Wel of niet gaan voor een vierde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ZoWelkom84, 28 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Goedemorgen dames,

Ergens lijk ik te merken dat ik toch wil gaan voor een vierde kindje, maar ergens vind ik het ook spannend. Ik heb nu drie jongens van 5, 4 en jongeste is 16 maanden..
    Halleluja 4(!) hoe moet ik dat gaan doen dan? Ik werk nu 3,5 dag kan dat zo blijven? Mijn werk wordt gek (misschien wel mijn grootste zorg)! En nieuwe auto.. ineens allemaal bere op de weg maar de andere kant ons hart is er groot genoeg voor!
    Daarbij zal het ivf worden, moet ik weer helemaal naar Heinsberg is dat te regelen? Moet ik toch poging nl proberen maar dikke kans op een gemiste kans..
    wie heeft er vier en wat is je ervaring? En wie wilt nog meer voor een vierde gaan?

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    Goedemorgen!

Wij ook afhankelijk van icsi en willen ook voor een 4de gaan tegen het einde van het naar! (Mijn jongste is pas 4 maanden nu).

Mijn werk zal ook wel even balen, maar verder zie ik nog geen beren op de weg.

Spannend om over na te denken hè! Zijn je andere 3 ook allemaal via ivf/icsi?

3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahaha jij denkt volle bak en dooooor :roflmao:

werk jij nog wel? En waar doe jij icsi?

ja hier alle drie via icsi (dusseldorf/heinsberg). Dus nog een soort spannend wat NL gaat doen en of wij anders de overstap maken naar buitenland maar dat is wel erg omslachtig hoor met drie kinderen :eek:

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Kan je dan niet bijvoorbeeld een huis huren voor 2 weken in de buurt van de kliniek? Dat scheelt heen en weer rijden. Een dan een beetje rondom de schoolvakanties van de oudste.

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Je werk zou m’n laatste zorg zijn. Zou me daar niet door laten leiden.

verder: bij twijfel zou ik het niet doen :) bedenk goed of de wens echt een vierde is of dat je begint te beseffen dat je uit de baby’s bent, in dat laatste geval zul je ook twijfelen over een vijfde en zesde haha

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nou de twijfel is niet dat ik het niet wil maar meer of het wel kan met combinatie werken..

wat je zegt idd door werk niet laten leiden, maar dat is wel heel lang een bepalende factor (geweest)..

Dat zou een optie zijn, maar weet je, na jaren icsi gehad te hebben en naar Duitsland gereden te hebben zou ik het ook weleens wat ‘makkelijker’ willen hebben.. ik hoop dat mijn lichaam nu weet wat die moet doen en die andere medicatie zoals granocyten niet zo nodig meer heb.. misschien ook naïef hoor maar wie niet waagt…

7. Juliemomof3

Juliemomof3 Actief lid

24 jan 2022
    126
    89
    28
    Vrouw
    Hey! Wij gaan voor een vierde. We hebben een jongen van 5, een jongen van 3 en een meisje van 15maanden. Voor mij voelde het alsof ons gezin nog niet compleet is. Ik zou zeggen volg je hart, al het praktische lukt wel ;)

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Jaa zeker waar, het is maar het praktische..
    Wanneer starten jullie?

Ik ga eerst mijn lichaam even opkrikken met supplementen :D woensdag bellen naar mck

9. Kikki1

Kikki1 Actief lid

28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Wij denken ook na over een 4e. Het voelt gewoon niet compleet nu…
    Onze kinderen zijn 5, 3 en 16 maanden. Wel zouden we er deze keer iets langer tussen willen laten zodat de jongste net wat ouder is (2,5 bijv ipv net 2).
    Maar tegelijk is het hier soms best intensief met 3… hebben jullie dat niet? je bent er gewoon de hele dag mee bezig. En dat is prima maar met nog 1 erbij, hoe gaat dat dan?

Praktische problemen zijn er niet echt. Grote auto hebben we al. Extra kamer is er niet maar dat kan opgelost door 2 op een kamer te doen of eventueel door te verbouwen. Eerste maanden ligt baby bij ons.

hier dus vooral de vraag of het niet Te druk gaat worden. Maar tegelijk ook heel erg het verlangen. Nog 1 kleintje erbij… daarna is het compleet. Zo voelen we dat beiden.
    Manlief vindt het sneller te druk dan ik. Hij twijfelt daardoor nog wat. Maar kwam van de week zelf ook al met dat het toch wel heel leuk zou zijn

10. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik herken je gevoel volledig.. onze kinderen lopen beetje gelijk op.
    3 kan zeker intensief zijn! De oudste twee zijn vrienden voor het leven maar vechten elkaar ook de tent uit. Ik vind het nu vooral een gedoe met het slaapje van de jongste om 12u en dat op woensdag. De twee oudste moeten om half 1 opgehaald worden op school maar jongste gaat normaliter dan slapen, dat wordt nu rond 12.50 uur. En spelen bij vriendjes komt op woensdag niet uit ivm zwemles maar je bent nu al Altijd bezig.
    Wat voor auto hebben jullie? Een 7 zitter? wij moeten wel een grotere auto hebben wel station maar die is te klein dan. Dat is wel een kostenpost. Maar hebben twee auto’s. Alleen hoofd auto moet wel veranderen.
    Kamer hebben wij over maar geen opbergruimte dan meer :confused: daar kan ik wat zenuwachtig van worden, hebben platdak dus ook geen schotten :eek:

Maar op dit moment ben ik vooral hyper en soms overvalt een gevoel mij van ojee help gaan we dat wel redden

Kikki1 vindt dit leuk.
  11. Juliemomof3

Juliemomof3 Actief lid

24 jan 2022
    126
    89
    28
    Vrouw
    We zitten nu in ronde 5. Ik geef nog borstvoeding dus m’n cyclussen zijn nog onregelmatig. Wel gestart met temperaturen en ovutestjes :)

12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Spannend! Maar echt zeer onregelmatig?

13. Kikki1

Kikki1 Actief lid

28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    ja, soms is het echt zoeken hè.
    Maar meestal loopt het hier heerlijk. Druk maar gezellig!

Wij hebben een VW Touran. Gekocht toen de 3e kwam omdat we 3 stoeltjes naast elkaar wilde kunnen zetten.Dat paste in onze oude auto niet. Dus toen meteen een grote voor als er toch een vierde zou gaan komen nog

opbergruimte… ja dat herken ik wel. Steeds goed opruimen en uitzoeken. Maar We hebben de grote babyspullen bijv bij mijn ouders gezet.

14. Kikki1

Kikki1 Actief lid

28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Hoe staat jouw man/vriend hierin eigenlijk?
    En je schrijft dat je werk ‘gek wordt’ wat bedoel je daarmee?
    Zou je het zelf zien zitten om je huidige ritme met school/werk/opvang ed uit te breiden met 1 kindje erbij?
    Ik werk 1,5 dag. Dat is voor ons gezin gewoon genoeg. Man werkt fulltime.

Met een 4e erbij zou ik in elk geval het eerste jaar ouderschapsverlof opnemen. En daarna dan kijken wat haalbaar is. Maar denk dat 1,5 dag werken wel haalbaar blijft als ik nu naar ons gezin kijk.

15. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Mijn man vindt het eigenlijk ook alleen maar leuk en ziet nooit beren op de weg.. daarom matchen wij denk zo goed :roflmao:

werk daar bedoel ik mee dat ik met verlof moet en grotere kans natuurlijk als er kind ziek is ik naar huis moet of thuis moet blijven… die gaan dus echt niet blij worden.. met name het verlof.. en ouderschapsverlof ga ik sws niet aanvragen…

ja huidige ritme zie ik geen problemen in meer dan dat ik altijd belangrijk vind dat een baby kan slapen en in eigen bed moet slapen om even van de prikkels weg te zijn.. en dat zou ik wel erg lastig vinden..

moet wel zeggen dat nummer 3 wel makkelijker is dan dat ik een tweede vond.. maar ik vind zijn slaapje wel soort van belangrijk, terwijl hij niet jengelig of chagerijnig wordt hoor..

Kikki1 vindt dit leuk.
  16. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    Ja werk 3 dagen, wij hebben icsi allemaal gedaan bij nijgeertgen.

Buitenland is zeker wel omslachtig! Kan je er wel alleen heen? Bij de derde heb ik de meeste afspraken alleen gedaan, gesprekken altijd telefonisch, en puncties hadden we oppas geregeld.

We hebben gelukkig al een 7zits en ook nog een kamer vrij. Dus qua auto en huis hoeven we niks aan te passen.

Alleen qua drukte.. met nog een is het nog een beetje drukker. Maar denk altijd, van 0-1 is 100% drukker, van 1-2 is 50% drukker, van 2-3 is 33% drukker en zo van 3-4 25% drukker :roflmao:.

En de kleine slaapt hier nu nog altijd in de wagen overdag en dat wil ik ook proberen zo te houden, want dat maakt toch een stuk flexibeler.

Kikki1 vindt dit leuk.
  17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahaha kijk dat heb je goed gedaan.. ik ben wat ouderwets erin geloof ik :roflmao:

vandaag gebeld met cuypers en wachtlijst van 15 weken, kunnen pas in Juli terecht. Gaan nu voor poging eerst in ziekenhuis in NL…vrijdag ga ik wel afspraak maken in heinsberg voor juli, hij kan maar staan…

18. Juliemomof3

Juliemomof3 Actief lid

24 jan 2022
    126
    89
    28
    Vrouw
    Kortste cyclus was 29d, langste 36

19. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    Ach ieder gezin, ieder kind is anders he, wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet!

Oef, flinke wachttijd! Zou zeker inderdaad maar vast een afspraak maken. Moet je helemaal aan een nieuwe poging beginnen?

Ik ga eind mei bellen voor een afspraak + intake en dan kunnen we hopelijk starten in september. Maar ik heb nog cryo's. Ik hoop zo dat het nu eens daarmee lukt...

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier zwanger van nr 4. Wat wil je precies weten?

Deel Deze Pagina