Afgezien dat ook ik vind dat je aanlegt bij de eerste signalen, vraag ik mij af hoe het met je productie gaat? Met 2 maanden kan zo lang niet voeden je bv sterk laten terug lopen. Toen die van mij 2 maanden waren dronken ze zeker nog 10 keer per dag en 2 keer saarvan snachts. Allebei heel bolle baby's en dat verdween toen ze gingen kruipen en lopen. En nachtvoedingen zijn idd erg belangrijk. Ik vrees dat dit cb niet zoveel verstand heeft van bv. As usual.
Mijn zoontje zat heel vroeg op 6 voedingen, nooit vaker dan 8 keer per dag. Heb nooit een productie dip gehad en hij heeft tot 14 maanden gedronken bij mij. Ik denk dat een baby dat heel goed zelf kan regelen. Je hebt kinderen die vaker komen en minder drinken en kinderen die zich in een keer volproppen zoals die van mij.
Dat het een paniekreactie is vind ik overdreven. Zeker wanneer een kindje gewoon weer in slaap valt lijkt er mijn inziens niks aan de hand. Met 8 weken werden mijn beide kinderen niet meer wakker voor een nachtvoeding...ook die kinderen bestaan hoor. Ik ben nooit begonnen aan een babyfoon op mn slaapkamer en de oudste lag op haar eigen kamertje...dus als zij ligt te happen en daarna weer in slaapt valt merk ik dat dus niet eens. Mijm jongste lag wel in een wieg naast ons bed maar ook als hij lag te happen werden we daar echt niet wakker van. Andere ouders zitten dan de hele nacht wakker naast het bed van hun kind te kijken of die met het mondje gaat happen...of hoe moet ik dat voor me zien? Dat het niet goed is om zolang zonder voeding te zitten is natuurlijk geen feit...sommige kinderen doen het daar prima op.
Ik zat heel snel op 6 voedingen, vanaf paar maanden sliep hij klokje rond en zat ik op 4/5 voedingen. Ben nu 10 weken zwanger van de tweede en hij zit nog steeds op 3/4 voedingen, ook nooit een dip gehad. Dus het hoeft echt niet altijd. Enige is dat er inderdaad soms fases kunnen zijn dat ze snachts ineens wel weer een keer willen drinken, daar gewoon in meegaan, hier was het hetzelfde als een reactie boven me, dat duurde dan hooguit een paar dagen.
Als kindje slaapt zou ik hem niet wakker maken voor een voeding, maar als hij wakker ligt zou ik wel voeden. Ik vind 5 voedingen bij 8 weken best wel weinig
Ja klopt, maar dit was op advies van het cb, dat vind ik dan toch anders. Mijn kinderen huilden zelden, ik was dat een stap voor (en ze hadden geen andere problemen zoals krampjes of reflux ofzo). Tuc, hier lagen ze naast mij in de co-sleeper en wanneer ze gingen zoeken maakten ze daar ook van die piepkleine kreuntjes (eheheh) bij. Daar werd ik meteen wakker van, ik slaap heel licht Niet altijd fijn, maar met een baby best handig.
Advies van cb was dat ze haar niet moet wakker maken voor een nachtvoeding als ze zelf niet komt. Ik vind dat geen raar advies na 8 weken. Mijn zoontje propte zich vol en nooit ergens last van gehad hoor, geen reflux, nooit krampjes, huilde pas toen hij leerde opstaan en vallen. Niet elke baby wil drinken bij een beweging.
Ik zou haar lekker laten liggen. Ze laat het vanzelf merken wanneer ze honger heeft aan bv smekgeluidjes ( ik hoorde dat heel goed ondanks dat hij op zijn eigen kamertje lag, maar dat is bij ons echt een afstand van niks ) ik zou niet wachten tot ze gaat huilen, maar op de andere signalen letten.
Ik zeg dit dat er iets aan de hand is, maar het biologisch ritme van een pasgeboren baby is toch heel anders dan van oudere kinderen. Een kleine baby blijft over het algemeen maar kort wakker tussen de slaapmomenten. En een uur wakker liggen is een complete wakkere cyclus voor een kleine baby, niet 'even wakker geworden'. Bij hele kleintjes bestaat de wereld uit slapen, drinken, poepen, wassen en slapen. Meer doen ze niet. 'Wakker liggen uitrusten' vind ik persoonlijk bijzonder op deze leeftijd, wakker betekent dan voornamelijk energie besteden aan drinken en even ontdekken en weer verder slapen. Dat het dan nacht is weet een baby van 2mnd niet
Op de vraag hoe het met mijn productie gaat; volgens mij is die prima. Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel de baby in 1x drinkt aan de borst maar ze heeft volle luiers, is levendig en groeit goed. De voedingen duren ook best lang. Ik ben 3 kwartier tot een uur bezig met voeden. Ik verschoon dan wel tussendoor. Als ik haar een flesje geef met gekolfde melk dan drinkt ze makkelijk 200 ml. Ik denk dat ze dus ook in de categorie valt van baby's die minder vaak drinken maar wel meer in 1x, zoals iemand hierboven schreef. Ik ga haar voortaan inderdaad aanleggen snachts als ik vermoed dat ze wat langer wakker is en mogelijk wel zou willen drinken. Als ik zelf toch wakker ben, maakt dat ook niet uit. Ik hoop maar dat wanneer ze honger heeft en ik heb niet door dat ze wakker is, dat ze dan toch een gil geeft. Want ik zit zoals iemand hiervoor ook al schreef niet de hele nacht op de camera te kijken of te wachten of ze misschien een klein geluidje maakt. Ik slaap best licht, maar hoor natuurlijk ook niet alles in mijn slaap.
Ik denk dat ik haar gewoon zou laten slapen. Mijn oudste (ook borstvoeding) sliep met 3 maanden van ongeveer 18:00 tot 2:00 en dan weer tot 's ochtends vroeg. Dus de eerste ruk was zo'n 8 uur, wat jij er ook tussen hebt zitten van 23:00 tot 7:00. En 5 voedingen is misschien wat weinig, maar je merkt vanzelf als het te weinig is. Mijn productie kon het prima aan en mijn kinderen groeiden goed.
Er zijn genoeg baby's die al een keurig dag en nacht ritme hebben hoor. Het begrip nacht kennen ze niet maar ze kunnen s nachts veel meer uren achter elkaar slapen dan overdag.
Onze kleine sliep met tien weken ook de nacht door. Af en toe hoorde ik hem wel pruttelen maar dan viel hij weer in slaap. Als hij honger had, dan hoorde ik het wel aan zijn huilen. Huilde hij niet? Dan ging ik er ook niet naar toe. Mijn ervaring is dat een kleintje dan juist het teken krijgt dat het 'wakkertijd' is. Bij de laatste avondfles maakte ik bijv ook zo min mogelijk oogcontact omdat hij daar actief van werd. De babyfoon hebben we niet meer gebruikt want ik werd helemaal gek van het ding. ZL maakte veel geluidjes (in zijn slaap en wakker) rn werd daar steeds wakker van. Dus 'wakker liggen rusten' kan best hoor.