Wel of niet douchen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lellebel2, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Eerder altijd savonds (om de dag), maar nu gaan de oudste 2 ook wel smorgens.
    Zij redden zichzelf en ik ben dan toch nog boven bezig en zo kan ik ze achter de vodden aan zitten zodat ze ook opschieten.
    De jongste gaat om de dag savonds en meestal op zondagochtend uitgebreid in bad.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Eens, het is helemaal niet vies.

Toevallig van de week nog bij de kinderarts geweest. Een dag nadat hij weer met zeep was gewassen. En dan nog zeep zonder parfum en zo natuurlijk mogelijk.
    Conclusie van de arts: nog minder met zeep wassen en anders daarna hormonen zalf smeren, omdat het huidje van onze zoon er niet tegen kan.
    Eigenlijk douchen we hem nu om de dag en dat moet minder. Dus weer terug naar vaker washandjes.
    Shampoo gebruikt hij al amper, want z'n haar wordt er niet mooier op.
    Zonder shampoo is het vol en glanzend en minder snel vet!

Dus onhygiënisch? Nee hoor. Dan was je je kind verkeerd met een washandje als het niet schoon wordt.
    En ik mag toch hopen dat mijn kinderarts er verstand van heeft en niet voor niks aanraad om minder zeep en douchbeurten te gebruiken.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Vaker douchen heeft niks met hygiëne te maken...en dus ook niet of daar minder waarde aan gehecht wordt in NL, wat ik overigens ook niet geloof.
    Jezelf nooit wassen of opfrissen met water of handen wassen, dat heeft met hygiëne te maken.
    Ik douche elke avond puur omdat dat mijn ontspanningsmoment is. Maar ik word echt niet schoner dan wanneer ik 3x per week douche, want dan was ik gewoon vaker zo.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje max 3 keer per week. Of hij moet door de modder rollen, dan vaker. ;)

Dagelijks douchen is juist heel slecht voor de huid. Een 2minutendouche kan nog niet veel kwaad maar dagelijks lang onder de douche of nog erger in bad is heel slecht voor de huid. Dacht dat dit ondertussen al bekend was.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

de jongste 2 (11 en 6) gaan onder normale omstandigheden om de dag.
    mijn man en ik en de oudste 2 (16 en 15) gaan elke dag.
    voor de geur vind ik dat wel zo lekker fris.

6. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Onze zoon doucht elke avond. In het weekend 's ochtends.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het zit vooral tussen de oren dat een mens hygiënisch schoner wordt van 3 rondjes draaien onder een straal water (wat bij velen de dagelijkse 2min douchebeurt inhoudt).
    Vooral tav bacteriën (wat ik hier eerder las), die gaan echt niet dood onder de 60graden warmte of antibacteriële zeep.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Onze kids douchen of gaan in bad, 5/6 keer per week.
    Eigenlijk altijd wel in de avond voor het slapen gaan.
    In de ochtend geen zin in die stress.
    En nu gaan ze lekker schoon hun bed in

9. lies276

lies276 Niet meer actief

dat kan wel zijn, maar ik VOEL me een stuk frisser na een lekkere douchebeurt.
    ook vind ik mezelf (en mijn pubers) een stuk frisser ruiken na een douchebeurt dan na het wassen met een washandje.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat denk ik ook, en als iemand 4x per dag wil douchen...be my guest. Maar om hier te beginnen: " dat is niet normaal" en "jullie zijn viezerikken" en " ik douche tenminste dagelijks omdat ik hygiene belangrijk vind"

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Helemaal met jullie eens tuc en onder andere ook amdaa.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja natuurlijk, ik douche ook dagelijks omdat ik dat lekker vind. Met warme weer ook ter verfrissing en afkoeling/ afspoelen zweet.
    Maar het idee dat mens vies is als het 2X per dag niet schrobt met zeep zit voornamelijk tussen de oren, en is helemaal prima verder

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

precies... ik douche in de ochtend en avond en gebruik lekker fris mijn deodorant en verzorgingsproducten maar aan het eind van de dag (voor ik weer ga douchen) ruiken mijn okseltjes niet zo fris meer als dat ik sochtends net uit de douche kwam. Dus hier lekker 2x per dag douchen (of in bad) voor een fijn en fris en schoon gevoel!

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn dochter gaat elke avond in bad maar voor ze eruit gaat spoelen we haar met de douchekop wel nog helemaal af hoor en volgens mij is dat ook normaal na het nemen van een bad om de reden die jij al aangaf.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wow. Ik sta echt te kijken van de hoeveelheid water die sommigen elke dag verbruiken... Zo normaal vind ik dat dus niet.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn kinderen douchen 2 a 3 keer in de week. Vaker hoeft niet, want vind ik niet goed voor hun huid (ze hebben allemaal een droge huid). Ikzelf douche ook maar 3 a 4 keer in de week vanwege mijn huid.
    In de zomer is het een ander verhaal, dan spelen ze veel vaker buiten, zweten ze enz. Dus dan douchen ze bijna elke dag maar wel heel kort.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Degenen die niet elke dag douchen, hoe was je je dan 's ochtends? Alleen met water? Of ook wat douchegel ofzo? Zit er naar aanleiding van dit topic aan te denken om niet elke dag te douchen. Nu fiets ik wel een uur per dag dus ik ruik mijn oksels echt wel aan het eind van de dag :), dus alleen met water wassen lijkt me dan niet voldoende. Maar dat wordt zo'n geklieder met douchegel 's ochtends of valt dat wel mee?

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik pak er idd douchegel bij. Ga op een handdoek staan, scheelt spatten op de vloer, haha. Maar ik ga met de auto naar mn werk en ben doktersassistente, dus zit veel en zweet niet tijdens mn werk. Daar ga ik echt niet elke dag voor douchen :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Duidelijk ;)
    Het is dat ik fiets, anders was de keuze wat makkelijker geweest. Ik ga het gewoon eens proberen ;). Ik sport nu wel zo'n 3/4 keer per week en dan douche ik wel.

20. tuc

tuc Niet meer actief

De kinderen alleen met water. Zelf douche ik wel elke dag?

Deel Deze Pagina