Wanneer vraag je om een echo?

Discussie in 'Miskraam' gestart door skye81, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 6 weken en een paar dagen zwanger. Sinds vorige week 'n beetje bloedingen, afscheiding etc. Voor mij een teken dat het niet goed zit. Maar het zet niet door dus daar wacht ik nu een beetje op. Ik wordt er wel een beetje onzeker van, want soms denk ik daardoor dat het geen miskraam is maar wellicht bij deze zwangerschap hoort (Heb een keizersnede gehad hiervoor en wellicht daardoor sneller een bloeding oid?) Maar daar ga ik niet vanuit.

Omdat de miskramen die ik heb gehad nooit natuurlijk zijn verlopen (of medicijnen gekregen of curretage) kreeg ik automatisch altijd een echo)

Deze keer wil ik het wel gewoon natuurlijk laten verlopen, maar soms voel ik rechtsonder een beetje een branderig gevoel wat ik niet herken en ook word ik onzeker over de bloeding die ineens ook niet meer doorzet.
    Is het nou handig op een gegeven moment een echo aan te vragen als dit allemaal te lang gaat duren? Of kun je gerust een paar weken wachten? Want deze keer zou ik het het liefst gewoon afwachten.

Maar als het om eoa reden verstandiger is een echo aan te vragen, bij wie is het op dit termijn beter?, ik ben verhuisd en mijn gynaecoloog is nu te ver weg. Zijn verloskundigen wel goed in van die hele vroege echo's? Mijn ervaring vd vorige keer is dat de gynaecologen alles meteen heel uitvoerig controleerden en ze constateerden meteen van alles. Kunnen vk's dat ook al zo vroeg? Hebben die bijv. hetzelfde apparatuur?

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Kun je geen contact opnemen met het ziekenhuis waar je altijd al was, en daar in overleg gaan wat je minder beste kan doen?

Dat je onzeker bent, en niet weet wie je nu bellen moet?
    Dan weet ik zeker dat zij wel met goede raad komen en je helpen.

Ik zou iig wel even willen weten waar je aan toe bent, ook omdat het gewoon heel veel stress mee brengt voor hetzelfde geld is het wel goed, en maak je je nu heel veel zorgen om niets, of het is niet goed en komt het niet op gang oid .

Meis ik wens je heel veel sterkte en duim op een goede afloop :)

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Mijn ervaring is net andersom; m'n vk heeft net een nieuw echoapparaat wat echt superscherp is, veel beter dan dat in het ziekenhuis. Had met 8 weken een uitwendige echo en die was superscherp!
    Qua deskundigheid zit je wellicht beter in het ziekenhuis.

Zou inderdaad even bellen. Met het ziekenhuis, maar misschien ook met een vk in de buurt.

Succes!

4. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de tips, ik wacht nog even een paar dagen en an zal ik of mijn vorige gyn even bellen of de vk hier. Wel zo fijn dat ik strx weet waar ik aan toe ben.

Nogmaals dank

Deel Deze Pagina