Vakantiedagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sasa1991, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasa1991

    Sasa1991 Nieuw lid

    6 nov 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dag lieve mama's en aanstaande mama's,

    Ik heb een vraag over mijn vakantiedagen. Momenteel werk ik fulltime en ga halverwege december met zwangerschapsverlof. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik nog maar 4 dagen werken.

    Tijdens je zwangerschapsverlof bouw je vakantiedagen op. Wat bouw ik dan precies op? Bouw ik verlof op, op basis van 5 werkdagen of 4 werkdagen? Na mijn zwangerschapsverlof wil ik nog een aantal dagen aan vastplakken, maar ik weet niet zo goed hoeveel vakantiedagen ik dan in totaal heb opgebouwd.

    Begin zwangerschapsverlof 21 december 2018
    Einde zwangerschapsverlof 11 april 2019

    Wie kan mij dit uitleggen?

    Bij voorbaat dank.

    Groeten, SJ
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat ligt eraan wanneer je je contract aan laat passen. Als dit pas na je verlof is dan bouw je tot die tijd verlof op op basis van je huidige uren. Maar ik zou deze vraag gewoon aan je werkgever stellen. Die weet de specifieke omstandigheden.
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    5. Je arbeidscontract veranderd niet tijdens je verlof.

    Arbeidscontract aanpassen naar 4 dagen is alleen niet slim als je nog ouderschapsverlof hebt.
     
    Roodborstje2 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja precies.... Ik zou 1e jaar 25% doorbetaald krijgen. Maar was slecht geïnformeerd.

    (na slechte 20 weken echo, en prematuur dochter had ik wel andere dingen aan mijn hoofd...)

    Ipv vakantie op te nemen had ik beter ouderschapsverlof op kunnen nemen :rolleyes:
    Achja wijze les
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt dit nog altijd terugdraaien... je bent immers nog vroeg genoeg om OV aan te vragen (2 maanden voor ingang OV) en je kunt er zelfs voor kiezen een deel OV fulltime op te nemen (bijv 6 weken) en daarna bijv 1 dag p/w. Je kunt je OV nl opsplitsen.
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik kan dat dus niet meer he... Ja wel ouderschapsverlof aanvragen maar niet met 25% doorbetaald dat is alleen in 1e levensjaar van het kind.
    (staat in mijn Cao)

    Vandaar de tip voor ts.
     
  7. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Maar waarom is ouderschapsverlof opnemen beter dan vakantie opnemen dan? Ouderschapsverlof is onbetaald, vakantie krijg je wel doorbetaald.

    Ouderschapsverlof opnemen ipv je contract laten aanpassen is wel een beter idee.
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mijn ouderschapsverlof is eerste jaar voor 25% betaald. Maar alleen in eerste levensjaar van het kind ....
     
  9. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ohh dat is wel interessant! Val je onder een bepaalde cao als ik vragen mag?
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja
    Gehandicapten zorg
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  11. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Cao onderwijs heeft ook iets dergelijks opgenomen. (50%) doorbetaald. Erg gunstige regeling.
     
    DN2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina