Hallo dames, Vandaag heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad voor m'n nieuwe baan waar ik 1 oktober a.s. ga beginnen. Ik ga 24 uur per week werken en ik ging er vanuit dat ik dit gewoon over 3 dagen van 8 uur kan verdelen. Nu bleek echter tijdens het gesprek dat zij liever hebben dat ik mijn uren over 4 dagen verdeel, bijv. 2 hele en 2 halve dagen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee (is dit te doen of is het erg rommelig?), en welke optie zouden jullie kiezen? Liever 3 of 4 dagen? (er even vanuit gaande dat ik het allemaal kan regelen met het kinderdagverblijf...) Mijn dochter is nu bijna 5 maanden oud en gaat sinds kort 2 hele dagen naar het KDV, en mijn vriend kan de rest van dit jaar 1 dag per week vakantie opnemen dus dat is geregeld. Graag hoor ik jullie tips/ervaringen met 3 hele dagen of 2 hele + 2 halve dagen werken. Alvast bedankt!!
Ik werk 2 x 8 uur en 2 x 6 uur, bevalt erg goed, ik heb hierdoor het gevoel dat ik 5 dagen in de week iets leuks met mijn zoontje kan doen!, ik vind het ook wel fijn met eten enzo klaarmaken, als je eerder thuis bent loopt de hele avond minder gestresst. Succes met het maken van je keueze!
4*6 uur is ook lekker denk ik. Heb je alle middagen vroeg vrij. Als het over 4 dagen verdeeld MOET worden zou ik dat kiezen. Ik ervaar namelijk zelf (met 2 jonge kindjes) dat 2 hele dagen werken best zwaar is en je bent met avondeten en naar bed brengen dan veel gestresster. Als je lekker vroeg vrij bent voelt het allemaal heel anders.
Hoi suuuus en Minny, Bedankt voor jullie reacties! Er valt inderdaad wat voor te zeggen om de uren over 4 dagen te verdelen zoals jullie beschrijven. Toch ben ik er met mijn werkgever uiteindelijk uit gekomen dat ik de uren over 3 dagen ga verdelen (ma-wo-vr). Ik ben er erg blij mee, want zo heb ik tenminste 2 hele dagen doordeweeks vrij, en mijn werkdagen zijn ook nog mooi verdeeld over de week. Bij onze kinderopvang zijn halve dagen redelijk zeldzaam (hoewel het wel kan, maar het zou sowieso pas per maart 2013 kunnen) en je betaalt per halve of per hele dag. Als ik dan 6 uur per dag ga werken, moet ik toch een hele dag betalen ook al haal ik mijn dochter halverwege de middag al op. Dat vind ik zonde... Maar jullie dus bedankt voor het meedenken!
Veel beter zo! Vind het nogal zonde om 24 uur te verdelen over 4 dagen!!! Leuk hoor, als je geen kids hebt, maar met de kosten van de kinderopvang is het niet te doen. Dus dit is een mooie oplossing.
Ja het ligt natuurlijk aan je inkomen hoeveel de opvang uiteindelijk kost. Ik heb mijn werkdagen net aangepast en ga het over 4 dagen verspreiden. Daardoor moet de jongste vaker naar de opvang, maar de oudste niet meer naar de bso. Ben wel heel blij dat ik straks maar 1x tot 17.00 uur moet werken en de andere dagen heerlijk vroeg vrij.