Hoi! Tja, ik wil mijn zoon van 17 maand graag van de speen af hebben. Wij proberen hem nu alleen maar te geven tijdens zijn middagslaap en snachts. Maar de eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik het soms nog wel heel makkelijk vind om de speen te geven als hij jengelig is of als ik bijvoorbeeld druk ben met zijn zusje van 8 weken.... Maar ja, binnenkort toch maar effe doorpakken!
Tja, het is wat je zelf wil natuurlijk. Ik vind een speen alleen voor slapen, dus ik zou een speen sowieso nooit geven overdag.
Deze reactie beantwoord haar vraag (in zoverre het een vraag was) niet. Ik vind persoonlijk speen helemaal niet nodig ook niet voor het slapen, maar daar gaat het hier niet om, wel hoe hij er vanaf komt. Inderdaad doorzetten ondanks het lastig is en misschien iets verzinnen. Mijn moeder zei tegen mij dat de vuilniswagen mijn speen heeft meegenomen en voor mij werkte dat, haha. Ik denk niet dat er veel kindjes daar in trappen maar iets in die trant zou misschien wel werken. Succes in ieder geval.
Wanneer je hem de speen niet meer geeft, zal hij dat uiteindelijk wel doorkrijgen denk ik. Het kost wellicht een paar dagen (of meer) maar dan kan hij wel zonder. Mijn angst zou dan wel zijn dat hij (in mijn geval zij) de duim zou pakken. Die kun je overdag niet afpakken en op bed leggen. Waarom wil je hem van de speen af hebben als ik vragen mag?
als je in de speen een gat maakt verliest hij zijn functie en vinden kinderen het vaak niet meer fijn en hoeven ze hem niet meer. bv. met een speld er een gat in prikken. Niet te klein natuurlijk anders kan hij nog steeds vaccuum zuigen. is een tip die onze VK meegaf...
Ik denk dat het een questy is van doorzetten ( helaas), @ jara.. mijn dochter wou de speen niet meer en duimt dus als ze moe is.. dit voorkom je toch niet
danisha heeft ook vaak haar nt uffel en speen.. vanaf vandaag doe ik dat niet meer overdag.. toen ik haar uit bed haalde heb ik gezegd dat haar knuffel nu ging slapen.. ze wou hem niet zelf in bed leggen dus heb ik gedaan.. dekentje over en de speen erbij gelegd.. ze ging jammeren maar beneden was het weer over.. ik wil dit nu elke dag doen.. voorlopig mag ze er wel gewoon mee slapen.. dat bouw ik wel af als ze het snapt... en in de auto voor verre afstanden mag de speen en knuffel ook gewoon mee...
Een paar maanden geleden heb ik ook besloten dat Esmée alleen haar speentje nog mag als ze gaat slapen. Ik heb toen tegen haar gezegd dat speentjes voor babies zijn en dat zij nu al zooo groot is... Als ze geslapen heeft mag ze zelf haar speen in de la gooien en zeggen we nog even dag tegen het speentje. De eerste week vond ze het natuurlijk niet leuk, maar als je consequent bent leren ze het snel genoeg!
Speentje hoort hier ook bij slapen. Als ik Jesse eruit haal, blijft zijn speentje in bed. Hij is trouwens lang niet zo sabbelig als m'n vorige zoons, die zogen de hele nacht geloof ik op de speen. Jesse heeft hem alleen bij het inslapen. Hier mogen ze hem hebben tot ongeveer drie jaar. M'n zus wilde haar dochter (was toen twee) ook van de speen afhebben, ze heeft hem toen resoluut weggegooid. Maar helaas voor haar begon ze daarna nog te duimen! Inmiddels is ze 18 en duimt nog steeds! Het is vaak pas achteraf dat je kunt zien of je het goed gedaan hebt of niet. Succes ermee!
lars heeft alleen de eerste 6 weken een speen gehad, daarna wou hij hem zelf niet meer. nu gaat de duim erin als hij moe is of in bed ligt. ben dus niet zo heel bang dat hij dat tot zijn 18e gaat doen.... zelf heb ik tot mijn 12e geduimd, maar ook alleen in bed, en ik heb er ook niks aan overgehouden (qua beugel ofzo) maar wat afleren betreft, ik zou het afbouwen, dus iig in bed laten ligggen, niet meenemen naar de woonkamer, en als hij dat accepteert, dan proberen het middagslaapje zonder te doen, en uiteindelijk helemaal weg. succes ermee !
Hier blijven speen en knuffel vanaf anderhalf jaar op bed. Alleen bij erge vermoeidheid aan het einde van de dag krijgt Jarissa ze nog wel eens. Dan is het voor haar net te lang tot het eten en op bed gaan. Door bij het uit bed halen de speen daar te laten heb je geen discussies dat ze hem ziet liggen en alsnog wil. Zonder speen slapen komt nog wel. Ik heb nu nog geen idee wanneer we dat hier gaan doen. Voorlopig vindt ze het fijn. Dus dat laten we lekker zo.
Hier ook geprobeerd met zijn speen in bed te leggen met zijn knuffel, maar dan word meneertje hier helemaal hysterisch Geen succes hoor... Heb eens doorgezet, maar toen wilde hij ook absoluut niet ontbijten en het huilen ging van kwaad naar erger... Dus hier gaan de speen en knuffel mee naar beneden en zodra hij aan het ontbijten is, verdwijnt ineens de speen in de la zonder dat hij het ziet...!
Gewoon een soort ritueel van maken. Na het slaapje gaat de speen terug in bed. Dat doen we hier ook altijd en inmiddels gooit hij hem zelf na zijn slaapjes richting zijn bedje. Verder krijgt hij hem alleen in de auto als we ver weg gaan. Ik snap wel dat het makkelijk is en dat de verleiding aanwezig kan zijn, maar dan moet je de oudere kindjes eens voorstellen van een jaar of 4 die nog steeds een speen hebben overdag. Het ziet er niet en praten lukt vaak ook erg lastig.
Dat ligt er ook maar net aan Ons zoontje dronk zijn flesje binnen 5 min leeg Hij zat daarna nog met een zuigbehoefte. Een speentje was de enige oplossing, want de pink moest hij niks van hebben en als die zuigbehoefte niet werd voldaan werd er ook niet geslapen. Maar goed hier zitten we dus ook nog met de speen Hij krijgt hem wel echt alleen maar in bedje. Als hij wakker wordt kleed ik hem aan en gooien we samen zijn beer en zijn speen in bedje..dan nemen we afscheid van die 2 twee en gaan naar beneden. Ik hoef nu maar te zeggen gooi beer en tut maar in bedje dan rent hij al naar zijn bedje om ze erin te gooien. Hij vraagt er de rest van de dag ook niet naar (alleen als hij er een ziet liggen wil hij die hebben ). Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken om ook in bedje een speen af te leren...mss met een afscheid van speen door hem samen te begraven ofzo.
haha ja zou kunnen, mijn schoonmoeder had een oppaskindje, en toen ze op een gegeven moment een keer met hem naar de overkant (wij wonen op een eiland, zo noemen we het vaste land zeg maar) heeft hij zijn speentje over boord gegooid.
Ja kan bijv. ook zeggen dat er een ander is, die graag zijn speen wil hebben. Bijv. een ander kindje of een kaboutertje van mij part. Dan kun je de speen samen inpakken en als cadeautje "weggeven" of "opsturen". Zo betrek je een kind erbij en kan hij er op deze manier afstand van doen! Weet niet of het werkt hoor!
toen mijn zoon 11 maanden was heb ik de speen helemaal weg gehaald bij hem, overdag hoefde hij hem niet meer alleen s'avonds met naar bed gaan maar als ik ging kijken lag de speen alweer op de grond dus op een gegeven moment heb ik hem naar bed gebracht zonder speen en hij viel net zo makkelijk in slaap, dus zo heb ik het met hem gedaan
Hier was het net zo. Sterker nog: ik moést Vigo een speen geven de eerste 2 dagen na zijn geboorte, omdat hij niet kón zuigen. Mannetje had gewoon niet door hoe het moest, en dmv speen kwam het zuigen langzaam maar zeker op gang. Nu ook nog heeft hij zijn speen. Om mee te slapen, en de speen moet mee naar beneden van Vigo Niet dat hij er verder echt naar omkijkt (alleen als hij moe is) maar speentje moet gewoon vaak mee... hahaha. Meneer heeft een eigen willetje Ik maak me er eigenlijk helemaal niet druk om. Maar dat komt misschien ook wel omdat hij de speen niet echt nodig heeft.