Ik twijfel enorm, dus ik heb een vraag voor de ervaren schilders hier . Ik heb een onbehandeld grenen bed gekocht en die heb ik geschilderd. Eerst geschuurd, toen een laag 'Gamma lakverf extra dekkend' er op, toen weer schuren en toen nog een laag er op. Nu twijfel ik of ik er nog een blanke lak er over moet doen. Wat vinden jullie? Is dat nodig bij een bed (voor dochterlief)? Qua uiterlijk vind ik het niet nodig, maar qua beschadigingen misschien wel?
ik zou het ook niet doen. lakverf, dus er zit al lak in. maar heb je hem wel eerst in de grondverf gezet?
Ik weet niet of ik een 'ervaren' schilder ben, maar ongeverfde meubels zijn voor mij niet veilig Je hebt twee keer geschuurd en dat moet er ook voor zorgen dat de verf goed hecht. Jammer dat je geen grondverf hebt gebruikt, maar dat zou voor mij geen reden zijn om nog een derde laklaag te gebruiken. Ik zou het zo laten en wat je over hebt aan verf bewaren. Kleine beschadigingen die na verloop van tijd zijn ontstaan (vaak onontkoombaar) zijn dan binnen een paar minuten opgelost met een weggooikwastje en wat verf.