wel of niet een mozes wieg??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door noena, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
  2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij kan dat wel (stof en riet) omdat de baby daar door kan ademen. Ik dacht dat alleen wiegjes en ledikantjes met houten zijkanten afgeraden werden.
    Superschattig wiegje trouwens!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm geen idee.. Heb ook wel eens gehoord dat het belangrijk is dat de wieg goed geventileerd is, maar deze is aan de bovenkant helemaal open, dus het lijkt mij dat het geen kwaad kan eigenlijk.

4. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik wou deze zo graag, maar nu durf ik niet meer

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja gaat om ventilatie maar ook om dat je kindje met zijn snoetje tegen de rand kan gaan liggen en dan dus niet meer kan ademen.. toch? (of heb ik het altijd verkeerd begrepen, is ook een reeele optie :D)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Eerlijk gezegd heb ik een beetje het idee dat mensen wel eens té bang zijn. Natuurlijk wil je het beste voor je kindje, maar je moet niet gaan doordraaien :p Als een kindje met zijn gezichtje tegen de rand aan kan gaan liggen, is hij toch ook in staat om weer terug te draaien? En volgens mij gaan ze zodra ze kunnen draaien uit het wiegje (in een ledikant), dus is het probleem opgelost..

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Mooie wieg!! Ik zou niet weten wat hier mis mee is. Gewoon doen hoor! En als je het niet vertrouwd, gewoon even aan de kraamhulp laten zien. Ik heb een nummer gekregen voor als ik voor de bevalling nog vragen had. Misschien een tip?

8. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik wordt idd snel angstig gemaakt..

en als die stof weg haald kan je baby volgens mij nog genoeg ademen

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    noena ik heb zelf jaren bij prenatal gewerkt en deze wieg werd heeeeeel veel verkocht en ik heb in onze wekelijkse blad voor medewerkers nog nooit gelezen dat er iets mis is gegaan
    (dan werd t er altijd in vermeld als er iets met kindje gebeurt/gebeurde door artikelen die wij verkochten) dus als je hm mooi vind doen!

10. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    dankje voor je antwoord musty..

want wil deze juist hij is zo compact, en dat mandje kan ik ook in de box zetten, en mee nemen als ik op visite ga, zodat de baby gewoon lekker kan slapen en niet in kinderwagen bak hoeft blijven liggen enz

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ noena hij is idd erg praktish en een lieve uitstraling :)

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Volgens mij kan zo'n wiegje gewoon hoor. Het is ademend materiaal en is van de bovenkant voldoende open. Ik vind 'm erg schattig, doet me een beetje aan vroeger denken. Mijn moeder had mij ook vaak in haar "biezen mandje" liggen :)

Ik had ook een wieg met dichte, stoffen zijkanten (de hangwieg van Kindekeklein), die is ook goedgekeurd door de kraam.

13. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hadden bij Jara ook zo'n wiegje voor beneden in de box en idd op visite en dergelijke. Ideaal! Ik heb het eigenlijk nooit onveilig gevonden. Boven hadden we de hangwieg van Leander, die is ook van stof, dus volgens mij net zo veilig / onveilig.

In het rieten wiegje paste Jara zo'n drie maanden, in de Leander wieg vijf maanden. Toen kon ze beide kanten op rollen en hebben we haar er uit gehaald.

Kraamzorg heeft over beide wiegjes niks gezegd...

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij kunnen ze ook nog ademen als ze tegen de stof aan de zijkant liggen als het moet...
    ik zie er ook geen gevaar in. Qua ventilatie is het wiegje in elk geval open genoeg, door de volledig open bovenkant.

15. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik heb hem ook!! Mijn zoontje heeft hier ook in gelegen en de kraamzorg heeft er nooit wat van gezegd. Het lijkt mij open genoeg en die hele kleintjes kunnen nog niet omdraaien hoor.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou deze lijkt me echt super veilig. Wij hadden een celine wieg en die was echt veel dichter...

17. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb dit wiegje ook voor in de box, kraamhulp was er vorige keer erg blij mee en vond het een superoplossing. Dus deze keer komt hij weer in de box te staan.

18. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik heb deze wieg ook voor de eerste weken, dan slaapt de kleine toch nog bij ons op de kamer, ik heb nog nooit een baby gezien die de eerste weken al kon draaien (ben kraamverzorgster). daarna gewoon in z'n eigen kamer in een ledikant.

19. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Ik heb dit wiegje voor al mijn kindjes (6) en mijn pleegkindjes (5) gebruikt. Kan geen kwaad, bekleding is van katoen, en het is echt voor de eerste weken. Dan kan het kindje nog niet draaien, en heeft het genoeg ruimte in dat wiegje.

20. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

ik heb ook deze wieg, en zoals ik weet mag deze wieg gewoon.

Deel Deze Pagina