Na je miskraam weer snel vruchtbaar?

Discussie in 'Miskraam' gestart door butterfly24, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik heb gister te horen gekregen en te zien gekregen dat mijn zwangerschap er na een maand al op zat. Vind het ontzettend jammer en ben er best verdrietig over. We geven de moed niet op, we blijven positief denken. Nu moet alles er natuurlijk even uit.
    Maar mijn vraag was eigenlijk of je na een miskraam meteen weer vruchtbaar bent, hoe lang het duurt voor je je gewone cyclus terug krijgt, die wel veranderd zal zijn? Hoe zijn jullie ervaringen hierover?
    Was je snel zwanger na een mk?

Liefs

2. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hoi,

Na een miskraam duurt het wel even voordat je cyclus weer op gang is. Bij mijn was het na 3,5 maand weer raak. Heb ook maar 1 keer gemenstrueerd.
    Ben je het vruchtje al kwijt? Ik geef je wel het advies om het allemaal te verwerken en te laten bezinken. Het heeft emotioneel ook even tijd nodig.

Sterkte meid!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bij mij zat er elke keer een jaar tussen

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik denk dat ik dat al kwijt ben jah. Vanmorgen bij het afvegen zat er een vlies in het wc papier. Dit is het denk ik geweest tenzij er meer gaat komen? Als ik niet streng voor mezelf ben zak ik wat in. Ik heb mezelf gedwongen om gewoon 08.00 uur uit bed te komen en de draad gewoon weer op te pakken. Gewoon weer gaan doen wat ik altijd op maandag doe. Alleen in sporten had ik vanavond geen zin :p .
    Ik vond het heel erg, en nog vind ik ontzettend jammer maar ik heb wel veel geleerd. Ik zal nu beter op mezelf passen, als ik moe ben geef ik me er ook even aan over dan altijd alleen maar door te gaan, hoe moe ik ben. Ik moet naar mijn lichaam luisteren. Ik werk teveel, heb afgelopen mezelf helemaal gek gemaakt met testen omdat die zo vaag bleven. Ik ben mezelf vergeten door al deze spanning.
    Nu besef ik dat ik geduld moet hebben en goed op mezelf moet passen.
    Mijn tijd komt als ik daar klaar voor ben, en misschien is dat gewoon nu nog niet :( . Ik hoop dat die tijd dan snel komt.

Maar een jaar wachten? Dat lijkt me pittig lang :( .
    Ik hoop 3 oktober met ons wondertje te gaan trouwen.
    ik weet dat het even tijd kost je lichaam weer op orde te hebben. Dat zal bij de ene langer duren dan bij een ander. Hoor ook wel dan meiden weer heel snel zwanger zijn. Zodra mijn ongi over is gaan we weer lekker klussen en niet alleen om een baby, maar ook omdat we van elkaar houden en elkaar lief hebben. door deze situatie moeten we onze bruiloft niet in het water gooien.

5. Niet meer actief

Bij mij zat er nog niet eens één menstruatie tussen!

6. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Butterfly,

Als eerste veel sterkte natuurlijk met je miskraam!

Ik was na mijn miskraam na 5 en halve week weer ongesteld (ipv 28 dagen) en was daarna gelijk weer zwanger. Ik heb expres gewacht tot ik weer ongesteld geworden was voordat we er weer voor gingen...!

Groetjes Sanne

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hoi Butterfly,

Allereerst veel sterkte meid.

Ik was na mijn miskraam, die ik met 14 weken heb gehad, gewoon weer 28 dagen later ongi en in de 3e cyclus weer zwanger.

Ik ga voor je duimen dat je weer zwanger bent met je bruiloft.

Liefs
    Ischa

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo langzaam aan begin je het wel te accepteren hoor :( , je moet wel want anders blijf je erin hangen en dat is ook niet gezond.
    Het gaat wel weer wat beter met me. Ik ga zelf ook hard duimen en hopen dat ons kleintje op onze bruiloft bij ons is. Dat zou geweldig zijn :D . Hij of zij kan alleen de weg nog niet vinden.........

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ben nu nog aan het wachten op mijn eerste ongi na miskraam van 18 april

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey meis,

Het komt echt wel voor dat je snel weer vruchtbaar bent hoor!
    Ik was ook na 5 weken na mijn curretage, van een zw na 3 mnd, gelijk weer zwanger!

Dus de kans is er echt hoor!

Liefs Ster

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sterkte meid! Ik had gewoon na 28 dgn weer mijn cyclus terug, maar kan ook langer duren. Volgens mij ben je ook gewoon weer vruchtbaar hoor.

12. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ik ben 1.5 jaar verder na mijn miskraam en nog niet zwanger.
    Denk dat het voor ieder persoon ander is hoe snel je weer zwanger kunt raken. Wel had ik na mijn miskraam weer gelijk mijn normale cycles van 28 dagen.

13. iCk

iCk Lid

3 jul 2008
    36
    0
    0
    hallo,

veel sterkte.

ook ik heb een miskraam mee moeten maken na bijna 2 jaar proberen:( meteen mis:(

en ben ook best benieuwd wanneer je eigelijk na je miskraam weer zwanger kan worden en vruchtbaar bent.. maar zoals ik het hier lees is dat nogal verschillend..
    heb ook gehoord en gelezen dat het wel 6 weken kan duren voor dat je je menstruatie kan krijgen..

ik denk gewoon afwachten tot je menstruatie weer op gang en regel is..

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dat denk ik dus ook, dat geeft ook een fijner gevoel.
    Je kunt dan ook weer nagaan wanneer je over tijd bent en je lichaam heeft ook even rust nodig. En het is heel verschillend, lees ik dus ook wel.

Afwachten..... en afwachten.......... en maar afwachten :( , wat duurt wachten dan lang zeg.

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik werd 25 dagen na mijn mk weer ongi en de 4e ronde was ik weer zwanger

16. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Tussen mijn 2e en mijn 3e miskraam heeft 2 jaar gezeten :cry: :confused: . Nu zit ik in de 1e ronde na mijn 3e mk en ik hoop dat het niet weer 2 jaar gaat duren voordat het een keertje raak is...

17. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Gisteren bij de vk te horen gekregen dat het niet goed is: zou nu 9 weken moeten zijn en het vruchtje is met 6 weken gestopt met leven. Ik probeer het ook positief te bekijken want voordat ik zwanger raakte waren we bang dat het niet op de normale manier zou lukken en nu weten we in ieder geval dat we samen een kindje kunnen maken. Het verrast me hoeveel onzekerheid het hele zwanger worden en zwanger zijn met zich meebrengt. Nu ben ik weer onzeker of mijn baarmoeder nu wel helemaal schoon raakt en onzeker over de eerste menstruatie en of en wanneer we weer zwanger raken. Erg verwarrend allemaal. Wel fijn om te lezen dat er veel meiden zijn die na een mk vrij snel weer zwanger raken. Nu maar hopen dat het ons ook gegund is!

Groetjes,
    Ilse

18. helena82

helena82 Nieuw lid

10 jul 2008
    1
    0
    0
    ik zit nu in ronde 6 na miskraam..
    Het geduld begint aardig op te raken, maar ja wat doe je eraan? helemaal niets.

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Ik zit inmiddels ook alweer in de 14e ronde na mijn miskraam.
    We kunnen alleen maar afwachten........

Heel veel sterkte
    Franka

20. olivia79

olivia79 Lid

20 feb 2008
    94
    0
    0
    Ik zit inmiddels in de tweede ronde na mn miskraam. Mn ongesteldheid kwam gewoon weer met 28 dgn. Ze zeggen dat je vlak na een miskraam vruchtbaarder bent dan normaal (net als na een volledige zwangerschap). Probeer positief te blijven en voor de rest is het afwachten...erg cliche maar helaas waar....Sterkte ermee!

Liefs Olivia

Deel Deze Pagina