man werkt idd ook zaterdag. is de drukste dag. dus dan zou het alleen de zondag zijn die ik kan gaan werken. maar das de einge dag dat we samen zijn. hij is zelfs nu nog even naar de zaak
de wel werken optie. als ik bij mn vriend ga werken dan heb ik geen last van vakantieperiodes want als de oppas dan op vakantie is kan ik gewoon zelf thuis blijven. kan de uren bij mn vriend zelf indelen. en doe ik een week niks ook geen probleem
lekker thuis blijven en van je kindje genieten. Ze zijn inderdaad maar zo kort klein. En voor jezelf gewoon een leuke vrijwilligersbaantje misschien zoeken. Krijg je denk ik veel voldoening van en je hebt nog wat voor jezelf!
als ik zou mogen kiezen, zou ik ook lekker thuis blijven. Als het echt niet bevalt kun je altijd nog een baan zoeken. Ik vond het verschrikkelijk om weer te gaan werken. Lekker je kindje naar de oppas brengen en dan een keer iets voor jezelf doen. Ook vind ik het fijn om dingen te ondernemen met je kleine. dan wordt je wereldje niet zo klein!
Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en wij hebben eigenlijk nooit precies uitgerekend wat het zou "kosten" als ik ga werken... Ik werk 16 uur per week, in wisselende diensten (wel altijd de vrijdag zodat ik 1 dag kdv heb) Die andere dag blijft mijn man thuis en dat kost dan zeker geld. Hij verdient 3x zoveel per uur als ik... Dus uiteindelijk denk ik dat ik qua financiën beter thuis kan blijven. Maar.... Ik ben nu alweer 17 weken thuis, en ik heb er nog 6 te gaan. (16 weken zwangerschapsverlof, 4 weken onbetaald zwangerschapsverlof en 3 weken vakantie) En eerlijk gezegd... Als ze vorige week gebeld hadden of ik kon komen, was ik gegaan... Het is niet dat ik me dood verveel ofzo, ik heb genoeg te doen met 2 kinderen, maar ik mis gewoon het even iets anders doen dan met de kinderen of mijn man bezig zijn. Dat is ook de reden waarom ik niet bij mijn man ga werken, ik zou daar zo kunnen beginnen om de administratie te doen. Ik wil graag iets van mezelf, waar ik alleen Bluesky ben, en niet de mama van of de vrouw van. En het gevoel om een (weliswaar klein) steentje bij te dragen aan het financiële plaatje, doet me ook goed. Ik wil mezelf ook blijven ontwikkelen, en ik heb dus niet de discipline om dat thuis te doen in de vorm van een cursus of opleiding. Via het werk doe ik regelmatig cursussen en bijscholingen en dan blijf je toch beter bij. Voor mezelf vind ik dat heel belangrijk. Uhm... Beetje lang verhaal geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt...
Als het aan mij lag zou ik lekker thuis blijven. Ik doe het zelf ook en als ik zie wat ik misschien allemaal gemist zou hebben! Daar zou ik heel verdrietig van worden. Werken kan ik altijd nog. Mijn dochtertje zien opgroeien kan maar 1 keer. Oke, we hebben het niet breed maar we redden ons wel. Geld is ook niet alles. Maar als jij plezier uit je werk haalt dan moet je het doen.
Als ik jou zo hoor, zou ik denk ik lekker thuisblijven... Ik ben zelf iemand die voor m'n plezier heeeel erg graag werk, (maar goed, ben dan ook bezig met m'n tweede HBO-opleiding en heb nog wel minstens een post-HBO en een master op m'n verlanglijstje staan ). Jij klinkt niet alsof je uit het werken nou zooooveel voldoening gaat halen dat het perse een vaste baan zou moeten zijn. Dan zou je idd voor af en toe eens bij je man in het bedrijf, vrijwilligerswerk, (grooooot tekort aan vrijwilligers, (mijn moeder is op haar werk werver en begeleider van vrijwilligers) dus op die manier zou je maatschappelijk een heleboel bijdragen en daar zou je vast wel de afspraak kunnen maken dat je een vast dagdeel buiten de schoolvakanties om doet) of misschien zelfs via een uitzendbureau? En dat het goed is voor je kindje om eens niet bij mama te zijn, is onzin Het is wel goed voor je kind om in aanraking te komen met andere mensen en kinderen, maar daarvoor hoeft het echt niet bij jou weg te zijn... dat kun je ook prima samen doen. Ik vind er persoonlijk voor het eerste jaar een boel voor te zeggen dat een kind gewoon volledig bij 1 van de ouders is steeds. (Da's overig een beetje kennis van psychologie en een gevoel van mezelf bij elkaar. En desondanks werk ik dus zelf wel 3 dagen, ). Succes met beslissen!
Als je jezelf daar het beste bij voelt zou ik lekker thuisblijven. Ik neem wel aan dat je dan uit de WW gaat?
ik ben er denk ik wel uit. ik blijf thuis en ga paar uurtjes werken bij mn vriend en verder zoek idd tzt iets van vrijwillegerswerk of iets anders waar ik me nog nuttig kan gaan maken. en voor de sociale contacten. ik zit ook nog op een toneelvereniging wat dalijk in september weer begint tot april en ben ik ook weer 1 avond weg. als ik echt de ambitie had om te studeren had het heel anders geweest maar die heb ik niet. nooit gehad ook. ik was niet zon schooltype en ik neem mn pet af voor degene die het wel kunnen of konden opbrengen. diep respect. maar goed we zijn allemaal niet hetzelfde. en gelukkig maar hahaha
Daar ging ik ook niet van uit hoor . Dacht dat ik ergens had gelezen dat de WW pas eind van het jaar afliep, terwijl je dan nu een baan zou hebben maar die dan zou afwijzen zeg maar..vandaar! Persoonlijk vind ik dat je aan werken altijd wat overhoudt. Dan niet in materiele zin, dan wel in immateriele zin. Bovendien: alles wat jij verdient is toch gewoon extra gezamenlijk inkomen? Die ziektekosten moeten ook betaald worden en huishuisgeld is ook nodig als je niet werkt of geen uitkering meer hebt? Dus per saldo hou je er gemiddeld 450 euro per maand aan over
Tja, eigenlijk zit je in een luxepositie. Er zijn maar weinig vrouwen die niet hoeven te werken om rond te komen. Maar de keus is aan jou. Ik merk wel dat als ik lange tijd thuis ben (ziektewet i.v.m. rug) dat ik toch ook heel graag weer aan het werk wil. Terwijl, als het dan zover is ik liever thuis blijf maar goed dat is een ander verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat je af en toe de deur uit wilt en iets anders wil zijn dan alleen maar 'mama'. Maar als dat kan door bij je man in de winkel te gaan werken, dan heb je toch een prima oplossing?? Dan ging ik echt niet werken voor bijna niks als je de ruimte hebt om zelf je werktijd in te delen en de tijd die je thuis bent dus ook zelf kunt bepalen. Ik denk dat ik de baan op zou zeggen.....