Hoi, Ik begin te twijfelen ik dacht dat je best wel haring mag eten. Ik heb dan ook zaterdagmiddag haring gekocht en zondag middag lekker op een wit bolletje en jammie. Nou krijg ik van familie heel veel commentaar want ik mag geen haring volgens hun. Wie weet er iets over?
Er mag tot juli op Hollandse Nieuwe gevist worden, dus hoe vers was jouw haring? Of was het ingelegde zoute haring oid?
ja daar was ik ook benieuwd naar, dat is het enige vis wat ik ong eet. elke week een haring, lekker en gezond. hoe kun je weten of het vers genoeg is dan? want als je het vraagt zullen ze vast zeggen dat die vers is..ik weet wel dat de huid moet glanzen en ogen helder zijn. anders is die oud.
Sommige vis is eerst ingevroren geweest, maar wordt dan wel als "vers" verkocht. Tsja, geen visboer zal zeggen dat ie rotte vis verkoopt natuurlijk! Rauwe vis moet eigenlijk de dag zelf gevangen en gegeten worden!
Rauwe zoute haring mag gewoon hoor, omdat ie bewerkt is met zout heeft listeriabacterie geen kans. het is idd gezond door de omega vetzuren
Vriezen doodt ook listeria, dus het hoeft niet eens dagvers te zijn, als het dan maar ingevroren is geweest. En je weet toch: STINKT het naar vis? Dan niet eten! Geldt ook voor niet-zwangeren.
Nope; listeria overleeft bevriezing, maar geen verhitting! De haringworm-bacterie gaat wel dood door bevriezing.
Goed... wel of niet bevriezen, verhitten.. Haring mag je gewoon eten en is zelfs goed voor je. Geen vacuüm verpakte kopen bij de AH maar bij de visboer: prima. Lekker genieten hoor.
Kijk de ene visboer is de andere niet. Ik neem altijd vis van de visboer bij mijn werk, die wint al jaren achter elkaar de AD haring test.
Hmm, volgens mijn huisarts is er wel een kleine kans dat die worm of bacterie het invriezen overleefd (dus ook bij verse haring van de visboer)... Ik had zo'n trek in een verse haring van de visboer, maar doe het toch maar niet. Ook al is de kans (zeer) gering dat het niet goed is. Ik ga toch geen risico nemen.
Ik eet het wel, van de visboer of markt. Als je twijfelt, kijk op voedingscentrum.nl of overleg met je verloskundige. Het is jammer om jezelf teveel te ontnemen!