oke, had het tot zover geregeld met m'n collega dat ik dan de 12de werk voor haar (die bewuste dag eerder dan mijn einddatum van verlof) en dat zij dan voor mij de 17de (mijn officiele 1ste werkdag) werkt. dus we hebben/hadden geruild. belt m'n baas op dat het ruil verhaal niet klopt. oke let op: ik werk officieel 21,5 uur in de week. mijn verlof loopt af op t/m do13-9 dus ik zou nog inzetbaar zijn op do en vrij in die week mijn officiele werkdagen zijn: ma, di-ocht & wo ik zou nog uren in die week moeten maken, omdat de afloopdatum midden in de week valt. dus wordt verplicht om die week een dag te werken... Snap er echt geen bal van... ik heb dan toch gewoon mazzel dat m'n verlof afloopt na m'n officiele werkdagen. en nu komt ie dus met het feit dat hij weer terug naar het normale rooster wil gaan miv 17-9 en dat dus mijn verzoek voor die maandag de 17de wel kan maar dat ik dan toch de donderdag de 20ste moet komen werken zoals m'n collega eerder voorstelde grrrr..... was echt boos door de tel... heb zelfs 1 x opgehangen... zo laaiend was ik....
Hoe vervelend ook, maar wat je baas zegt klopt wel: Je werkt 21,5 uur per week (ik neem aan dat dat dus ook je contract is). Dat is dus 4,3 uur per dag (21,5 : 5 dagen) aangezien op woensdag je laatste verlof dag is blijven er 2 dagen over waarop je zou kunnen werken, of dit nu je vaste werkdagen zijn of niet, en dus moet je nog 8,6 uur werken. Werk je ze niet, bouw je min uren op. Die moet je of inhalen of vakantie uren voor inleveren. Zo werkt helaas het stelsel. Maar leuk is het niet. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is opgelost.
Dit klopt niet hoor! Mijn vaste werkdagen zijn ma, di en do. Mijn verlof liep tm de do en ik hoefde echt niet op vrijdag te komen om een deel van mijn contracturen te werken. Als do mijn eerste werkdag was geweest had ik do moeten werken maar echt niet vrijdag terug moeten komen om uren in te halen.
Dan heb jij gewoon een hele fijne werkgever. Maar ze kunnen je er echt voor terug laten komen, of je moet echt letterlijk je werkdagen in je contract hebben staan, maar dat heeft bijna niemand, want dan kan een baas je nl ook niet verplichten om voor iemand anders op een andere dag in te vallen.
Of jij een slechte misschien? Hier bij vriendinnen werkt het nl. net zo. Bij mij staat het niet in mijn contract maar wel op papier. Verplichten in te vallen voor een collega doen ze ook niet, kan toch ook niet? Je moet toch opvang regelen? Ze kunnen het wel vragen maar als het niet gaat, gaat het niet. Ts jouw invaller kan die dag niet werken? Hoe is dat gegaan toen jij verlof had en ze een dag vrij wilde? Maar als het zo moeizaam gaat zou ik die dag niet terug komen. Dan zou ik beginnen met werken wanneer het moet.
hoi dames, voor degene die willen weten hoe het is afgelopen post ik nog ff een berichtje voordat ie gesloten mag worden. ik heb die 12de gewoon gewerkt en heb de 17de vrij gekregen/genomen en de 20ste heb ik niet hoeven te werken dus toch lekker opbouwend kunnen beginnen.
Oh haha zie Dat het om de 12e van deze maand ging, ik dacht van de komende maand... Haha Fijn dat het goed is opgelost.