hij gegeten heeft of veel gekwijlt heeft.. tandjes poetsen doen we nog niet, de eerste is net een beetje aan het door komen
Onze dochter gaat nog niet naar school maar we douchen om de dag. Wel was ik elke ochtend haar gezicht en billen met een washandje, vind ik wel zo fris (ivm luier) Ik vind het ook onlogisch om sochtends te douchen. Lekker schoon savonds in je bed, heerlijk!
Nee. Hier worden ze 's ochtends alleen even snel gewassen met een washandje. Bad- en doucherituelen vinden hier altijd 's avonds plaats. Overigens douchen/badderen we hier om de dag, omdat dat beter is voor de huid (naar mijn mening).
Hier om de dag savonds en dan mogen ze kiezen, in bad of onder de douche, meestal wordt het bad. zomers vaak wel dagelijks als ze buiten in de zandbak en zwembadje hebben gespeeld.
Lekker s avonds. Dan hebben we er ruim de tijd voor, veel relaxter. Soms springt een van de kinderen in de ochtend er bij ons even onder. Kindjes gaan dus lekker schoon hun bed in en worden in de nacht echt niet zo vies. Even opfrissen in de ochtend en tandenpoetsen. Na een dag school of opvang zijn ze vaak wel vies, daar moet ik dan sowieso wat mee. Dus kinderen lekker in de avond douchen hoor.
C gaat nog niet naar school. Ze gaat als ik om 11 uur moet beginnen smorgens in bad terwijl ik me sta op te maken en me haar aan het doen ben. Savonds gaat het niet lukken ivm late tijd thuis en ze gaat rond 19:00/19:30 naar bed.