Hoi Eveline, Onze dochter Ayla is nu 2,5 week. Ik bied Ayla altijd flesjes van 100cc aan. Ze krijgt 7 flesjes per dag (incl. nachtvoeding om ca. 03.30 uur). Ze drinkt niet elk flesje helemaal leeg, zo'n beetje om de fles laat ze 10 à 20 cc staan. Vandaag heeft ze vanaf de fles van 03.30 uur elke fles helemaal leeg gedronken. Ze zou eigenlijk om 16.30 uur weer een flesje krijgen, maar ze heeft 'm om 15.40 uur al gehad, omdat ze aan 1 stuk door de longen uit haar lijf gilde en ik na het even aangekeken te hebben niet het idee had dat het krampjes waren (dan gilt ze meer met tussenpozes en wil ze een pinkje/speentje, wat ze nu persé niet wilde). Van deze fles heeft ze 20cc laten staan. Nu is mijn idee dat ze misschien aan die 100cc per fles wel te weinig heeft en dat we met 10cc moeten verhogen. Maar ja, als ze dan 7 flesjes blijft drinken dan krijgt ze natuurlijk weer veel te veel voeding binnen (vorige week dinsdag woog ze 3280 gram, ik weet niet hoeveel ze nu weegt...). Bovendien heeft ze de laatste fles niet helemaal leeg gedronken, maar dat zou misschien ook kunnen komen omdat ze 'm bijna een uur eerder dan normaal heeft gekregen (?). Wat is nu wijsheid? De flesjes vanaf nu (dus te beginnen met de eerstvolgende fles) verhogen met 10cc of niet???? Alvast bedankt voor je antwoord. gr. mermaid
Hallo, Ik zou proberen om het nog even aan te kijken op 100 ml voeding, wel is het belangrijk dat je kindje ongeveer 20 minuten drinkt over een voeding voor de verzadiging. Groeten eveline
Hoi Eveline, Ik heb inmiddels toch de flessen verhoogd. Ik bied haar nu elke voeding 120+4 aan en alle flessen gaan zo goed als leeg. Ik ben wel overgestapt van 7 naar 6 voedingen. Voor mijn gevoel doet ze het hier beter op dan op de 7 voedingen van 90+3, ze slaapt bijvoorbeeld veel beter en heeft na de voeding niet meer zo'n ontzettende zuigbehoefte. En ze doet idd zo'n 20 min. over de fles. Toch alsnog dank voor je antwoord. gr. mermaid