fiets kleine meid gestolen

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Deze namiddag ging ik samen met mijn zus dochter en zoonlief even naar de winkel hier verderop in de straat. Wij wonen hier nog niet zolang en het was dus de eerste keer dat ik te voet en dochter met de fiets naar daar gingen. Daar aangekomen waren ik en mijn zus aan het kijken waar we de fiets het best konden zetten. Mijn zus gaf nog de opmerking dat ze nog een klein slot thuis had liggen en dat ze deze zou meebrengen voor mijn dochter haar fiets. Uiteindelijk besluiten we de fiets bij het fietsenrek te plaatsen. Na een minuut of 10 komen we terug buiten en wat blijkt.... dochterlief haar fiets is weg!!

Het meisje wat natuurlijk helemaal over haar toeren, huilen en maar vragen waar haar fiets is. We hebben nog de ganse parking afgelopen, mensen gevraagd of ze iets gezien hadden maar te vergeefs.

Uiteindelijk naar huis gegaan zonder mn kleine meid haar fiets.

Ergens ben ik boos op mezelf want jah, mijn eigen fiets sluit ik wel waarom die van mijn dochter niet?! Maar daarnaast ben ik ook erg boos op degene die de fiets gestolen heeft. Hoe laag kan je vallen als je de fiets van een kleine meid steelt?

Ik weet dat er waarschijnlijk reacties zullen komen vanjah, je moest die fiets maar gesloten hebben, het is je eigen schuld. Maar wat ik mij dus afvraag, sluiten jullie zo'n klein fietsje? Het gaat om zo'n 1ste echte fiets. Neem je die mee in de winkel? Wat doe je met zo'n fietsje als je een kleine boodschap doet?

Ik mag morgen dus kijken voor een nieuwe fiets en deze keer ook een fietsslot!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Bij de winkel doe ik hem op slot.
    Helaas wordt er overal gestolen...en ook kinderfietsen.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik ben ook zo naief hoor. . Grutjesnogantoe... houd marktplaats maar in de gaten!!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ook een naïeveling :). Al sluit ik de fiets van jasmijn wel met een slot af, al is dat echt zo'n goedkoop slot ;). Vind het idd erg laag dat mensen gaan stelen en al helemaal een kinderfietsje. Hopelijk dat he hem terug vindt, maar die kans zal wel heel klein zijn!! Succes ermee!

5. nou ik vind het gewoon belachelijk dat mensen hun poten niet van andermans spullen af kunnen houden!!

wel of niet op slot...als je fatsoen in je d*nder hebt blijf je eraf!!

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tegenwoordig is niks meer veilig, ook geen kinderspullen
    Hier dus alles op slot, moet wel in deze maatschappij van tegenwoordig waar ze zelfs ouderen in elkaar slaan voor een euri

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Helaas kunnen mensen niet van elkaars spullen afblijven!
    Zet dan ook de fiets van mijn dochtertje altijd op slot!

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Belachelijk, maar dit kun je jezelf niet verwijten vind ik. Andere mensen horen gewoon met hun tengels eraf te blijven! Voor de volgende keer overduidelijk wel een slot erop zetten dus.. helaas.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook altijd op slot.. Helaas moet het zelfs bij kinderfietsen

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik ben ook van mening dat je niet aan een ander zijn materiaal moet zitten, maar blijkbaar vinden veel mensen dat niet en pakken ze het dus maar.

Ik vraag me wel af wat die persoon met dochterlief haar fiets zal doen, haar naam staat erop!
    Wat zeg je dan tegen je kind? Hier een nieuwe,gestolen fiets met een naam van een vreemd kind erop.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

vaak zijn het drugsverslaafde o.i.d die zo'n dingen jatten om drugs voor te scoren.. framenummer eraf veilen en doorverkopen maar :x

maar als je weggaat/'s nachts doe je je huis ook op slot omdat ze anders inbreken, zo ook met fietsen/auto's etc.. je kan er staat op zeggen dat zoiets gejat word als je de sleutel erin laat zitten, zelfs zonder sleutel worden er dagelijks honderden fietsen gejat :x

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Echt erg dat ze niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.

Ik doe de fiets van Emma wel op slot.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vreselijk dat sommigen nergens met hun poten vanaf kunnen blijven :x Zelf zet ik wel altijd alles op slot met kettingen etc. Zelfs mijn kinderwagen laat ik niet onbeheerd bij het consultatiebureau achter.. Vertrouw echt niets of niemand.

14. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ah wat erg voor je meid!! :( Inderdaad hoe laag kan je vallen, pff :(

15. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje zijn fiets gaat ook opslot bij de winkel en gaat ook na binnen snachts. Heel veel hebben hier de fietsen in de voortuin staan dat doe ik overdag wel maar als ik wegga of snachts gaat ie na binnen.

16. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk moet je de fiets op slot zetten, maar dan nog moeten mensen met hun vieze poten van andermans spullen blijven. Hier voor 2 jaar terug mijn buggy gejat. Woonde toen nog in een flat en bracht dan eerst altijd de kleine meid en boodschappen naar boven om vervolgens direct ook de buggy in te klappen en naar boven te halen. Dan stond de buggy hoogstens 5 min. in de hal benenden( we hadden geen lift in die flat ). En ja hoor, gewoon gejat! Waar halen ze het lef vandaan? En vorig jaar mijn fiets tussen de andere fietsen bij de lidl op slot neergezet. Moest 1 ding van de lidl hebben dat ik vergeten was bij de boodschappen, 10 min. binnen geweest en mijn fiets met 2 kinderzitjes weg. Niemand heef wat gezien :s. Word je toch niet goed van! Hopelijk vind je op een of andere manier het fietsje van je kleine meid terug!

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Zojuist telefoon gekregen van mijn schoonmoeder. Ze was nogal aangedaan van het nieuws en heeft gelijk gezocht voor een nieuwe fiets. Morgenavond kan mn kleine meid terug fietsen. We kunnen dan rustig uitkijken voor een nieuw exemplaar.

Ik vrees dat ik een dure les gekregen heb,zet alles wat los staat vast want ze pakken het anders.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah wat gemeen!
    Ik zet alles tegenwoordig op slot, maar toen ze zo heel klein waren paste er vaak geen slot op. Nou hebben wij een buurtsuper waar je dat soort spul dan bij de kassa kunt zetten gelukkig.

OT wat heeft je zoon een mooie naam!

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou voor de volgende keer een hangslot kopen en het fietsje vastzetten aan een fietsenrek of paal... echt te erg dat ze een kinderfietsje stelen!! wat ontzettend sneu voor je dochtertje...

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Diep triest dat het moet maar het is nu eenmaal 2013 en dan kan je niks meer los buiten zetten. Mijn dochter heeft der fiets op school nooit o slot staan, verder overal. Fietst al vanaf 12 inch naar school met slot in fietstasje of mandje. Nu 20 inch met vast slot. Zoontje heeft nu een 16 inch fiets met vast slot erop.

Deel Deze Pagina