Omdat het hier zo vaak gaat over hoe mensen de derde ervaren. Ik kwam vandaag dit onderzoekje tegen: Bewezen: ouders met 3 kinderen ervaren de meeste stress - Ouders van Nu
Ik ervaar dat helemaal niet zo. Misschien scheelt het dat de jongste nog maar 3 maanden is, maar ik vond van 1 naar 2 het hefstigst en deze juist makkelijker. Juist omdat ik er al aan gewend was handen tekort te komen en ik geleerd heb dat goed genoeg, gewoon goed genoeg is. Daar had ik juist van 1 naar 2 meer moeite mee. Ik had veel meer het gevoel altijd iemand tekort te doen terwijl ik nu makkelijker accepteer dat het soms niet anders kan en dat ze daar niets van krijgen. Tuurlijk ervaar ik soms heel veel stress, zeker nu ik weer werk, maar in het geheel ben ik nu rustiger dan voor de derde.
Ik vond van 0 naar 1 pas shocking! Wég uitslapen en op je dooie gemakje de deur uitgaan. Bij de 2e ging het in 1 moeite door. Ik denk dat 3 idd stressvoller is want meer werk. Maar dat lijkt me net zo goed te gelden voor 4 kinderen. Het is maar net hoe je er zelf in staat. Ik ben sowieso die moeder met slordige knot die nét na de laatste bel het schoolplein op komt rennen en mijn huis is niet piekfijn, loop achter de feiten aan en mijn kinderen zijn van die lekkere doerakken. Niet te moeilijk doen en ademen
Geloof het gelijk, maar denk echt niet dat ik minder stress zou hebben met nog 1 kindje erbij. Loslaten is niet mijn sterkste punt.
Hoe zit het met de stress van de vaders vraag ik me af?☺️ Verder denk ik dat je met 3 kinderen nog net alles op alles kunt zetten om allebei te blijven werken (met alle stress van dien) maar dat je met 4 kinderen toch wel een thuisblijfouder nodig hebt of rijk genoeg moet zijn voor een nanny. Beide gevallen reduceren de stress enorm natuurlijk.
hier een papa die zijn hand niet omdraait voor thuis zijn met 3 kids, koken, was doen, huishouden en dan heeft ie ook meegespeeld op ps4, met de meiden geknutseld, gitaarles gegeven en boodschappen gedaan. Woord stress kent ie niet, mannen beleven dat toch anders Ik vind vooral dat ik tekort schiet in 1 op 1 communicatie. Ze vragen zo onwijs veel dat ik niet altijd op een juiste manie kan reageren.
Ik ervaar de derde juist heel anders, meer zoals de vierde beschreven wordt. Bij onze eerste moest ik echt wennen aan de vroege ochtenden en slapeloze nachten. Bij de tweede was dat voor mijn gevoel dubbelop. De eerste sliep nog niet altijd door en de 2e deed lekker mee. Ik probeerde het huishouden op orde te houden, een sociaal leven gaande te houden en probeerde alles en iedereen aandacht te geven. Iets wat gewoonweg niet altijd tegelijk lukt, ik vergat vooral mezelf te vaak. Nu bij onze derde laat ik dat veel meer los. Slapeloze nachten? Iedereen maar in ons bed! Geen zin om iets te doen? Iedereen onder een dekentje op de bank! Met de ene bezig terwijl de andere aandacht wil? Tsja, soms moet iemand even wachten. Daarnaast ben ik minder uren gaan werken, heb ik iemand die helpt in het huishouden en in plaats van alles zelf te willen doen laat ik mijn man gewoon zijn gang gaan Heerlijk! Ik vind het zo relaxed dat ik sinds de geboorte al roep dat je na nummer 3 wel eindeloos kunt blijven doorgaan met kindjes krijgen aangezien alles na nummer 2 een makkie lijkt te zijn! @amdaa, een vriendin van mij heeft drie kindjes én een nanny. Met drie kindjes schijnt een nanny net zo duur te zijn als kinderopvang?!
Mijn man en ik vonden het juist helemaal geen grote overgang van 2 naar 3 kinderen. En dat terwijl de oudste 2 toen ook nog maar bijna 3 en 1,5 waren. En ja wat is stress? Ik heb er nu 7 en dat is best druk, maar stressvol? Ik weet niet. Het is denk ik maar net zo druk als je jezelf maakt.
Hahaha volgens mij is het echt onzin zoals het hier staat.. het ligt ook echt aan je kinderen. Mijn eerste en derde zijn super relaxte en makkelijke kinderen. Terwijl mijn tweede een huilbaby was, tot 2.5 jaar s nachts nog 4 of 5 keer wakker werd en gewoon een heel moeilijk karakter. Dus daardoor had ik echt meer stress toen hij geboren was.. Maar goed we zullen zien over 2 maanden komt nummer 4
Ik vond de overgang van 1 naar 3 zwaar. Ervaar idd zeker meer stress. Maar of een 4e de oplossing is, vraag ik me af.
Ha ha jij speelt ook wel een beetje vals hoor. Snap goed dat het een hele overgang is van 1 naar 3. 2 baby's tegelijk lijkt mij sowieso druk.