Dames, Ik ben nu bijna 14 weken zwanger en sinds 2-3 weken ben ik ontzettend duizelig. Zo duizelig dat ik bijna geen auto kan rijden en het gevoel heb flauw te vallen. De duizeligheid komt zomaar opzetten, niet eens als ik plots opsta. Ook met eten lijkt het niets te maken te hebben, het kan ook net na het eten opkomen en verdwijnt ook niet door te eten. Morgen ga ik naar de ha, kijken wat er gedaan kan worden, maar ik ben benieuwd of meer dames hier last van hebben. Wanneer ging het over en is er een oorzaak gevonden. Ook ben ik benieuwd naar tips wat ik hier tegen kan doen.
Ik heb dat ook gehad, dat was een combinatie van allerlei factoren, een lage bloeddruk, een laag HB en het feit dat ik veel liep te spugen en dus sowieso al zwakker was. Op een gegeven moment zag ik gewoon sterretjes voor mijn ogen bij het opstaan. Met de ijzertabletten is dat wel over gegaan. Maar het kan, zeker op jouw termijn ook echt van de lage bloeddruk komen.
denk ook een combi van laag hb en lage bloeddruk even laten meten en bloedprikken... Roosvice Ferro drinken wil ook wel helpen
Bedankt dames, Vanochtend bij de ha geweest, die vertrouwde het niet, dus door naar het zh, de neuroloog. Ze weten niet wat het is, maar denken aan een combinatie van migraine met een lag bloeddruk. Moet het rustig aan doen en pcm gaan slikken om te kijken of het beter wordt.
Voor de lage bloeddruk: Het is bewezen dat als mensen 5 of meer zoute dropjes per dag eten, de bloeddruk stijgt. Tevens zoet hout thee, na 2 kopjes is er meetbaar een hogere bloeddruk.
Dat van die drop klopt echt niet. Voor een te hoge bloeddruk is drop slecht maar een te lage bloeddruk reageert hier niet veel op. Wel kun je bv. wat bouillon drinken enz. maar vooral goed opletten met bv. opstaan enz. Ik heb na mijn eerste zwangerschap een lage bloeddruk gehouden een hoogtepunt 90/60 maar vaak zelfs iets lager en in mijn tweede zwangerschap daalde de onderdruk tot 45. Niks aan te doen maar wel heel lastig.
Toen ik zwanger was van de tweede heb ik ook last gekregen van duizelingen. Niet door een lage bloeddruk of laag hb. Ook onderzocht toen door de neuroloog en die heeft doorverwezen naar de KNO. Bleek dat er een probleem was in m'n evenwichtsorgaan. Ik liep ook echt als een dronke lor en kon nog maar amper voor de oudste zorgen. Gelukkig is door wat eenvoudige oefeningen het weer goed gekomen. Had nog een afspraak bij de KNO staan voor een manipulatie (dan gooien ze je alle kanten op... en dat kan niet met een dikke buik) en die heb ik gelukkig kunnen annuleren. Moet er niet aan denken om zo duizelig te moeten bevallen. Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en kunnen ze je helpen.