Wel of niet douchen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lellebel2, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik moet er niet aan denken om dat 's morgens allemaal te doen, haha. Hier douchen ze 's avonds. Zoon elke dag, dochter slaat af en toe een avondje over.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Mijn kleintjes gaan nog naar kdv, maar gaan 5 keer per week in bad/onder de douche, savonds! Meestal zijn ze dan vies van de hele dag spelen, en het avond eten zit soms bij de jongste in zn haar geveegd, en sochtends hebben we minder tijd, en geen zin in gedoe met douchen. Natuurlijk als het nodig is gaan ze ook sochtends onder de douche, maar bij voorkeur in de avond.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier elke avond douchen/in bad

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dit behalve dan dat we een duche hebben ipv een bad.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier gaan ze 1-2x per week thuis onder de douche en dan nog minimaal 1x in het zwembad. Meer dan zat met hun droge huid. Alleen bij echt vies zijn (om wat voor reden dan ook) is het vaker. Wel even opfrissen met een washandje 's ochtends en in de avonden dat ze niet douchen ;)

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Savonds. Dan worden ze lekker doezelig en dat vind ik frisser voor het beddengoed.

Minimaal om de dag. En extra als het nodig is.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier douchen ze ongeveer om de dag en dan 's avonds. Lekker schoon in bed. Tussendoor alleen als ze bijv. gesport hebben op een niet-douche-dag.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn dochter van 7 maanden gaat alleen 's avonds voor het slapen gaan in bad. in de ochtend fris ik haar op met een washandje. mijn zoon gaat voor school douchen en voorheen ook voor het slapen. nu vind hij het gezelliger om in de avond bij zijn zusje in bad te springen dus voor mij 2 vliegen in 1 klap ;)
    wij douchen zelf ook in de ochtend (om lekker wakker te worden) en in de avond (om weer fris ons bed in te gaan). Ik sta, op schooldagen, om half 7 op ga dan douchen aankleden ontbijt in orde maken en om 7 uur wek ik mijn zoon, die gaat dan zelf douchen en aankleden. ondertussen maak ik mijn dochter wakker, was ik haar en geef haar de fles en tegen de tijd dat mijn zoon kant en klaar beneden komt ben ik klaar en kunnen we samen een broodje eten.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In principe om de dag douchen of in bad, soms twee dagen achter elkaar, en dan voor of na het avondeten.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Om de dag in bad, 's avonds, als ze vies zijn vaker. 's Ochtends alleen als het moet of zo uit komt, vanmorgen kroop mijn dochter bv bij mij eronder om half zeven ;)

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Uhmmmm, die van mij gaat maar 1x per week.

Moet ik ook echt niet vaker doen. Hij staat nu na die wekelijkse douchebeurt al helemaal knalrood van de uitslag. Hij kan daar echt niet tegen en zit direct helemaal onder het eczeem. Maakt ook niet uit of ik wel of geen shampoo gebruik of doucheschuim. Iedere keer weer helemaal rood. Huisarts zegt dat we hem niet vaker mogen douchen want dat is heel slecht voor zijn huid. In de zomer spoelen we hem 's avonds wel ff af voor het slapen gaan, maar nu zeker niet. Oh ja,... wel na het sporten natuurlijk. Maar.... met hetzelfde effect dus: helemaal onder de uitslag, ook al is het alleen water.

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Om de dag gaan ze alledrie in bad of onder de douche. Soms de jongste vaker, omdat hij het zo lekker vindt in bad.
    En altijd 's avonds, behalve op bijvoorbeeld zaterdag, als de jongste helemaal nat wakker geworden is, dan zit hij soms 's morgens een poos in bad. Maar ik ga echt niet voor schooltijd alles in bad stoppen, ik slaap liever langer ;)

13. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier om de dag. Doordeweeks altijd savonds en in weekend soms ook in de ochtend met papa maar meestal ook in de avond.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idem, hangt ook af hoe schoon ze zijn of hoe vies.
    smorgens is niet te doen, ben al blij als ik ze een paar schoenen en een jas aan krijg voordat ik ,redelijk op tijd ,ze de deur uit krijg :D

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    veel die om de dag douchen!
    Hier ook zo... maar als ze gezwommen heeft gaat de badschuim mee en valt dat ook gewoon onder een 'douchedag' . Thuis dus zo'n 3x in de week. En altijd s avonds. Alleen uitgebreid badderen nog weleens op zaterdag of zondagochtend, maar ook minder dan voorheen omdat de oudste daar echt last van kreeg helaas. Als ze nu in bad gaan echt, dan met een verzorgende badolie en niet zoals voorheen met een berg sop...

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn dochter doucht 's avonds, maar niet eens elke dag. We spoelen wel elke dag even snel haar onderlichaam af, aangezien ze niet altijd even goed zelf afveegt. Echt douchen doen we om de dag.

Moet er niet aan denken m het 's ochtends te doen. Het is dan al hectisch genoeg ;).

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl doucht ook 's avonds, of ze gaat 's middags in bad. 's Ochtends is ze nog schoon genoeg, 2x is douchen is echt niet nodig.

18. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    3 keer per week in bad/douche.
    Wel elke avond voor het slapen gaan, handjes, voetjes, billetjes en gezichtjes wassen.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Na het sporten onder de douche 3* per week en op zondag uitgebreid in bad.
    Smorgens en savonds gewoon handen, gezicht en tanden.

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Zoontje is pas 5 mnd. Hier elke avond in bad. Behalve op donderdag, dan doucht hij met papa :)

Deel Deze Pagina