Even een brutale vraag voor alle dames hier.. Wanneer begon het bij jullie te kriebelen voor een tweede? Ik ben erg nieuwsgierig! Bij mij kriebelt het al flink, maar wij kunnen voorlopig niet voor een tweede proberen.
Pas toen de oudste ruim twee jaar oud was. Daarvoor waren we er allebei zeker van dat ze enig kind zou blijven, grotendeels omdat ze een huilbaby was en wij dat niet nogmaals wilden meemaken.
hier ook iets van 2, had extreem veel heftige migraines, waardoor ik nauwelijks in staat was om hierover na te kunnen denken en het zou erg onverantwoord geweest zijn. we hebben eerst gewacht tot het stabiel was en hebben toen de knoop doorgehakt.
5 maanden na de geboorte van de eerste Met 10 maanden wilde mijn vriend ook voor een 2e gaan en ik was direct zwanger.
Ik denk inderdaad dat dat scheelt Shakes, onze dochter is heel makkelijk en sliep met 4 maanden door. Als dat niet zo was dan had ik er denk ik ook wel anders over gedacht. Wat naar die migraines Beckje! Is dat nu helemaal weg? Chocochippie, ik zie in jouw handtekening dat je het geslacht van je kindje niet weet. Was dat bij de 1e ook zo? Wij wisten het bij de 1e ook niet, maar kregen daar zo vaak opmerkingen over.. Sommige mensen waren echt verbaasd dat we het niet geslacht nog niet wisten!
Op de 1e verjaardag van mijn oudste dochter . Mijn man was toen nog niet zover. Een half jaar uiteindelijk gestopt met de pil, en nog eens 5 maanden later was ik zwanger. Mijn dochter was ruim 2,5 jaar toen de jongste werd geboren. Mag ik vragen waarom je nog niet mag proberen? Heb je een keizersnede gehad?
Oh ja, beetje off topic. Mijn oudste was ook een voorbeeldbaby. Rustig, een hele goede slaper. Alles volgens het boekje. Ik had verwacht dat dit bij een tweede ook zou zijn, maar nee . Onze jongste is erg temperamentvol, gilt als ze vrolijk is, maar ook als ze boos is, of gefrustreerd, of gewoon zomaar . En de nachten zijn na anderhalf jaar nog altijd een verrassing. En in alles zijn mijn dochters tegenpolen. Qua uiterlijk en qua karakter. Wel heel leuk om te zien. Dus stel je erop in dat een tweede niet zo gemakkelijk hoeft te zijn . Haha.
Toen de oudste 1,5 was kreeg ik wat kriebels, mijn man veel meer. We zouden als de oudste 2 was de ac eruit doen. Maar een maand later vond man dat we best al konden 'beginnen', hij wilde zo graag en bij de eerste duurde het 4 maanden, bij de tweede zou het vast langer duren, dacht hij. Dus ik overstag, 2 maanden later zwanger Daarna heeft het tot ruim 2 jaar totaal niet gekriebeld. omdat mijn man heel graag een derde wilde ben ik er wel goed over na gaan denken, en toen is het vanzelf gaan kriebelen. Dochter was bijna 3 toen ik zwanger werd van de derde. En nu zijn er geen kriebels meer, en ik kan me niet voorstellen dat ze ooit nog gaan komen. jammer voor mijn man, die zou er wel 4 of 5 willen, maar helaas, ik niet En als het wel een keer gaat kriebelen, dan zien we het dan wel weer.
Gizzie, Daar hou ik ook zeker rekening mee hoor! Hoewel ik natuurlijk wel hoop dat een eventuele tweede ook lekker makkelijk is Wij kunnen (willen) volgend jaar op zn vroegst pas beginnen omdat ik in sept begonnen ben met de PABO (2 jaar) en ik wil niet tijdens de opleiding bevallen en dan vertraging oplopen. Riean, ik snap het helemaal dat je er geen 4 of 5 wilt lijkt me zo veel en vooral druk!
Bij m'n eerste na zo'n 8 mnd, was gelijk zwanger maar dit werd een miskraam. Mijn tweede is nu 4 1/2 mnd en na haar kriebelde het vrijwel meteen weer. Ik geef haar borstvoeding op verzoek en we hebben geen a-c gebruikt na mijn bevalling. Als alles goed mag blijven gaan schelen zij straks nog net geen jaar.
Toen ze 1,5 was! Toen duurde het even voor ik zwanger Was (bij oudste was het de eerste ronde raak) en eenmaal zwanger bleek ik een bbz te hebben. Daarna vrij snel weer zwanger en zoontje Is geboren toen ze 3j2m was.
Na ongeveer 1,5 jaar begon het voor de tweede te kriebelen. Was gelijk raak ook. Bij de derde kriebelde het al wat langer, maar we twijfelden nog erg of we een derde wel aankonden. Uiteindelijk ben ik min of meer ongepland toch zwanger geraakt, dus daar waren we toen wel heel blij mee.
Hier begon het na krap 1,5 jaar weer te kriebelen, maar man vond het nog te vroeg. Toen zoontje bijna 2 werd gestopt met de pil en nu net 8 weken zwanger. Zoontje zal net 3 zijn als de baby komt. Ben blij dat we deze keuze hebben gemaakt, ben weer flink beroerd en moet er niet aan denken dat ik nog een dreumes rond had lopen. Zoontje is nu bijna 2,5 en kan zich ook geregeld goed zelf vermaken.
Al voor 1e geboren was Ik wist gewoon zeker dat ik er minimaal 2 wilde. Dat er zoveel tijd tussen de jongens zit is omdat zwanger worden bij mij niet vanzelfsprekend is. En de reden dat we het bij 2 laten is dan ook vooral vanwege het feit dat ik niet nog eens 4 jaar met spanning en teleurstelling wil leven. Dat kan ik niet aan. En leeftijd begint ook te tellen.
Zodra ik zo goed als hersteld was van de ks na 6 maanden groen licht van de gyn, na 9maanden zwanger dus maar 18maanden ertussen. (Bij man hoefde het nog niet zo snel maar we hadden zoiets van we zien wel, verwachtend dat het wel wat langer dan 3maanden zou duren)
Eigenlijk meteen na de geboorte al, maar goed dat zullen de hormonen wel zijn geweest en ik heb ook altijd meerdere kinderen gewild. Met een jaar begon het echt heel sterk te kriebelen, maar wilde m'n man nog even wachten. Dat even wachten heeft 3 maanden geduurd en toen was ik vrij snel zwanger. Ik las dat iemand er nog niet aan toe was omdat de 1e nog niet doorslaapt. Onze 1e slaapt ook nog niet door, komt halverwege de nacht bij ons in bed gekropen en slaapt dan verder, maar dat heeft ons er niet van weerhouden. Voor de 2e hebben we nu ook een cosleeper aangeschaft, dus straks lekker met z'n allen in 1 bed 😊
9 maanden na de bevalling. Door omstandigheden toen geen verstandige keuze , dus we hebben de kinderwens toch even in koelkast gezet. Met 15 maanden omstandigheden verbeterd en/of opgelost en toen was er geen houden meer aan die kriebels en zijn we er voor gegaan. (meteen raak, dus nu 2 jaar tussen mijn eerste en tweede, verjaardagen schelen 4 dagen)