wel of niet elke dag klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wilmatjuh, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

18 nov 2007
    188
    0
    0
    assen
    hey hey :D

ik dacht (omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is) van we gaan gewoon elke dag klussen, dan zitten we altijd goed ;)
    maar nu hoorde ik dat je beter niet elke dag kan klussen :( waarom weet ik niet precies, maar misschien heeft 1 van jullie daar een antwoord op :eek: of zeggen jullie klus maar raak,hahaha

groetjes wilma

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat klussen om de dag beter is voor de kwaliteit van het sperma. Probeer het maar eens elke dag: de zaadlozing wordt gewoon minder bij elke dag klussen! Als je nou je slijm een beetje in de gaten houdt (wordt het helder en kan je er draden van trekken), dan weet je ongeveer wanneer je eisprong zal zijn. Is wel handig om te bepalen wanneer je in de zenuwen mag gaan zitten om te gaan testen ;) Dit slijm is vruchtbaar slijm en is een teken van je naderende eisprong. Ongeveer 14 dagen daarna kun je je ongi dan verwachten.

Veel plezier met klussen!

3. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

18 nov 2007
    188
    0
    0
    assen
    ok bedankt voor je tip!

ik ben altijd aan de pil geweest, dus dat is dan een cyclus van 21 dagen ( of zie ik dat verkeerd) en nu ik gestopt ben, heb ik gewoon 28 dagen ingevuld.daarom weet ik het niet precies!

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    bij de pil heb je 3 weken slikken en 1 stopweek, dus een cyclus van 28 dagen.
    Je bent dus net gestopt? Dan kan je uitgaan van 28 dagen, maar hou er rekening mee dat het ook veeeeeeeeel langer kan duren voor je uit jezelf weer ongi wordt. Die pillen zijn nare dingen wat dat betreft (Kijk maar naar mijn cycli...zucht...). Succes ermee! Ik hoop dat je snel een lekkere regelmatige en niet te lange cyclus hebt (Of natuurlijk gewoon meteen zwanger bent!)

Liefs Tezzz

5. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Ik ben ook een goed voorbeeld van een lange 1e wachtronde...
    pff zit vandaag op dag 50 en nu mag die ongi toch echt wel komen...
    heb alleen gek genoeg nu helemaal geen buikkrampen e.d..
    wordt er gek van... :oops:

Succes ieder!

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Een Australisch onderzoek heeft aangetoond dat sommige mannen pas kwalitatief goed sperma hebben als zij dagelijks seks hebben. De kans op bevruchting neemt dan sterk toe.

Koppels die moeilijk zwanger kunnen raken, werd tot nu toe vaak aangeraden om enkele dagen geen geslachtsgemeenschap te hebben en het dan weer opnieuw te proberen. De Australische wetenschappers concluderen nu echter dat juist het dagelijks hebben van seks de kans op succesvolle bevruchting groot maakt.

Moeilijk sperma
    Aan het onderzoek deden 43 mannen mee die allemaal afwijkend, ofwel 'moeilijk', sperma hadden en problemen met de vruchtbaarheid. Allen moesten zij een week lang dagelijks sperma inleveren. Ook moesten zij na drie dagen onthouding een potje inleveren.

Bij 38 mannen bleek het sperma uit de dagelijkse 'productie' van beduidend betere kwaliteit te zijn. In het sperma dat na onthouding werd geproduceerd, zaten veel meer onbruikbare zaadcellen. Volgens de onderzoekers is het dan ook een fabeltje dat tijdelijke onthouding voor beter sperma zorgt.

Dit stukje heb ik van www.babyboom.nl Het schijnt vrij recent te zijn.
    Elke dag vrijen lukt ons niet, maar rond de eisprong (bij mij tussen dag 16 en 18) doen we het nu dus wel elke dag!
    Nog even ter aanvulling, het klopt wel dat als een man elke dag een zaadlozing heeft, dat het minder wordt, maar wat minder wordt is het
    'opvullende slijm' en dus niet de levende spermacellen zelf.

Groet Snoozie en succes met zwanger worden!

7. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi allemaal!

Nou je hoort zo veel verschillende dingen, wel elke dag, niet elke dag. Wij doen het nu ongeveer om de dag en rond de eisprong soms wel iedere dag maar dat hangt van mijn rooster af! :D

Ik denk dat elke dag ook wel een beetje veel is :) watr mij betreft dan maar goed! Doe gewoon waar je zelf zin in hebt!

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Elke dag is gewoon zielig voor die mannen ;)

9. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

18 nov 2007
    188
    0
    0
    assen
    bedankt voor jullie snelle reactie`s, toppie :thumup:

delilah het is niet zielig voor de mannen dat ze elke dag moeten klussen,daar worden ze hard van ;) haha

10. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Wij gaan voor een 2e en ik zit bijna in mijn vruchtbare periode :)
    Wij klussen ook niet iederedag maar rond de eisprong wel, ik heb nl na gestopt te zijn met de pil een aantal maanden de cyclus in de gaten gehouden.
    Het kan zijn dat je gewoon de 28 dagen houd maar ook dat het veel langer duurt zoals de andere meiden al aangaven.
    Heel moeilijk te bepalen dus.
    Heel veel succes met zwanger worden en dat het maar snel mag lukken :D

11. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Hey ik zie net dat we op dezelfde dag van de cyclus zitten :D

12. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

18 nov 2007
    188
    0
    0
    assen
    ja billie, ik zag het , spannend hoor!

13. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik zou wel willen elke dag maar soms kan het met mijn werk gewoon simpel weg niet. :(

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    normaal vrijen wij gewoon om de dag maar tijden me vruchtbare dagen doen we het drie dagen ervoor en 1 dag na me ei

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mvjason: dan ben jij ook een smepbabe!

16. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    nou ik weet nie of dat smeppen is had er eigenlijk nog niks over gelezen

maar we vrijen zoiezo al veel meer na dat ik van me eerste bevallen ben

lijkt wel of ik er meer zin in heb hahhahah

mischien moet ik tog maar eens gaan kijken bij dat smeppen want volgens mij is dat wel wat

17. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Wilmatjuh: lees eens het artikel op de Zwanger worden pagina: "wij vrijen al jaren verkeerd" Misschien staat er nog iets leerzaams in. Succes!

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Rond de dagen dat ik vruchtbaar was hebben we elke dag gevreen. En daarom heen wanneer we zin hadden... +/- 3x per week...

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wij klusten gewoon om de dag de hele maand door. en kijk naar mijn onderschrift .
    het werkt.
    haha

gr mik

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou wij hebben de laatste ronde 4 dagen achter elkaar geklust en het is raak dus tja.....het zal voor de kwaliteit wat beter zijn om om de dag te klussen maar naar mijn idee heeft het niks te maken met raak of niet hoor

Deel Deze Pagina