Onze dochter is altijd wel een gevoelig meisje geweest, maar sinds ze op school zit is het eigenlijk nog erger geworden. Ze is heel onzeker op school en de juffen geven ook aan dat ze meer kan dat dat ze laat zien. Daarbij gebeurd het heel vaak dat het drama is als ze uit school komt, in de vorm van boosheid/huilen en dan is ze echt helemaal overstuur. Als het er eenmaal uit is, is het ook weer over. Het is alsof ze alles wat er die ochtend/dag gebeurd is er even uit moeten huilen. Daarnaast geeft ze vaak aan dat haar hoofd vol is. Sinds er vorige week een dag een inval is geweest is het ook weer iedere keer huilen als ze naar school moet/op school is. Herkent iemand dit?
ik was ook zo als kind en nr2 is er ook zo eentje. mij werd ook verweten koppig te zijn, maar komt enkel omdat ik erge structuur nodig hebt. Bij nr2 is het ook zo, gisteren schoolfeest gehad en ze stond te huilen van de stress op het podium. En idd eens het eruit is, gaat het beter.
Klinkt een beetje als hooggevoelig. Te veel prikkels op een dag en dan thuis de spanning eruit moeten gooien. Ik had het als kind niet, maar wel toen ik ouder werd. Veranderingen vind ik maar moeilijk en ik moet altijd even acclimatiseren als ik ergens kom waar ik nog niet geweest ben. Ik heb inmiddels geleerd om in een 'luchtbel' te gaan zitten als het te veel wordt, dat klinkt zweverig maar dan sluit ik me af voor alle prikkels om me heen raak ik al wat spanning kwijt.