ik kwam zo juist wat tegen op internet wat ik wel leuk vond of het klopt weet ik niet het blijft internet Let bij de verloskundige of echo op het meten van de hartslag van je baby. Minder dan 139 slagen per minuut wijst vrijwel altijd op een jongen. Is de hartslag opmerkelijk snel, dus sneller dan 140? Dan is het kindje een meisje. ben benieuwd of er dames zijn die hier eens opgelet hebben en wat voor geslacht had jullie baby
De hartslag is maar een momentopname, als de baby (jongen of meisje) net actief is zal de hartslag ws hoger zijn. Het zegt dus niks over het geslacht
Geen idee of t fabel is of nie en zal vast ook per kindje verschillen maar hier viel het mij heel erg op naar twee dames dat de hartslag idd veel langzamer ging. Ik weet nog precies hoe snel t ging bij de meiden en verbaasde me er steeds over... geen idee wat precies hun hartslag was maar bij eerste keer hartje horen van deze beeb schrok ik juist van hee maar dat is duidelijk langzamer .... en toen kreeg ik al t gevoel dat dit een jongen zou zijn. Gevoel was juist we krijgen idd een jongen!
Bij mij klopte het wel! Vroeg in de zwangerschap was de hartslag rond de 170-180 en iets later (na de 12-13 weken) steeds tussen 140 en 160 en het is een meisje
klopt idd maar vond het wel leuk ! wat ik trouwens wel apart vind is dat dit van een medische info site komt en er bij staat dat het wetenschappelijk bewezen is overigens denk dat wanneer de baby rustig is het best kan kloppen
leuk dames ! ga er toch op letten met de eerste echo al zal ik daarna nog geen kleertjes gaan shoppen
Klopt niks van!! Begin zwangerschap 190 daarna standaard tussen 140/160, de dag voor bevalling op verloskamer nog steeds hoog, we wisten niet wat het werd, de verloskundige van het zkh had opgeschreven dat ze dacht een meisje adhv de hartslag en toch is s nachts ons wondertje geboren, een jongen ik geloof helemaal niks van al die bakerpraatjes want alles wees op een meisje bij ons!!
Hier zei de VK ook dat je dan een hele dag moest opmeten om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.. Zoals al eerder werd gezegd, als de baby net actief is geweest is de hartslag veel hoger dan in rusttoestand....
Bij mij klopte het niet. Daarnaast is het idd een moment opname. Als de vk een paar tellen later zou luisteren kan de hartslag wat hoger zijn of wat lager. Maar het is wel grappig om na te gaan of het werkt ja of nee
hier klopt er ook niks van , dachten aan de hand van hartslag twee meisjes, maar het zijn toch echt twee jongens.
Is een fabeltje, bij mijn zoontje is de hartslag steeds hoger dan 140 slagen per minuut geweest en het is toch echt GEEN meisje