Wel of niet een test?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Catootje80, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Vandaag net een goede uitslag gehad. Iemand die wel voor deze test kiest, laat niet automatisch ook maar de zwangerschap afbreken. Je kunt ook gewoon voorbereid willen zijn ipv schrikken bij de geboorte. Wij hadden bij een slechte uitslag ook geen vlokkentest of punctie gedaan, maar een nipt. Deze uitlslag is 99 procent zeker zei de vlk. Dus is niet zomaar een vage kansberekening.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik denk dat niemand het 'type' is om een gehandicapt kind te krijgen... Vind dat een hele rare opmerking.

Wij hebben het deze keer wel gedaan, ik ben 27 dus geen verhoogd risico op leeftijd maar wilde toch enigszins weten waar ik aan toe was. Daarnaast kregen wij een indicatie omdat onze dochter gehandicapt is.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De combinatietest is een echo plús een bloedscreening, vandaar de term 'combinatietest'. Ik dacht dat het bij de NIPT gebruikelijk was om ook een echo te maken? Alleen is hetbloedonderzoek van de NIPT dus anders dan de screening van de combinatietest.

4. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kun en mag jij raar vinden, maar dat is wel zoals ik er over denk. En hoe dat voor anderen is (wie er wel of niet het type voor is) interesseert me niet zo heel veel ;)

Het gaat om mij en mijn partner en hoe wij daar over denken in dit geval.

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hoewel een kindje met down hier wel welkom is, ga ik wel voor de combinatietest. Meer om te weten of we een verhoogde kans hebben op een kindje met een afwijking. Mocht die kans er in zitten, dan hebben we in ieder geval wat tijd om ons hierop voor te bereiden.
    100% zekerheid krijg je nooit, maar je verwachtingspatroon kun je wel wat aanpassen als je de kansen weet.

6. Zus4

Zus4 Lid

8 okt 2014
    16
    0
    0
    NULL
    Wijdemeren
    Hoi!

Ik ben 30, dus noodzakelijk is het testen nog niet, maar ook wij willen graag in een vroeg stadium weten waar we aan toe zijn. Meer een kwestie van voorbereid zijn dan dat we het willen laten weghalen mocht er iets uit de test komen. Bovendien pas 1 echo gehad en de volgende zou pas bij 20 weken zijn, ook fijn om nog een extra echo te krijgen.
    Bij welke termijn kregen andere meiden een echo voor de combitest?
    Hij staat bij ons voor volgende week gepland, dan 13 wkn

7. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ten eerste ook om te weten waar je aan toe bent inderdaad. :)

Ik moet straks bloed prikken en dan voor over 2 weken een afspraak maken voor een echo voor de nekplooimeting.
    Ergens vind ik het een dom onderzoek, omdat het blijkbaar nog alle kanten op kan... niet echt betrouwbaar. Dus sja.. maar goed, we gaan 'm wel doen ;)

Deel Deze Pagina