Ik ben heel nieuwsgierig naar de voorkeuren voor mannelijke of vrouwelijke gynaecologen, maar ook verpleegkundigen of bevallingen.. Heb je een voorkeur? En zo ja waarom? Mij kan het niks schelen, iedereen heeft ervoor geleerd en hebben genoeg vagina's etc. gezien.. Maar ik vind het altijd wel interessant waarom sommige hier een voorkeur voor hebben vanwege je geloof of onzekerheid? Kom maar op!
Mij maakt het echt helemaal niets uit.. Mijn favorieten zijn toevallig wel allemaal mannen. Degene waar ik een bloedhekel aan had trouwens ook
Boeit mij echt niet, als ze hun vak maar verstaan. Er hebben al zoveel artsen mijn onderkantje bewonderd, het is me om het even.
Maakt mij niet uit Maar hier in de buurt is er maar 1 vrouw waar men niet al te enthousiast over is (alles moet altijd snel gaan, soms onvriendelijk). Voor de rest vooral mannen die bijna op pensioen gaan. Aangezien het mijn eerste kindje is & ik graag nog meerdere wil heb ik voor de jonge/knappe (LOL ) gyn gegaan. Geen zin om opeens na 1 kind van gyn te moeten veranderen doordat de huidige gyn ermee stopt. Heel aangename man die mij voorlopig altijd al goed geholpen heeft en veel uitleg geeft bij de echo's dus mij hoor je zeker niet klagen.
Ik heb tot nu toe van alles gehad. Geen probleem mee. Ik heb liever een ervaren iemand en waarmee ik een klik heb en vertrouwen in heb dan het geslacht.
Zeker weten een vrouwelijke arts! Dat geldt echter voor bijna al mijn doktersbezoeken. Maar mijn voorkeur gaat zeker weten uit naar een vrouwelijke arts geen twijfel over mogelijk. Ik geef het zelf ook altijd aan. Een man zal altijd een man blijven dokter ofniet. en daarnaast wil ik dat absoluut geen andere man behalve mijn man, mijn diamantje ziet. Dat is wat ik denk, en wat ik vind. Er zullen altijd uitzonderingen zijn (zoals levensbedreigende situatie's)
ik had eigelijk wel een voorkeur voor een vrouw omdat het toen allemaal nieuw was enzo.. maar tijdens de bevalling van me dochter hadden we ook een man en die was zo fijn en stelde me echt op me gemak.. dus nu maakt het me helemaal niet meer uit..
Over het algemeen een vrouw, maar hier in het ziekenhuis werkt een man, dat is zo'n schat, echt een leuke man! Die heb ik ook heeel graag. maar de andere mannnen, nee, liever een vrouw, dan voel ik me meer op mijn gemak.
Ik ook liever een vrouwlijke dokter. Voel me dan al ongenakkelijk genoeg als ze naar me doosje moeten kijken light niet graag met me benen wijd voor een ander en al helemaal niet voor een mannelijke arts. (Ben best preuts)
Ik heb liever vrouwlijke artsen. Mijn HA is ook een vrouw, vind dat veel prettiger. Vooral als ze naar binnen moeten kijken. Bij de bevalling kon het me trouwens echt geen bal schelen .
Voor mijn maakt het niks uit. Mijn 'eigen' gynaecoloog is een vrouw, maar tijdens mijn bevalling had ik haar mannelijke collega.
Mij maakt het niks uit. Ik loop al jaren in het ziekenhuid en nu hebben er al zoveel naar gekeken dat het me niks meer uit maakt.
In eerste instantie zei ik vrouw. Niet vanwege het gênante maar omdat mannen in dit beroep vaak wat creapy zijn in mijn ogen. Toen ik ging bevallen vroegen ze of een stagiair de bevalling mocht doen. Dit was een jonge vent. Dat was verder prima. Een super gezellige relnicht met jas en schoenen die matchen met luipaardprint. En echt iets om nooit te vergeten.
Een vrouw. Juist omdat er al honderden m'n onderkant gezien hebben, voel ik inmiddels bijna een fysieke weerstand bij het laten zakken van m'n broek. Maar als het dan toch moet, dan maar bij een vrouw. (Toen ik in de MMM zat, liet ik op een gegeven moment al bijna m'n broek zakken als ik een witte jas zag. In die tijd deed het me helemaal niets meer. Nu kennelijk des te meer.)
Een vrouw als het gaat om onderzoeken en dergelijke. Bij mijn bevalling bij voorkeur ook een vrouw, maar als er alleen mannen zijn, ook prima. Als mijn kind er maar goed uitkomt. Dan vind ik kundigheid dus belangrijker dan geslacht. O en ook belangrijk: op een normale manier communiceren! Ik wil weten wat er gedaan wordt, en nooit het idee krijgen dat ik me aanstel (wat betreft pijn ofzo, of bij inwendig onderzoek; buiten seks om verkramp ik daar beneden redelijk snel).
Mij maakt het echt niets uit! Pas liep er een jonge Co mee met m'n gyn. En hij moest even goed meekijken op m'n kijkdoos Man man hij was roder dan een tomaat! Ik kon er wel om lachen! Ze zijn nou eenmaal allemaal gyn, en dat maakt me niets uit of het een man of vrouw is..
De eerste echo van vorige zwangerschap was bij een mannelijke gyn, hij was erg vriendelijk, behulpzaam en informatief. Ook toen het mis ging ben ik goed door hem begeleid. Bij deze zwangerschap kwam ik bij een andere mannelijke gyn. En dat was me toch een hork! Voelde me er helemaal niet prettig meer bij. Nu heb ik voor een vrouw gekozen, maar ik zie haar pas over een paar weken. Voorkeur? In principe niet, maar nu wel een keuze gemaakt voor een vrouw.
Mijn eerste bevalling deed een draak van een mannelijke gyn. De tweede en derde waren twee geweldige mannelijke gyns! De vierde en vijfde door geweldige vrouwelijke vk's. Hier geen voorkeur dus voor man of vrouw
Het maakt mij ook echt niet uit, vorige zwangerschap alleen vrouwelijke artsen/verloskunidigen gehad en tot nu toe alleen maar mannen en het is me echt om het even. Ik heb nu een fijne gyn dus vind het prima.