Hallo! Mijn dochter is nou 3 weken oud. De eerste week ging ze al snel van 8 naar 7 voedingen. Overdag zit er 3a3.5 iuur tussen en 's nachts 4uur. Sinds deze week is ze verkouden waardoor ze slechter dronk, bij de huisarts geweest en voor de fles krijgt ze neusspray wat goed helpt. Nou komt ze standaard elke 3uur voor een fles, ze drinkt zo 2x achter elkaar de fles leeg en daarna nog steeds wat zoeken. En dan drinkt ze de helft op en moet ik voor nog wat extra ml veel moeite doen en dan komt ze na 2.5uur weer. Ook 's nachts zit er krap 3uur tussen. Ze doet sowieso 15/20min over een fles en wanneer ze slecht drinkt duurt het wel 30/45min en dan stop ik maar. Ze woog vorige week 3780 en krijgt 90ml water met3 scheppen friso standaard. Moet ik gewoon zo door gaan en dat er vanzelf een fles afgaat of kan ik het beter anders aan pakken. Meestal slaapt ze heerlijk na de fles, komt vaak wel een mondje melk terug. Een tevreden meisje maar soms is ze wat onrust na de fles en zit er duidelijk iets niet lekker.
Beste Renaatje86, Het slechte drinken kan komen door de verkoudheid en dat ze daarom extra moeite moet doen voor haar flesje. Hopelijk zal de neusspray hierbij helpen. Als er weinig tijd tussen de flesjes zit, zou je de flesjes kunnen ophogen naar 120 ml/4 en overgaan op 6 voedingen per etmaal. Om onrust te verkomen na haar flesje kun je haar tijdens haar flesje een keertje extra laten boeren. Mocht zij onrustig zijn omdat zij nog zuigebehoefte heeft, dan kun je haar een speentje aanbieden. Groet, Anne
Gelukkig drinkt ze nu weer goed dus het was echt de verkoudheid. Ze heeft gister de meeste flessen leeg gedronken of 10ml laten staan en na de 23uur fles van gister kwam ze pas om 4uur weer. Heb nog een vraagje, er zit een schuimkraagje op de melk, eerst schudde ik het flesje maar dat doe ik nu niet meer maar er zit toch nog redelijk wat lucht in. Is dat normaal? Ik gebruik gekookt kraanwater, weet dat gewoon warm water uit de kraan ook mag maar merkte bij mijn zoontje dat hij minder last van kramp had wanneer ik gekookt water gebruik dus dat doe ik nou bij mijn dochter ook.