Ik heb ook zo'n wiegje en die heb ik naar volle tevredenheid gebruikt voor mijn zoon. En nu staat hij klaar voor nr. 2. Onzin hoor, dat het gevaarlijk zou zijn. Mensen moeten eens ophouden met die bangmakerij, het zal wel goedbedoeld zijn maar het levert onnodige stress en vragen op.
heb er net op 1 geboden op marktplaats. maar die is zonder standaard. Lijkt mij ook handig om de kleine in de box in de wieg te kunnen laten slapen af en toe. Alleen hoe moet dat dan als de kleine op de kamer bij ons slaapt? Op de grond is ook niet wat...
Hey dames.. Ik was vandaag bij de verloskundige in ziekenhuis, en heb daar ook deze vraag over dat rieten wiegje gesteld.. En ze zei dat het wel kan, maar beter van niet.. Omdat als ze met gesichtje tegen de rand aankomt Waarschijnlijk niet terug kan draaien en zo die randen van die wiegjes juist dan ook neusje plat kunnen drukken waardoor het niet meer kan ademhl halen.. Dus ze zei je kan het doen, maar wij raden het af..
ik heb hem ook, superpraktisch voor de eerste weken, en inderdaad, in de leeftijd dat ze erin liggen kunnen ze nog niet eens draaien!!!! Violetriot: heb je toevallig een dressoir, bankje, kist o.i.d. op je slaapkamer? Daar kan het wiegje ook op staan, ik heb het zelfs boven op mijn bed gehad toen de baby er net was, overdag dan he, anders paste manlief er niet meer in, ook zo zielig! Standaards zijn ook los te koop.
Tja, de bedjes in het ziekenhuis,( inclusief couveuse) zijn van plastic, dat ademt helemaal niet als ze er met het gezichtje tegen aan rollen Persoonlijk denk ik dat zo'n wiegje goed kan de eerste weken draaien ze toch niet echt, daarna gewoon gezond verstand gebruiken. Maar goed je moet je er wel prettig bij voelen, als je je er niet prettig bijvoelt zou ik het niet doen.
dat van die ziekenhuis bedjes zei ik ook.. toen zei ze, het is hard en recht, dan kan het kindje nooit zijn neusje helemaal plat drukken.. wat echt wel kan als hij zijn hoofdje beetje scheef houdt.. maar goed, dat wiegje durf ik nu niet meer..
Ik heb dit forum ff gelezen, maar je hebt een babytje toch ook in een kinderwagenbak. Die is toch ook dicht aan alle kanten?
precies, en daar slapen ze toch ook in als je op bezoek/onderweg bent? IK zie het probleem niet, als je kindje gaat draaien past ie toch al niet meer in de wieg? Dan slaapt hij in een ledikantje of campingbedje..
I know, maar durf het nu niet meer omdat de verloskundige van het ziekenhuis hier het ook afraad.. ik laat me nog al snel bang maken met dit soort dingen
ik heb er vandaag een gescoord via marktplaats, hoor alleen maar positieve verhalen over het gebruik. Heb nog niemand in mijn omgeving gehoord dat de kraamzorg of wie dan ook dit afraadde. Een kleintje ligt toch ook in de wandelwagenbak? das nog minder ventilatie. Meid, ik zou zeggen laat je niet zo bang maken. Verwen jezelf en de kleine met zo'n leuke wieg. Ik heb wiegjes gezien die veel dichter zijn, en als de kleine net geboren is, is het echt nog niet zo groot dat hij/zij krap in het mandje ligt. Maarja, als je er niet meer lekker bij voelt is het wel lastig. Ik zou zeggen laat je niet gek praten door anderen