Het kost even wat moeite....

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cindy80, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    ..... maar ik heb vandaag voor elkaar gekregen dat ik de komende weken halve dagen werk!

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en ik ben 's ochtends echt beroerd en zooo moe! Ik werk op een kdv en dan moet ik vaak 's ochtends vroeg beginnen, maar ik heb gelukkig nu kunnen regelen dat ik om 12.00uur begin en om 17.30uur naar huis kan. Dat scheelt dan toch weer...
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik HG en ik weet dat de kans groot is dat ik het weer krijg. Daarom wil ik nu al voorzichtig zijn en goed naar mijn lichaam luisteren.

Het kostte even wat moeite, want t/m oktober was ik zelf leidinggevende en sinds november sta ik weer op de groep, maar ik wist natuurlijk de lijntjes en ik weet wat de mogelijkheden zijn... Dus ze konden weinig....

Ik denk dat als ik 's ochtends "relaxed" kan opstarten dat ik dan al een heleboel gewonnen heb. Hoop ik.....

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oeh HG. Dat is toch dat je, bij een extreme variant, zelfs opgenomen kunt worden in het ziekenhuis door uitdrogingsverschijnselen? Dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat je voorzichtig bent (dacht heel eerlijk eventjes 'sjee, bij zes weken al halve dagen werken??'). Hoop voor je dat deze maatregeling helpt en je niet misselijker zult worden dan dat normaal is in deze periode van je zwangerschap!
    x

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hoi Kweenie,

Ik kan met voorstellen dat je dat denkt, maar met de vorige zwangerschap lag ik inderdaad met 6 weken al uitgedroogd in het ziekenhuis en daarna volgden er nog 7 opnames... Best wel een trauma en daarom wordt ik nu heel goed begeleid in het ziekenhuis door een team van artsen, psycholoog, psychologisch verpleegkundige.
    Ik hoop dat het niet zover komt, maar mijn gyn heeft gezegd dat de kans wel heel reeel is dat ik het weer krijg.......

Ik had bij mijn eerste zwangerschap wel een hele extreme vorm hoor. Negen maanden lang, sondevoeding (wat niet hielp en waar ik nóg misselijker van werd), infusen, medicatie, bank- en bedlegerig.... echt verschrikkelijK!! Hopelijk gaat het nu wat beter en zijn ze er een beetje op tijd bij als het weer gebeurd...

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hopenlijk kan je het deze keer onder controle houden. Het is iets verschrikkelijks .. Goed dat je naar je lichaam luistert.

(heb vanwege premature weeen veel in ziekenhuis gelgene en er kwamen dus regelmatig meiden met uitdroging en hg het ziekenhuis in.)

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Zo, wat pittig! En wat knap dat je er weer voor durft te gaan! Hopelijk is het dit keer beter te handelen, mede door minder uren te werken. Want aan de sondevoeding of opgenomen worden wil natuurlijk niemand. En trouwens, dan hebben ze ook helemaal niks meer aan je op je werk.

Enne.... gefeliciteerd met je zwangerschap :)!

x Kweenie

6. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Dank je wel!
    Enne... je hebt gelijk hoor en ik denk dat ze er op mijn werk ook zo over denken....;)

Deel Deze Pagina