wel of niet extensions?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of niet extensions?

1. Ja (deze raad ik aan/mijn ervaring, ...)

2. Nee niet doen! (waarom, ervaringen, ...)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik ben sinds vorig jaar bezig met mijn haren te laten groeien. Maar met zo veel, als je het eenmaal wil, dan kan het niet snel genoeg gaan. Zo dus ook met mijn haren.. :D

Zijn er van jullie die ervaring hebben met extensions? Kan je ze aanraden of niet?

Ben voornamelijk bang voor de horror verhalen van kale plekken en haaruitval. Ik wil gewoon extensions tot mijn eigen haar lang genoeg is (als ik ze zou plaatsen). En niet dat als ik ze er uit haal, er van mijn eigen haar niks meer overblijft en ik ze zou moeten knippen of zo.

En liefst een die je niet ziet zitten (of nauwelijks), met clip in zie je dat wel denk ik?

(Sorry voor openen nieuw topic, er zijn er waarschijnlijk nog al over, maar gek genoeg werkt de zoekfunctie op de tablet niet...)

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik gebruik de clip in extensions. Ik vind ze heel fijn en in mijn haar zie je ze niet zitten..
    De extensions die je met wax in je haar laat zettrn raad ik af, mijn haar ging daarvan kapot, maar er zijn nog meer mogelijkheden natuurlijk..

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb ook clip in extensions en die zie je niet zitten hoor.

Heb ooit 1x van die permanente extensions gehad en dat is dus wel enorm slecht voor je haar.

Ik raad wel aan dat mocht je voor clip ins gaan dat je dan wel die met mensen haar neemt en niet met nep haar, die met mensen haar kan je gewoon gebruiken zoals je eigen haar. Je kan ze dus gewoon krullen zonder dat het smelt, je kan ze verven, wassen alles wat je normaal met je eigen haar doet kan je dus ook met die clip ins.

4. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb zowel een succesverhaal als negatief verhaal over extensions.
    Bij de dure extensions bleef mijn haar mooi en redelijk vol na verwijdering van de extensions en kreeg ik pas last van klitten na 4 maanden (wat eigenlijk al te lang was dus eigen schuld) maar met de iets goedkopere versie heb ik mijn haar totaal verpest.
    Veel klitten, haaruitval en uiteindelijk hield ik erg beschadigd en dun haar over.
    En ik heb van mezelf erg dik haar, extension waren alleen voor lengte.

Ik neem het risico niet meer maar als je ze neemt kies dan voor Balmain, Indian gold of Greath Lenghts.
    Dat zijn de betere.

(Clip in is een goede tijdelijke optie! Veel beter voor je haar.)

5. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik heb nu ruim anderhalf jaar extensions.
    Ik heb lang haar van mijzelf maar vind met extensions mijn haar mooier en voller. Ik heb er vaak tussen de 75 en 125.
    Bij mij blijft het zeker 8 a 9 maanden zitten, maar dat is wel wat uitzonderlijk dat het bij mij zo mooi blijft.
    Ze zijn dan wel uitgegroeid maar je ziet het amper.
    Bij mijn zus zaten ze meestal een maand of 5 a 6.
    Maar een collega van me had het ook gedaan bij hetzelfde adres en bij haar zat het helaas maar 3 maanden. Het ging bij haar enorm klitten en daardoor jeuken.
    Mijn ervaring is dus heel positief ik heb het nu 3 keer gedaan en wil voorlopig niet anders meer.
    Het geld vind ik meevallen. Ben bij de reguliere kapper meer kwijt omdat ik daar veel vaker kom.

O ja mijn haar ziet er bij het uithalen nog heel mooi uit van zichzelf.
    Ik heb extensions die met waxjes aan mijn haar zitten.

6. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik ben ook al een tijdje op zoek maar permanente extensions durf ik ook niet aan. Hoelang blijven de clip ins mooi? En verzorgen jullie deze dan ook speciaal?

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb succes en horror verhalen voor je.

Succes waren de Balmain matten die ik ook met waxjes er in liet zetten. Heb die 1,5 jaar her gebruikt , toen was mijn eigen haar net zo lang als die matten. Je knipt natuurlijk elke keer een puntje af als je ze opnieuw in laat zetten. Ik liet ze elke 2 à 3 maanden er uit en in halen. Mijn haar bleef echt super mooi en is toen goed gegroeid. Uiteindelijk betaal je het haar en dan elke keer het inzetten maar in mijn geval was dit veel goedkoper als losse extensions omdat ik heel heel dik haar dan mezelf heb.

Horror zijn alle losse extensions geweest. Heb duurdere en minder duren merken in mijn haar gehad. Godzijdank heb ik vreselijk dik haar van mezelf anders had ik geen haar meer over. Was elke keer een klap geld kwijt en mijn haar was zo breekbaar en uiteindelijk touw geworden. Heb ook toen een duurder merk gehad (kom even niet op de naam maar behoorlijk prijzig was het ook ;)) maar het zelfde continu klitten echt helemaal rot.
    En ik verzorgde mijn extensions echt goed hield ze meerdere keer per dag uit elkaar etc. Had echt een bosje stro over.
    Echt nooit nooit meer !!

8. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    mijn haar is het ook niet geschikt heb zeer glad en dun haar bij mij zou je zo ook zo zien zitten en ik heb het geduld niet en geld er niet voor ;)

en om eerlijk te zijn ik zie ze bij vele mensen / dames zitten , ( natuurlijk niet de hele goede ) en vind het niet zo mooi

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    De gene die ik heb gekocht zijn na een jaar nog steeds erg mooi.

Maar wat ik al eerder zei, je moet echt clip ins met echt haar kopen en het ook zoals echt haar verzorgen. Dus gewoon wassen enzo.

Koop je clip ins met nep haar bijvoorbeeld dan zijn ze na een maand of 4 dragen echt heel lelijk. Een vriendin van mij heeft dat nu 2x gedaan maar die is toch overgestapt op de mensenhaar clip ins.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Voor de clip in lady's, waar kopen jullie ze?

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Niet uit eigen ervaring hoor. Maar ik zou niet de kans willen lopen dat er iets mis gaat! Geduld is een schone zaak.... (Hoor wie het zegt!) ;)

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als je bij een goede gaat dan maakt het niet veel uit of je met wax doet maar weet wel dat dat ook aan jezelf ligt je moet extensions af en toe los halen met je handen zodat de waxjes nier gaan klitten.
    En niet te lang laten zitten! 3-4 maanden hooguit

Je kan ze ook laten zetten door middel van een weave dat schijnt beter te zijn maar ook daarvoor geldt: wel bij een goede en je moet goed voor je haar zorgen

13. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb alle soorten "extensions" gehad, ingevlochten, clip in, wax etc etc.
    Best bevallen is mij matten dmv weave.

14. pipootje

pipootje Niet meer actief

Niet doen! Het vernaggelt je haar,
    En als je het al wilt doen doe dan met clipjes.
    En om je haar sneller te laten groeien is het belangrijk dat je je hoofd huid stimuleert, doe dit door je hoofd huid regelmatig te (laten) masseren
    En regel matig een fijn maskertje erin te doen,
    En borstel je haar voor dat je gaat douchen en niet daarna, want als je nat haar borstelt beschadig je het meer, doe ook je haar niet fohnen stylen of krullen, want de hittes zijn slecht voor je haar
    Laat je haar natuurlijk opdrogen of ga buiten in de zon lopen met je haar los wanneer het nog nat is, want de zon voedt je haar
    Doe voordat je gaat slapen ook je haar borstelen en in een losse vlecht als het mogelijk is, gebruik geen elastiekjes met een ijzertje want dit breekt je haar af, en verf je haar voorral niet blond:p want door het bleek middel droogt je haar uit en beschadig je het enorm,
    En ga niet te veel naar de kapper voor je puntjes dus als je bijv 1x per 3maanden gaat ga je nu 1x per 6 maanden, zo krijgt je haar wat meer tijd om een beetje op lengte te komen

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    hier slechte ervaring met die waxjes. Mn haar werd zo dun :( echt zonde.
    vriendin heeft clipins en tis datk weet dat ze korter haar heeft anders had k t niet gezien

16. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    de balmain microbonds zonder hitte en je hare blijven goed

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Dankjewel voor de vele reacties! Als ik er doe dan sowieso echt haar inderdaad.

Heb zelf ook dun haar, is enkel voor verlenging en niet volume want ik vind ze goed zo.

Wbt dingen om ze goed te laten groeien, ik neem vitamines bij en föhn wel nog omdat ik krul heb en dat wil ik niet. Met stijlen ben ik al gestopt. Hoofdmassage vergeet ik om elke dag te doen. Als ik in de douch ben dan doe ik het wel. Knippen 1 keer per half jaar. En elastiekjes heb ik zonder ijzer. Kammen voor het douchen gaat wel, maa erna moet wel zeker als je ze masseert dan zitten ze helemaal in de war. Heb een lam met brede tanden, die is ook al beter voor nat haar.

Dus. Clip ins zie ik vaak voorbij komen. Kan je dan ook nog een staart ed doen zonder dat je ze ziet zitten? En kan je dat zelf? Ze moeten dan ook elke dag er weer uit dacht ik he? Als je gaat slapen?

18. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ik heb ze zelf ook gehad :D super en ideaal,toen ze eruit gingen vond ik het haar kort (tuurlijk want met extensions waren ze langer)Had foto gemaakt voor die tijd van haarlengte en na die tijd, Wauw wat een vershcil was het toen, heel mooi lang.
    Ik had ook ehct haar die erin werden ``gebrand`` was soort plastic en dat maakten ze warm met een stijltang en dan wreven ze er overheen zodat het dicht ging en bleef zitten, echt ideaal.

1 nadeel : als je je haar vast wil hebben ben je er even mee bezig om te zorgen dat je het niet ziet zitten ;)

Verder alleen maar voordelen.

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Google eens op flip in hair. Ik vind dit echt nog veel makkelijker dan clips. Zie die clips allemaal maar eens mooi recht in je haar te doen..

Met een flip in heb je in een paar minuten een mooie volle bos haar.. En in superveel verschillende kleuren verkrijgbaar. Ik heb er eentje 2,5 jaar dagelijks gebruikt en hij bleef echt heel mooi!! Daarna heb ik hem in de kast gesmeten, want ik wilde toen weer korter haar :D het is ook echt haar, dus je kan er van alles mee doen.

Ik vond losse extensions een dure bezigheid als je ziet hoe kort je ermee kan doen. En je haar raakt er meestal toch iets beschadigd van.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ja die flip in heb ik een filmpje van gezien! Ging inderdaad super snel. Maar er was kans dat die draad kapot ging en zo. En zit dat niet vervelend zo de hele dag een band om je hoofd?

Zag er trouwens wel super mooi uit inderdaad. Maar kan je dak je haar nog in een staart ed? Of enkel los?

Deel Deze Pagina