na 2.5jr zwanger--> miskraam--> snel zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lovela, May 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 18 mnd proberen zwanger van mijn eerste.
    Goede zwangerschap gehad. Maar hij heeft een chromosomale afwijking (zeldzame)
    Toen hij 4 was wilde we er weer voor gaan. Eindelijk na 2.5 jr weer zwanger.. helaas werd t n miskraam en vorige week met 9 weken een curretage gehad.:( heb het er erg moeilijk mee.. en de dooddoeners van ; je kunt iig nog zwanger raken..komen me de keel uit. Ik had dít kindje graag gewild. Dat de natuur niet in had hoeven grijpen (ook zoon dooddoener)

Maargoed..de wens om n tweede is er logisch nog steeds..

Nu ben ik.benieuwd naar ervaringen. Je hoort wel is dat je sneller kans hebt op een zwangerschsp na miskraam/curretage..Wie heeft er lang over gedaan zwanger te worden. een miskraam gekregen en juist daarna snel zwanger geworden (in vergelijking tot voor je miskraam)? Weet niet of mijn vraag duidelijk is.. heb na mijn narcose nogal moeite met formuleren ;)

Daarnaast vroeg ik mij ook af.. zou er n link zijn tussen dat t zolang duurde voor ik zwanger werd en de miskraam? Begin er echt over te piekeren.. hoopte wat op brainstorming met lotgenoten. . Ipv alleen af te gaan op wat de gyn me (misschien) gaat vertellen bij de controle afspraak.

2. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

Aug 1, 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Klinkt exact als mijn verhaal... behalve dan dat ik nog geen kindje heb.

Na 2 jaar eindelijk zwanger, miskraam op 8 weken. Vier maanden later opnieuw zwanger... het kan dus zeker snel gaan. En dat piekeren over de link tussen niet zwanger worden en miskraam.. daar probeer ik eigenlijk niet over na te denken :) gewoon positief blijven! En onthouden dat je iedere cyclus eigenlijk maar héél weinig kans hebt op een zwangerschap als je de statistieken bekijkt.

3. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar je bent na die vier maanden wel zwanger gebleven?
    Heftig he allemaal. Mn wens voor n tweede is trouwens net zo groot als bij mijn eerste. T voelt nu wel wat extra beladen omdat mn zoontje al bijna 7 is en ik buiten t feit dat ikzelf n kindje erbij wil..ik ook zo graag n broertje of zusje voor m wil. Wat leeftijd verschil prima maar n nog groter verschil dan t nu sl is is best een kloof ook voor hem. Hij was zo blij met t nieuws. . En nu pff best bang dat t weer zolang gaat duren. Tis de combinatie vsn zijn afwijking. . Dat t zolang duurde én mijn miskraam..die me onzeker maakt

4. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Allereerst wil ik je sterkte wensen!

Ik was na lange tijd eindelijk zwanger en kreeg toen na 8 weken ook een miskraam. Vond het zo oneerlijk! Was het eindelijk raak en gaat het na 8 weken alsnog mis. Gelukkig 4 maanden later weer zwanger en deze keer is het wel goed gegaan! Ik denk dus inderdaad dat je na een miskraam misschien sneller opnieuw zwanger kunt worden.

5. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jezz: dankjewel. Tis moeilijk. Overdag lijkt t wel te gaan. Maar die nachten.. eenmaal in bed overdenk ik alles weer.. gevolg nachtmerries. Heb een paar nachten inslapers gebruikt. Dat helpt iig tegen het piekeren. Vannacht zonder geprobeerd. Sliep vrij snel maar wel met piekeren en nschtmerries.
    Daar kan ik weinig aan doen. Overdag kan je nog afleiding zoeken maar mn dromen en t piekeren in bed..heb ik niet.onder comtrole. Herken je dat?
    Wat fijn dat je toch zo snel weer zwanger werd! En wat goed om te horen dat dst goed bleef gaan. Heb jij ook eem curretage gehad? Bij mij bleef t vruchtje na weken bloeden en krampen gewoon zitten. Ik kon nie meer. Mn hb was naar de knoppen. Toen voor een curretage gekozen. Zuig curretage alleen was niet genoeg bleek.. want ze moesten ewaar t vruchtje zat ingenesteld ook schrapen.

6. Soora

Soora Lid

Apr 25, 2015
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lees mee, ook na 1 jaar lang proberen eindelijk zwanger geweest, helaas miskraam. Ik wil zsm de draad weer oppakken en doorgaan maar moet eerst nog een echo krijgen (as dinsdag) dan weet ik of alles schoon is. Heb ook hier en daar gehoord dat je makkelijker zwanger wordt na een miskraam..dat geeft mij in ieder geval weer hoop.

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Helaas kan ik er niet over mee praten, behalve dat de wens voor een kindje heel sterk is en ook steeds sterker wordt.
    Ik wil wel tegen je zeggen dat ik het echt heel rot voor je vindt, en ik enorm voor je hoop dat je snel wee zwanger mag worden en het een mooie plakbeeb blijft.

8. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @soora; doen ze bij jullie standaard n echo als na controle? Js ik vind dat normaal hoor maar hier kan ik t doen met n telefonisch consult. Ik ga wel vragen om die na controle (weer bloedverlies en kramp .. baal!)

@suze ; wat rot dat t zolang duurt.. ik merk dat voor ik zwanger werd ik er anders mee bezig ben dan nu. Ik wil nu én n tweede. . Én ik mis daarbij t gevoel van t zwanger zijn.. inclusief de hevige ochtend misselijkheid..zelfs dat :(
    Ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger wordt. En t uiteraard goed blijft gaan..

9. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Allereerst super veel sterkte met je verlies:( echt vreselijk dat je na zo een lange tijd wachten ook nog dit moet meemaken..Ikzel heb na mijn curettage alleen maar problemen gehad.. ik was elke 2 weken ongesteld.. toen terug gegaan zaten er nog resten dus weer gecurreteerd... nu nog na mijn laatste curretage nog geen (natuurlijke) menstruatie gehad of eisprong dus voor mij is het nu nog afwachten..
    Maar heel veel succes met opnieuw zwanger worden en ik hoop dat het weer snel raak is ;)

10. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @CJSB: jeetje, en je bent 12 febr gecurreteerd begrijp ik uit je onderschrift? wat heftig! wat zegt de gyn daarvan? is dit normaal? hebben ze geen onderzoek gedaan? hoe gaat het nu met je?
    Dankjewel voor je lieve woorden. het verdriet en het besef begint sinds gisteren echt een beetje te komen.. (net nu iedereen weer doorgaat met de orde van de dag) Voel me dus een beetje alleen met mijn verdriet.. die woorden komen dus op het goede moment..dankje! Het besef..dat we zolang proberen zwanger te worden, en dan is het eindelijk zover..besef ik maar niet dat ik echt zwanger ben..en nu het mis is gegaan besef ik pas dat ik echt wel zwanger was..en hoezeer ik mijn zwangerschap mis, schuldgevoel dat ik niet meteen ging genieten..dat ik niet meteen het besef had.. en een week later begon mijn bloedverlies dus toen leefde ik alleen maar in angst en onzekerheid. ik had moeten genieten dat ik even mijn kleintje heb kunnen dragen..hoe miniscuul het ook nog was (op dag van curretage 1 cm) Dat draag ik echt als een last met me mee..dat gevoel.
    en sinds gisteren heb ik dat besef een beetje..het weer wat op een rijtje. maar iedereen is doorgegaan..snapje dat voelt naar, ik kan niet van iedereen verwachten dat ze de hele tijd met me bezig zijn.. en ik weet dat als ik erover begin ze ook wel luisteren, ik voel me alleen wel snel teveel nu.. last van de uitwerkende hormonen ook. dus ben ook extra onzeker nu.
    maargoed.. we komen er wel..

11. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

Apr 13, 2014
    178
    33
    28
    Jaaa ik heb positief nieuws, na lang wachten eindelijk zwanger, met zeven weken ook misgegaan, maar meteen daarna weer zwanger! Geen menstruatie tussendoor gehad. We bloedverlies, dus voelde de bui al hangen, maar bleek een soort innestelingsbloeding te zijn. Sterkte, blijft heel naar, heeft tijd en een plekje nodig, en hopelijk bij jou ook snel weer raak!

12. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nathalie: wat leuk voor je!! gefeliciteerd!
    maar.. hoeveel pogingen heb je gedaan de eerste keer?
    en nu na je miskraam in een keer zwanger? had je toen een cyclus afgewacht of gewoon na n paar weken weer hoppa ;)
    Dankjewel..hoop het ook.. wil eigenlijk geen cyclus afwachten, maar her en der hoor ik; ja maar de kans op een volgende miskraam is groter als je voor je eerste cyclus weer zwanger raakt (niet dat ik daar vanuit ga dat ik dan al zwanger raak maar toch) en de ander zegt weer nee dat heeft puur te maken met het feit, dat je dan beter weet hoever je al bent.

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Hier ook een knul uit 2008, omdat hij chronisch ziek was de wens voor een 2e een paar jaar voor uit gezet. Oktober 2012 gestopt met anticonceptie en ervoor gegaan.

Hier ook na ruim 1,5 jaar zwanger helaas een mk, daarna gelijk weer zwanger dat was helaas niet goed werd een curretage ivm restweefsel. Heb het daarna heel moeilijk gehad. Curretage vond plaats rond de data van dat we 2 jaar bezig waren. Half jaar later weer zwanger & nu bijna 30 weken.
    Als het niet gelukt was, (wonder!) dan hadden vanaf april een doorverwijzing gekregen voor o.a hormonen etc. (Liep bij de gyn ivm moeilijk zwanger raken) aankomende oktober zouden we 3 jaar bezig geweest zijn.

14. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje sterre, ik herken je verhaal (behalve n 2e miskraam dan) maar het komt op hetzelfde neer.
    wat ontzettend fijn dat het nu goed is!!
    en je eerste chronisch ziek, hefig, mag ik vragen wat ze heeft?
    heb jij enig idee hoe het nu zit met het wel of niet afwachten van een cyclus? Is dat nou vanwege de kans op een miskraam, of alleen dat het zo is dat je niet precies weet hoe ver je dan bent?

Share This Page