Hallo allemaal, Ik wil heel graag koken voor ons zoontje en doe het ook met plezier, maar..... na een paar hapjes heeft meneer het al gezien en houdt hij zijn lippen stijf op elkaar. Omdat ik toch wil dat hij zijn dagelijkse portie groente binnen krijgt ga ik dan over op een potje en dan smult meneer er in. Zijn mondje gaat elke keer spontaan open... Met eigen gemaakt eten wil een beetje appel meekoken nog wel helpen. Maar ik kan toch moeilijk altijd maar appel toevoegen? Ik bedoel, later als hij mee eet moet hij toch ook "gewoon" leren eten. Wat vinden jullie, potjes geven of appel blijven toevoegen? Ik vind niets mis aan potjes hoor! Maar echt vers lijkt me juist ook wel goed en lekker voor hem, vandaar. Wat zijn jullie ervaringen (ook potjes eters en mama's eten weigeren), is het een fase misschien? En wie heeft er tips?
er is niks mis met een appel meekoken. lees maar eens wat er allemaal in een potje zit. mijn zoontje is ook een potjes eter, vers vind hij nog niet echt wat. ik gebruik natriumarme bouillon van knorr (in het zonnaturaschap bij ah) en daar kook ik zijn aardappels in. en als hij niet alles wil, doe ik er ook appelmoes doorheen. dat wordt vanzelf minder. ik zie er geen kwaad in, ben al blij als hij vers wil.
Ik weet nog dat ik vroeger toen ik kind was (geen baby meer) echt óveral appelmoes bij at, haha... Maar dat is even off-topic. Ik heb er geen ervaring mee. Hier is het juist andersom. Van mijn eten smult hij, van een potje groente wil hij niks weten. Misschien is het een optie om het eten á la Rapley aan te bieden (stukjes). Dat doen we hier ook en het is echt een succes. Meneertje kan zelf bepalen wat hij eet en hoeveel. Ze vinden het meestal erg interessant om zelf het eten in hun mond te stoppen. Of een tip die ik ook wel een heb gehoord: Mengen. Jouw aardappelen/groente door een potje groente mengen? Weet niet of het werkt, maar heb het wel eens gehoord. Succes!
We hebben ontdekt dat het toevoegen van een klein beetje (gezouten) roomboter echt wonderen doet: gaat dat bekkkie ineens spontaan open! Dat kleine beetje zout van de roomboter maakt het voor haar ineens stukken lekkerder. Verder koken we voor haar gewoon zoutloos, maar wel met kruiden: knoflook, coriander, gember, oregano, basilicum, ze vindt het allemaal wel best. Hoe meer smaak, hoe beter. En wat coco ook zei: "zelluf doen" doet ook wonderen! Of geef een lepeltje, en gebruik zelf een ander lepeltje om te voeren Soms laat ik haar gewoon even lekker spelen met het eten hoor, als ze genoeg op heeft en de laatste hapjes niet lukken. Broodstukjes eet ze zelluf, met vorkje in de aanslag (maar wordt niet gebruikt voor brood prikken ), anders is het huilen huilen huilen en mondje stijf dicht.
ach, waarom zou je niet altijd een appel meekoken? Je zoontje is 8 maanden, het duurt nog heeeeeel lang voordat hij geacht word 'normaal' te eten En idd, lees maar eens wat er allemaal in die potjes zit.
hier ook een dame die haar lippen stijf op elkaar houd voor wat mama kookt en smult bij de potjes. Ik blijf iedere 3 dagen een keer vers aanbieden maar echt zonder succes. Ik blijf dus even meelezen hier.
isa houdt ook niet van vers, hij eet alleen de potjesvoeding. maar met het avondeten ons eten dan , eet hij wel.
hier weigert mw ook pertinent vers eten meestal 1 hap. soms een paaar happen, maar meestal gewoon niet. word er ook moedeloos van . geef wel altijd een toetje ook als ze niet eet. En bied niet naderhand alsnog een potje aan.
Vanavond witlof met aardappeltje en 2 appeltjes gekookt en hij vond het lekker!! Maar de potjes blijven toch favoriet, want rode bietjes met appeltje vond hij weer niet lekker van de week. En zelf laten eten wil ook niet echt, hij graait wel met zijn handjes in het eten maar de handjes gaan niet naar zijn mondje. Terwijl normaal alles richting zijn mondje gaat Ik vind het lastig te bedenken hoe ik het verder ga aanpakken. Of combineren met bijv. 1/2 potje en vers. Of overal appeltjes door (maar ja, dat hielp bij de bietjes dus toch ook niet...). Nou goed... we blijven proberen ....
Hier is het probleem ook met fruit overigens. Als ik haar een potje geef is het op, en als ik een banaan in stukjes doe eet ze misschien een kwart... zucht Ik blijf het toppic volgen,,
Eva heeft dit ook. Nu krijgt ze een kwartiertje voor ons eten een potje groente voor 8 maanden, en daarna eet ze met ons mee, dan eet ze wel vlees en aardappels, maar absoluut geen groente. En ze eet maar een paar stukjes hoor. Zo krijgt ze toch genoeg binnen en leert ze toch ook een beetje "mee-eten". Ik maak af en toe wel wat zelf, bv uit "opperdepop" maar wordt totaal niet gewaardeerd.
Ik had het vandaag ook weer eens geprobeerd, en met een schep of 3 appelmoes erdoorheen. nou 5 happen op en toen wilde ze niet meer... zucht
Hier nog een... Ik had vandaag aardappel en worteltjes. In eerste instantie was het te grof. Toen heb ik er nog een heleboel opvolgmelk ingedaan en het werd echt een gladde puree. Nee hoor... hij wilde echt niet, spuugde het gewoon uit. Ik heb al witlof met appel geprobeerd (at hij dan nog op), bloemkool, broccoli en nu dus worteltjes. Potjes gaan als een tierelier. De een met wat meer enthousiasme dan het andere, maar toch.
Zijn jullie misschien begonnen met potjes voor jullie vers eten aanboden? Hier zijn we net begonnen met bijvoeden, een paar hapjes maar. Ik maak alles vers, omdat ik heb gelezen dat als je begint met potjes, ze vaak geen vers meer lusten. Potjes zijn altijd zoeter etc. Ruik er maar eens aan ruikt helemaal anders (en proeft anders) dan verse groentjes..
Nee hoor, wij zijn begonnen met vers eten. Juist omdat ik het leuk vind om voor hem te koken en juist ook omdat hij dat later ook te eten krijgt. Een keer ben ik begonnen met een potje toen hij ziek was en omdat het daarvoor ook al niet bijster lekker ging met vers, gewoon simpel worteltjes zonder iets verder en dat was smullen... Van de week uit Opperdepop het recept van de asperge gemaakt, paar hapjes en meneer was klaar. Toen wat appelmoes er door gedaan, maar wat mij ook al een vieze combi leek, vond hij dat ook Nou goed, af en toe weer proberen (de bloemkool ligt al klaar). Maar de potjes blijven toch nog steeds favoriet hier. Zijn er hier ook moeders die een ouder kindje hebben die toen hij/zij klein was een potjeseter was maar nu wel gewoon met de pot mee eet zonder moeite? Lijkt me fijn om te lezen dat het uiteindelijk zichzelf wel weer oplost.
Ik word er ook zo verdrietig van ...werkelijk geen hap hoor. Ze gilt al als ze het ruikt lijkt het wel. Vandaag had ik een potje daar had ik een halve aardappel doorgedaan... toen wilde ze dus na 5 happen ook niet meer verder eten. Ik vraag me echt af of het nog wel goedkomt.. Weet echt niet meer wat ik nog kan doen om haar te laten mee eten. Vers gepureerd fruit eet ze overigens tegenwoordig wel!
Ik doe het tegenwoordig half om half: Half potje en dan de rest aanvullen met vers. En het werkt! Hij kijkt me aan alsof hij wel door heeft dat hij beduveld wordt, maar hij eet het op.
Hier is er ook een wonder geschied... de afgelopen 3 dagen heeft mijn meisje "vers"gegeten, althans geen potje.. dwz 1 aardappel, en wat groentes uit blik en dat gepureerd en dat heeft ze toch redelijk goed op. En 1x verse pasta met mascarpone saus! wat een overwinning . prakken moet ze niet, en vlees erdoor ook neit... maar ze heeft iig 3 dagen gegeten!