Weinig vruchtwater 33 wkn zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sabrien, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Beste verloskundige,

Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest voor een standaard groeiecho. Op dit moment ben ik 33 weken zwanger. Het kindje is geschat op 1800 gram en dit zou goed binnen de groeicurve vallen (P50) las ik op het formulier. Echoscopiste zei dat ik me niet druk moest maken, sommige vrouwen hebben veel vruchtwater en sommige weinig. Kindje had in ieder geval een volle blaas en een volle maag.

Daarna ben ik op controle bij de gyn geweest. Bij het luisteren van het hartje met de doptone sloeg het hartje een keer over, schrok me echt wezenloos. Gyn zei dat dit te maken kon hebben met onrijpheid van het hartje, had niets te betekenen. Is gewoon een momentopname geweest. Toen begon zei vanzelf over het vruchtwater en besloot toen dat ik een testje moest doen voor te kijken of ik vruchtwater verloor dat was gelukkig niet zo!!!
    Moet nu over 2 weken pas terugkomen maar heb aangegeven graag volgende week nog een extra controle te willen en dat was gelukkig goed.

Wat gaat er nu verder gebeuren? Zal ik nog extra op controle moeten gaan voor het controleren van het vruchtwater of zal er nog een extra echo plaatsvinden? Het lastige is dat mijn eigen vertrouwde en bekende gyn waarschijnlijk langdurig ziek is dus vindt het nu allemaal extra spannend. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Hopelijk kunnen jullie ons wat geruststellen.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Gr. Sabrien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou me er verder geen zorgen om maken.
    vruchtwater wordt continue aangemaakt en raakt nooit echt op. Zolang je kindje kan drinken, en een gevulde maag en blaas zijn daar het bewijs van, is het ok. Het zal in de gaten gehouden worden met de echo's. Desnoods wordt de bevalling eerder ingeleid. Jij hoeft niets te doen. Gewoon genieten van de laatste weken en je verder geen zorgen maken.

Mirjam

Deel Deze Pagina