een vriendin van me zei net dat het zo is afgeraden zo mozes wieg omdat ie dicht is... maar waarom wordt het dan verkocht?? http://www.123tweedehands.nl/images/927_2010041913.jpg
Volgens mij kan dat wel (stof en riet) omdat de baby daar door kan ademen. Ik dacht dat alleen wiegjes en ledikantjes met houten zijkanten afgeraden werden. Superschattig wiegje trouwens!
Hmm geen idee.. Heb ook wel eens gehoord dat het belangrijk is dat de wieg goed geventileerd is, maar deze is aan de bovenkant helemaal open, dus het lijkt mij dat het geen kwaad kan eigenlijk.
Ja gaat om ventilatie maar ook om dat je kindje met zijn snoetje tegen de rand kan gaan liggen en dan dus niet meer kan ademen.. toch? (of heb ik het altijd verkeerd begrepen, is ook een reeele optie )
Eerlijk gezegd heb ik een beetje het idee dat mensen wel eens té bang zijn. Natuurlijk wil je het beste voor je kindje, maar je moet niet gaan doordraaien Als een kindje met zijn gezichtje tegen de rand aan kan gaan liggen, is hij toch ook in staat om weer terug te draaien? En volgens mij gaan ze zodra ze kunnen draaien uit het wiegje (in een ledikant), dus is het probleem opgelost..
Mooie wieg!! Ik zou niet weten wat hier mis mee is. Gewoon doen hoor! En als je het niet vertrouwd, gewoon even aan de kraamhulp laten zien. Ik heb een nummer gekregen voor als ik voor de bevalling nog vragen had. Misschien een tip?
ik wordt idd snel angstig gemaakt.. en als die stof weg haald kan je baby volgens mij nog genoeg ademen
noena ik heb zelf jaren bij prenatal gewerkt en deze wieg werd heeeeeel veel verkocht en ik heb in onze wekelijkse blad voor medewerkers nog nooit gelezen dat er iets mis is gegaan (dan werd t er altijd in vermeld als er iets met kindje gebeurt/gebeurde door artikelen die wij verkochten) dus als je hm mooi vind doen!
dankje voor je antwoord musty.. want wil deze juist hij is zo compact, en dat mandje kan ik ook in de box zetten, en mee nemen als ik op visite ga, zodat de baby gewoon lekker kan slapen en niet in kinderwagen bak hoeft blijven liggen enz
Volgens mij kan zo'n wiegje gewoon hoor. Het is ademend materiaal en is van de bovenkant voldoende open. Ik vind 'm erg schattig, doet me een beetje aan vroeger denken. Mijn moeder had mij ook vaak in haar "biezen mandje" liggen Ik had ook een wieg met dichte, stoffen zijkanten (de hangwieg van Kindekeklein), die is ook goedgekeurd door de kraam.
Wij hadden bij Jara ook zo'n wiegje voor beneden in de box en idd op visite en dergelijke. Ideaal! Ik heb het eigenlijk nooit onveilig gevonden. Boven hadden we de hangwieg van Leander, die is ook van stof, dus volgens mij net zo veilig / onveilig. In het rieten wiegje paste Jara zo'n drie maanden, in de Leander wieg vijf maanden. Toen kon ze beide kanten op rollen en hebben we haar er uit gehaald. Kraamzorg heeft over beide wiegjes niks gezegd...
volgens mij kunnen ze ook nog ademen als ze tegen de stof aan de zijkant liggen als het moet... ik zie er ook geen gevaar in. Qua ventilatie is het wiegje in elk geval open genoeg, door de volledig open bovenkant.
Ik heb hem ook!! Mijn zoontje heeft hier ook in gelegen en de kraamzorg heeft er nooit wat van gezegd. Het lijkt mij open genoeg en die hele kleintjes kunnen nog niet omdraaien hoor.
Ik heb dit wiegje ook voor in de box, kraamhulp was er vorige keer erg blij mee en vond het een superoplossing. Dus deze keer komt hij weer in de box te staan.
ik heb deze wieg ook voor de eerste weken, dan slaapt de kleine toch nog bij ons op de kamer, ik heb nog nooit een baby gezien die de eerste weken al kon draaien (ben kraamverzorgster). daarna gewoon in z'n eigen kamer in een ledikant.
Ik heb dit wiegje voor al mijn kindjes (6) en mijn pleegkindjes (5) gebruikt. Kan geen kwaad, bekleding is van katoen, en het is echt voor de eerste weken. Dan kan het kindje nog niet draaien, en heeft het genoeg ruimte in dat wiegje.