Fantasy Fairs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aanoniemous, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Hallo!

zijn hier nog andere die graag naar de fantasy Fairs gaan?
    Castle fest en Elfia.
    lijkt me gezellig om samen te kletsen.

wij gaan elk jaar erg graag. nu ben ik begin maart uitgerekend en vraag me af of het te doen is om naar haarzuilens te gaan in april met newborn.
    En kan ik dan beter met de kinderwagen of hem meenemen in de draagzak (draagzak past wat meer bij mij outfit haha)

ben benieuwd :)

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vraag mij nou altijd af wat daar leuk aan is? Waarom wil je je als volwassene nog verkleden als ridder/elfje etc? En dan doen ze ook rollenspellen toch? Waarom?

Veel plezier trouwens. Ik ben er dus nog nooit geweest haha. Is trouwens niet gemeen bedoeld, maar kan mij er gewoon echt niets bij voorstellen.

3. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Ja ik! hoewel ik er al 2 jaar niet geweest ben vanwege fienanciele redenen. :(

Ik ben alleen bij Castlefest geweest, ik weet dus niet of het te doen is met de kinderwagen bij haarzuilens. Hoewel ik wel de kinderwagen mee zou nemen, maar ik koop dan ook het een en ander dus dan zou dat al makkelijker zijn.

@Boommm Het is meer dan verkleden, en niet iedereen doet dat trouwens. Het is voor mij ook de muziek en de sweer die er is dat het zo leuk maakt. Verkleden is een optie, en vele kostuums zijn onwijs mooi gemaakt, dus mensen kijken is ook leuk om te doen. :D

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Het is gewoon een soort creatieve uitspatting, net als mensen die het leuk vinden om muziek te maken, zijn er mensen die het leuk vinden om theater (wat rollenspellen is) te doen. En mensen die het maken van kostuums leuk vinden (en het dragen). Ff wat anders dan netjes in je mantelpakje (overdreven dan hé ;)) op het werk zitten!

Voor sommige is het ook gewoon een uitlaatklep, die gaan liever toneel spelen dan hardlopen zeg maar

En voor sommige , zoals ik, is het gewoon super om naar de kijken. De kostuums zijn het vaak echt waard om met open mond naar te staren! Ik vind het gewoon mooi! En ben soms wel jaloers dat ik niet zo creatief ben. Ik verkleed me dolgraag overigens, maar op de fantasy fairs durf ik niet echt, ik doe dat gewoon met carnaval, of wk's, of met kerst haha :D

En de fairs zijn kleine festivalletjes. Gezellig, mooie omgeving, lekker wandelen, mensen kijken, muziek, eten, drinken :D.

TS: Ik zou beidde meenemen. Als jij of kindje de draagzak dan ff zat zijn, of wat anders, kan je hem in de wagen leggen. En de wagen kunnen je matchen bij je outfit hé ;)

Ben wel benieuwd naar je outfit! Heb je al een foto?! :D

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden! Heb nou een beetje een idee erbij :D

6. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Leuk!
    Wij gaan elk jaar naar Castlefest maar dit jaar slaan we waarschijnlijk een keer over.
    Afgelopen jaar met 2 kinderwagens en 3 kinderen was toch niet zo'n succes, we wachten nu dus maar tot de jongens wat groter zijn.
    We gaan waarschijnlijk wel naar een MPS-festival in de buurt (die zijn in Duitsland) als Rapalje er speelt.
    Al staan die dit jaar ook weer eens op Castlefest trouwens dus ik twijfel nog of we niet toch gaan.
    We hebben er het geld niet voor om vaker te gaan want er zijn genoeg goeie festivals maar we zouden het wel graag willen.

7. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Oh echt?! Rapalje is weer op Castlefest? Ohh dan wil ik er zeker heen dit jaar. :D laatste 2 jaar zijn ze niet geweest geloof ik.

8. MamavanF2009

Nee klopt, zal wel vanwege Omnia zijn ;) Maar die mogen niet meer komen dus nu kan Rapalje weer :D

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Leuk! Ik bezoek graag dit soort evenementen. Nu las ik alleen dat de eigenaar van Elfia betrokken was bij een zaak met onfrisse video's met minderjarigen. Ik denk erover andere evenementen te zoeken. Al moet ik nog even natrekken wat hiervan waar is.

10. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Dat meen je bah :(

11. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Oh hoe dat dan? vind Omnia ook leuk maar niet zo leuk als rapalje haha

12. MamavanF2009

Laat ik het zo zeggen; ze hebben het goed verkloot voor zichzelf.
    Ik vond Omnia ook altijd geweldig maar hun mentaliteit en arrogantie zijn me zó gaan tegenstaan dat ik ze niet meer perse hoef te zien.
    Dat is blijkbaar bij andere mensen ook zo gegaan, waardoor de organisatie van Castlefest heeft moeten besluiten dat Omnia niet meer welkom is.
    Er is heel wat over te doen geweest, via facebook en dat was niet echt gezellig zeg maar.
    Rapalje is dan gewoon echt véél leuker; goeie muziek en gewoon gezellige mannen die normaal zijn gebleven :)

13. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City

Oh dat heb ik dan volledig gemist, wel erg jammer. Vind wel dat hun goede muziek maken.
    Vind Rapalje ook gezelliger, heb ze 2 jaar terug live gezien in de stad bij ons toen, na afloop gingen ze met publiek praten, hele vriendelijke mannen. Heb ook hun handtekeningen. :D Zie ik Omnia toch niet zo snel doen eigenlijk.

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb hier zelf helemaal niets mee, maar als ik weet dat het in de buurt is... wij wonen op 15 minuten rijden van haarzuilens, dan rijden we altijd even langs met de kids. Ik vind het prachtig!

De sfeer, de kleding, de uitstraling... en het lijkt me ook wel verbroederlijk op de een of andere manier, maar ik weet niet of dat klopt. Dat is meer een idee van mij.

15. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ja er hangt inderdaad een leuke gebroederlijk sfeer altijd. je bent toch een soort van verbonden allemaal met elkaar dezelfde soort intresse enzo :)

16. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    in het verleden ben ik naar Castlefest en de Elffantasy fair geweest. Een leuke tijd.
    ik weet dat er veel grindpaden zijn... geen idee of je dit makkelijk vindt met de wagen?
    toentertijd was het altijd erg druk. het lijkt mij niet prettig om over de hoofden te lopen met een nieuwbakken baby (ook giga veel prikkels!) en zelf net bevallen..

Grappig om te lezen dat Rapalje nog altijd van de partij is :)

Deel Deze Pagina