Wel of niet eigen consumptie

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaGiraf, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet eigen consumptie

1. Ja ik neem me eigen eten en drinken mee

2. Nee ik neem geen eigen eten en drinken mee

3. Ik neem eiegn eten en drinken mee en koop daar ook nog wat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cygnet: hmm wij hebben laatste keer 2e betaald voor een kan waterlimonade met glazen
    en 1,50 per frietje met mayo.

daar ga ik dan niet moeilijk voor doen.. die ene keer dat we naar een binnenspeeltuin gaan.

vorig jaar in plopsaland zijn we het park uit geweest om wat te gaan eten ergens.
    (zaten in de huttenheugte met weekkaart voor plopsa dus huisje was op loopafstand)
    zelfs een boterham met kaas was daar duur.
    enige betaalbare ws koffie met een muffin.
    leuk voor paps en mams maar dochterlief eet niet een week lang dagelijks muffins als lunch :)

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je gaat toch in principe een overeenkomst aan? Je "koopt" toegang en daar zitten bepaalde voorwaarden aan. Staan je die voorwaarden niet aan dan moet je ergens anders naar op zoek gaan... Vind ik dan.

De binnenspeeltuin hier kost geen driet, maar ze moeten wel hun personeel, gas/licht/elektra, huur enz. Betalen. Dat halen ze dus uit de consumpties..

Om kort te zijn.. Neem dus niets mee :)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.168
    8.154
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan hebben ze pech, vaak verkopen ze daar alleen maar patat en frikandellen, en aangezien we in de zomer nogal vaak naar speeltuinen gingen had mn kind nu waarschijnlijk 34 kilo gewogen en niet eens meer in de schommeltjes gepast in de speeltuin.

Dus nee ik neem het zelf mee, en niet stiekem, gewoon hele tassen met eten over de schouder en gaan. Lieft nog met een AH logo erop.

Bij de bioscoop is het anders, daar maken ze gewoon je tas open en halen ze je compleet net ingeslagen M&Ms inboedel eruit samen met je stellage colablikjes. En zeggen dat je net toevallig weekend boodschappen hebt gedaan werkt niet helaas, misschien met een broccoli en bloemkool erbij., maar MMs en Cola trappen ze niet in. En ik weet gewoon ZEKER dat ze alles wat ze van de mensen afpakken, gewoon daar verkopen, lekker verdienen.

:')

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@devilschase: hmm dat doe ik bij de speeltuinvereniging wel
    maarja.. daar zitten we dan ook heel de dag en ze verkopen vooral frisdrank en snoep.
    geen tostie of iets anders eetbaars
    en onze dochter mag/krijgt/lust geen prik bovendien
    (en ze krijgt ook geen 3 blikjes appelsap)

dus dan gaat er altidj wel wat te eten en te drinken mee.. nooit een probleem ook.

binnenspeeltuinen vind ik overigens mateloos irritant.. als ouder verveel je je er echt 3 slagen in de rondte
    en dat is dan nog niet zo erg.. boek mee en ik vermaak me wel
    maar dan zit je op van die ellendige stoeltjes waar je pijn in je rug van krijgt en is het nog koud ook bovendien.
    (fijn voor de kids dat laatste.. die lopen zich wel warm! maar ik zit altijd helemaal te verkleumen.. zelfs met een extrawarme trui)

dus langer dan een ochtend of middag blijf ik toch niet.. die ene keer per jaar dat we uberhaupt gaan...
    dan verkleum ik liever buiten.. of zit ik ergens waar ik wel fatsoenlijk kan zitten lezen :)

5. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    so wat een frustratie zeg.;) hier verkopen ze in de binnenspeeltuin gewoon bananen,appels,fruitsnacks,broodjes kaas, broodjes hagelslag, tostis etc hoor.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.168
    8.154
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Frustratie? Als jij denkt dat dat frustratie is lol.

Ik heb het over een buitenspeeltuin. Tis immers zomer he met zalig heerlijk zomerweer, dus binnenspeeltuinen doen we niet aan

:')

7. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar het ging over binnenspeeltuinen :)))

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.108
    2.275
    113
    Brabant
    ik neem zelf wel wat mee, wat ze er niet verkopen. Ik ben niet zo streng in eten hoor, maar fruit verkopen ze hier niet bij de binnenspeeltuinen, dus dat neem ik mee. Net als een gewone boterham. (nu zijn ze wat ouder en mogen ze van mij best een frietje)

Laatst spande het de kroon: half 12, de kids kregen honger. Ok, ze hadden al een banaan gehad en waren gewoon aan middageten toe. Dus ik naar de balie: nee, er was te weinig personeel om iets vers te maken (vers: friet of tosti). Dus ik zei: nouja, dan is het vast niet erg als ik ze zelf wat eten geef. (vraag me niet waarom ik dat zei..;)) Nounou, dat was toch echt VERBODEN. Dus ik: ja, wat heb je dan voor ze? Nou gewoon: mars, snickers, chips.
    Nou, dacht het niet he.. *zucht*. Maar toen ik eens rond keek, zaten alle kinderen aan de marsen en zakken chips, dus tja, ik was wel een beetje enig in mijn soort.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dan is het al anders natuurlijk als ze zoiets niet kunnen garanderen.
    Als ze alleen cola zouden hebben ofzo vind ik het ook anders puur omdat mijn meiden dat nog niet hoeven te hebben van me.

We nemen in zo 'n binnenspeeltuin ook niet eigen eten en drinken mee (behalve toen de meiden nog geen 1 waren en nog melk kregen).

In een pretpark wel maar daar mag het ook voor zover ik weet.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dan vind ik het belachelijk dat ze je verbieden wat anders te geven. Ze moeten toch gewoon middageten krijgen als je ze dat wil geven? Dat ze verplicht aan de marsen moeten zou ik ook niet doen.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#51 kippiekip, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2012
    Sorry maar dat vind ik echt aso ...

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    #52 Rinajusase, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    De ene keer nemen we van thuis broodjes en pakjes drinken mee, de andere keer kopen we in het park alles.......dus wij doen het een beetje om en om:D

13. knap

knap Niet meer actief

Sorry kippiekip maar de moraal ridders spelen past niet.

Aso is wat anders dan dit.

Moeten moeders dan maar naar normale speeltuinen gaan waar je je eten en drinken mee kan nemen of mogen kinderen die het minderbreed hebben ook eens extra leuk hebben als het TAKKE weer is. Kom op zeg.

Heb het vaak gedaan met zoonlief toen hij klein was en ondanks ik vaak van alles mee nam was ik nog een hoop geld kwijt. En nu ga ik niet eens meer ben al blij als ik normaal me kinderen te eten kan geven. Alles is duurder geworden.

62 mensen hebben al gekozen voor optie drie. OMdat dat de beste optie is in deze situatie.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik neem meestal wel altijd iets van een koekje en een flesje water mee (ook voor onderweg), maar andere dingen koop ik dan gewoon daar. Zeker als het er zo expliciet staat (al vind ik het altijd van die stomme bordjes!)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het ook aso sorry maar als er toch in de regels staat dan het niet mag? hier is laatst een gezin naar huis gestuurd omdat ze eten mee hadden genomen, en terecht. regels zijn regels

16. kippiekip

Ja, ga dan inderdaad naar een speeltuin waar het wel mag of ga naar een picknick veld waar je de hele dag lekker kan eten..

Weet niet wat jullie kids doen maar als ik in een speeltuin zie moet ik ze tussen de middag zoeken om ze wat te laten drinken hoor, en dan die ene keer dat ze poffertjes eten nou nou dat is erg zeg ;) Tassen vol met eten is dus echt overbodig.

Ik vind het dus wel degelijk aso, ze geven netjes aan dat het niet toegestaan is en dan zijn er toch mensen die het doen...

Dat je het voor babies en hele kleine kinderen doet ala maar grotere kinderen ??

Kom op, je kan mij niet vertellen dat je voor een speeltuin indoor of outdoor minimaal 10 euro entree pp kwijt bent en ook de hoofdprijs betaald voor eten en drinken. Dan zal het ook geen speeltuin meer zijn maar een pretpark en daar gaat het topic niet over we hebben het nu over speeltuinen.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.108
    2.275
    113
    Brabant
    ik heb voor mezelf een beetje de regel dat ik de kids alleen iets zelf geef als ze het niet verkopen. Dus op een terras kreeg ze gerust een beker diksap en een kale tarwe boterham of krentenbol. Wij aten dan natuurlijk wel;)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is de entree 7 euro p.p. voor een binnen speeltuin.
    Dat vind ik nogal wat. Daarnaast is die ranje niet te zuipen, ze krijgen gewoon een pakje roosvicee.
    We eten wel een frietje, of een broodje daar maar fruit hebben ze daar ook niet. Dus vaak ook nog even een appel meenemen.
    En wij gaan wél vaak, want het is hier een binnen ( ballorig ) en buitenspeeltuin in één.
    Broodjes zijn tussen de 2 en de 3 euro, frietje rond de 2 euro.
    Dus tsjah, ik vind het duur zat en ik ben helemaaaaal geen knieperd.

Dan maar aso, ik moet de eerste nog tegenkomen die er wat van zegt.

19. kippiekip

Logische dat het dan wat duurder is, zijn twee grote speeltuinen in één ;)

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan is het anders want dan nuttige je zelf wel wat. met kleine kids is het wel zo dat je minder kan geven.

maar zoals hier hebben ze broodjes belegd en onbelegd soep salades en 5 soorten fruit en natuurlijk de poffertjes en patat. en ze hebben olvarit;)
    maar genoeg gezonds dus dan heb je genoeg wat ze kunnen eten.

Deel Deze Pagina