Nee, ik zou geen fooi geven. Zou ze wel koffie/thee/fris en vlaai/koek aanbieden terwijl ze aan het werk zijn, maar dat was het dan ook. Het is toch gewoon hun werk?
Mijn man krijgt regelmatig fooitjes, omdat hij goed en netjes werkt. Blijk van waardering en mijn man waardeert het ook toch een teken dat je je werk goed doet, zulke mensen zullen ook mond op mond reclame geven en dat is weer goed voor z'n zaak Want je wilt niet weten hoeveel prutsers er in de bouw werken en er een bende van maken, dan ben je echt niet blij als je al zoveel geld in een verbouwing hebt gestoken als het eindresultaat om te huilen is!
Ik zie niet in waarom. Ik werk in de zorg en als ik weer iemand fris gedoucht aan de ontbijt tafel krijg, krijg ik ook geen fooi. en toch voel ik me gewaardeerd in mijn werk. Waardering kan nl helemaal los staan van geld! En compliment is mij veel meer waard dan wat geld in mijn handen gedrukt krijgen.
Ik zou zeker wel een fooi geven als ik tevreden was over hun manier van werken en over hun aanwezigheid in huis. Natuurlijk is het hun werk en krijgen ze ervoor betaald, maar een stukje extra waardering in de vorm van een fooi vind ik toch wel leuk om te geven. (hebben ze liever dan een kratje bier of een taart denk ik...)
waarom geven velen de verloskundige wel iets. en dit soort mensen niet.? Ze doen toch allemaal hun werk
Ik zorg er voor als er hier mannen aan het werk is dat er wat lekkers is bij d koffie en bij het middag eten en vaak genoeg vragen of ze iets willen eten of drinken. Maar een fooi vind ik zelf niet nodig
ik zou denk ik ook geen fooi geven, maar daarentegen wel s'middags een tosti maken, broodje kroket en lekker een bakkie koffie. geld zou ik denk ik niet zo snel geven. joyce
Sommige salarissen zijn ook berekend op het krijgen van een fooi, net zoals in de Horeca. In de bouw zijn de salarissen per uur veel hoger. Ik persoonlijk vind het veel leuker om een aardigheidje te geven als je tevreden bent over iemand z'n werk, zou zelf geen fooi geven.
Ik zou geen fooi geven. Maar wel iets lekkers voor de lunch ofzo. Vind het hele fooien-systeem nogal onzinnig. Iedereen doet toch z'n best op z'n werk (als het goed is ). Dus waarom de ene beroepsgroep wel fooi en de andere niet?
Zou geen fooi geven, maar aan het eind wat biertjes en hapjes/bitterballen ofzo. Wat maakt het uit, als jij nou erg blij bent met het resultaat.
Wij hebben na afloop aan beide klussers een pakket met bier gegeven. Ze hebben zo netjes gewerkt, dat wilden we (extra) waarderen! Verder zorgen we de dagen dat ze bij ons waren natuurlijk voor koffie en iets lekkers erbij, biertje. (Koffie kregen ze ook niet overal vertelden ze! )
Ik zou bij de luch een lekker soepje maken ofzo en koffie serveren, maar een fooi in geld ga ik niet doen. Geef dan een paar biertjes of een doos slagroomsoesjes ofzo...
Bi dit soort bedrijven/ klussen is fooi geven niet gebruikelijk volgens mij. Bovendien ben ik zo ie zo niet van de fooien, ik krijg ook nooit geen fooi of een bedankje voor mijn werk van leerlingen of ouders. Je krijgt loon voor je werk en dat is bij de meesten zo toch?
Bedankt voor jullie reacties! Had niet verwacht zoveel reacties te krijgen. De meningen verschillen duidelijk. Ik heb besloten geen geld/fooi te geven. Wel heb ik vanmiddag 2 bierpakketten gekocht met wat verschillende biertjes en nootjes erin, feestelijk verpakt. Ziet er toch leuk uit en hopelijk vinden de mannen het ook leuk! Gr Otje