temperatuur babykamer

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Rl84, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rl84

Rl84 Actief lid

2 apr 2015
    153
    63
    28
    Wij hebben een dochtertje van 7 weken.
    We wonen nu voor tijdelijk in een woonunit.
    Hier koelt de temperatuur snachts erg in af want t is enkel glas en niet top geisoleerd.
    Nu vroeg ik me af hoe warm moet t minimaal op haar kamertje zijn?
    Ik heb nu de verwarming zo staan dat het +/- 15 graden op haar kamertje is.
    Is dit verstandig?
    Ik vind het lastig omdat ze zeggen, beter geen verwarming maar dat gaat dan over een huis wat beter geisoleerd is en waar het snachts dus nu het zo in afkoelt.

Ik hoop dat iemand er antwoord op heeft en ik weer innerlijke rust heb;)

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Rl80,

De ideale temperatuur in de babykamer ligt tussen de 15/16 en 18 graden. Een temperatuur van 15 graden is dus prima. Zorg er wel voor dat als de verwarming regelmatig aan staat, er overdag voldoende geventileerd wordt, dus zet het raam open na een slaapje.

Je kunt het beste in het nekje of aan de voetjes van je baby voelen of ze het aangenaam heeft. Als je dochtertje koud aanvoelt, kun je eventueel een dikkere slaapzak gebruiken. Of een dikkere deken. Gebruik in ieder geval geen dekbed.

Kun je hier verder mee?

Groet, Angela
    VeiligheidNL

3. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    En wat als het minder dan 15graden is? Ik beval binnenkort en ik wil ook liever geen verwarming aanzetten maar momenteel is het maar 13graden op de slaapkamers... Moet de verwarming dan op of mag je ze gewoon een extra dikke slaapzak en een dekentje meer geven?

4. Rl84

Rl84 Actief lid

2 apr 2015
    153
    63
    28
    Ja hier kan ik wat mee.Had ik het zelf dus goed in geschat,Dank voor het antwoord.

groetjes

5. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Fijn!

En voor Roos: Ja, de verwarming mag dan aan, niet te hoog, maar zachtjes aan is prima. En overdag regelmatig even een raam open zetten.

Maar als je liever een dikkere slaapzak gebruikt, kan dat ook. Check regelmatig even of je baby het aangenaam warm heeft in het nekje.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

6. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt!wij hebben ook een ventilatiesysteem met warmterecuperatie waardoor er steeds nieuwe frisse lucht binnenkomt! Sinds we dit hebben slaapt onze oudste dochter ook een stuk beter...

Deel Deze Pagina