Dag dames, Eigenlijk wil ik gewoon even m'n hart luchten... Ben vrijdag uitgeteld en gisteren bij de VK geweest. Heb een halve centimeter ontsluiting maar nog geen verweekte bmm.... Van mijn zoontje ben ik ingeleid bij 41 weken omdat ze dachten dat hij heel groot zou zijn maar dat viel uiteindelijk nog wel mee. (4100 gram) De bevalling is niet echt een goede ervaring voor me geweest; heb 15 uur lang een infuus gehad en over de eerste 4-5 cm deed ik bijna 10 uur...vreselijk was het! Ruggenprik gekregen maar deze werkte dus helemaal niet... Maar het ergste van alles vond ik nog dat ik zelf geen goede persweeen heb gehad. Ik voelde amper wat druk en ben uiteindelijk behoorlijk ingeknipt. Tuurlijk zijn er nog veeeeeeeeeeeeel ergere bevallingen maar ik zou gewoon zo graag "spontaan" willen bevallen met mijn lieve VK! Weet zeker dat ik nog wel langer gelopen had bij mijn zoontje als ik niet was ingeleid terwijl ik al een paar weken 2 cm ontsluiting had. Herkennen jullie dit gevoel ook een beetje? Ben zo bang dat ik straks weer overgedragen word aan de gyn alleen vanwege het over tijd gaan. (kindje is dit keer stuk kleiner) De VK gaat me vrijdag wel proberen te strippen...ik hoop dat dit mss wat effect heeft! Nouja, het hier even neerzetten lucht wel een beetje op...
ik zou het goed met je verloskundige over hebben wat de mogelijkheden zijn. misschien als het strippen de eerste keer niet helpt ze 2 dagen later weer kan doen en dan 2 dagen later nog een keer. ook al zorgt het misschien niet voor het begin van de bevalling als het gerommel wel voor wat meer ontsluiting zorgt zou ze misschien je vliezen kunnen breken en kijken of dat het laatste setje geeft om de weeen natuurlijk op gang te laten komen. mocht dat ook niets helpen dan zit er haast niets anders op dan toch inleiden maar heb je wel alles er aan gedaan het toch met je VK te kunnen bevallen
Ik ben bij mijn zoontje ingeleid en ik vond het echt vreselijk. Ik was bang om weer ingeleid te worden . Uiteindelijk nog een keer gestript met 41+3. En toen kwam het spontaan. Alleen duurde het uiteindelijk nog langer en deed het veel meer pijn, ook had ik bij 4cm al pers weeën. Spontaan hoeft dus niet altijd beter te zijn suc6 met de laatste loodjes.
Een van de redenen is ook dat ik heeeeeeeel graag met mijn VK wil bevallen en als je ingeleid wordt dan word je dus automatisch overgedragen aan de gyn....
Verloskundigen mogen ook je vliezen al breken om te kijken of het dan begint, als het dan echt niet op gang komt kan je alsnog door naar zk. Ik ben ook ingeleid maar de vk zei nu al dat ze tegenwoordig al meer zelf mogen doen om evt op te wekken. Zou in elk geval even overleggen wat haar mogelijkheden zijn !
Misschien is caulophyllum druppels en evt. frambozenbladthee iets voor jou om te gaan nemen? Zelf was ik +8 dagen toen ik met deze druppels en thee begon. Prompt 's avonds kreeg ik de eerste voor weeën die de volgende dag doorzette in echte weeën!
zo te zien heb je nog 2 weken dat t uit zichzelf kan komen? niet te veel druk maken. ik wilde ook perse niet ingeleid worden. ben 2 keer gestript en ze kwam na die 2e keer met 41+4. probeer niet te veel te stressen erover. mn vk zei dat je als je stress hebt een hormoon aanmaakt waardoor de bevalling nog langer op zich kan laten wachten. succes alvast!
Ik weet al waarom. Mijn verloskundigenpraktijk zit in het ziekenhuis. (Wij zijn een geïntegreerde praktijk in het ziekenhuis. Dit houdt in dat we naast onze werkzaamheden binnen de praktijk veel samenwerken met de gynaecologen in het ziekenhuis. Naast de bevallingen van onze eigen cliënten, begeleiden we ook bevallingen van zwangeren die bij de gynaecologen onder controle zijn.)
Ik ben 4 keer ingeleid en wilde dat absoluut niet meer toen ik voor de 5e keer ging bevallen. Gelukkig ging mijn vk hier helemaal in mee en hebben we afgesproken dat we alles op alles gingen zetten Met 40 weken bleek ik nog niet gestript te kunnen worden. De moed zonk me in de schoenen en ik zag het al helemaal voor me dat ik met 41 wkn over gedragen zou worden aan de gyn.... Maar.... met 40.3 begon mijn bevalling spontaan en ben ik binnen 3 uurtjes thuis bevallen met alleen de vk en mijn man er bij! Ik hoop voor jou dat het ook zo mag gaan! S6 met de laatste loodjes!