Nederlandse Installatie Maatschappij (CV onderhoud)

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Wellicht dat jullie het weten...

Sinds gister hebben wij een woning met een CV ketel (gas gestookt) uit januari 2013. Wegens omstandigheden van de verkoopster van het huis, is de ketel nog niet voor onderhoud geweest. Het onderhoud zou plaats vinden, precies in de tijd dat haar moeder terminaal werd. Dan heb je (begrijpelijk) andere dingen aan je hoofd.

Gister hebben wij te horen gekregen, dat het onderhoud nog moest plaats vinden. En dat alles al betaald was (heb geen rekening ervan ontvangen) voor het hele jaar. Ze komt een dezer dagen nog een keertje langs om de Toon van Eneco op te halen, wij gaan naar een andere energieleverancier en hebben dus niks aan de Toon.

Vanmorgen belde ik het bedrijf waarbij de ketel is geplaatst (Nederlandse Installatie Maatschappij). Situatie haarfijn uitgelegd. Vertelt die vrouw doodleuk "ja maar mevrouw, dat gaat zomaar niet. U moet zelf een nieuw contract afsluiten (???, alweer? De vorige bewoonster had, volgens haar, al voor een heel jaar betaald!)". Maar nee, een abonnement is niet overdraagbaar (???), zelfs niet als er voor een heel jaar betaald is. Nu vind ik dat op zich wel kunnen, alleen vind ik wel dat dan de verkoper haar resterende maanden terug moet ontvangen (je kan ook maandelijks betalen). Maar goed, dat terzijde.

Nu zit ik op hun website te kijken en het voelt niet goed. Er zit een (gas)luchtje aan;). Bij de pakketten staat (ervan uitgaande dat je niet het all-in pakket neemt) dat ze tijdens onderhoud preventief voorgeschreven materialen vervangen, maar deze worden wel aan de klant doorberekend. Nu heb ik horrorervaringen dat dingen "preventief" worden vervangen, doorberekend wordt aan een nietsvermoedende klant die toch wel betaald, want hey, de monteur zegt dat het moet. En dan eigenlijk wordt het materiaal vervangen, om het installatiebedrijf te spekken, omdat het eigenlijk niet nodig is. Nu heb ik op internet 1 horrorverhaal gevonden over dit bedrijf. Er is maar 1 verhaal beschikbaar (verder geen positieve of negatieve ervaringen over dit bedrijf die ik kan vinden op internet) en die is gelijk negatief. Ook allerlei dingen vervangen, omdat de monteur "dacht" dat dát het was, maar uiteindelijk niet bleek te zijn. En de klant moest dat dan ook nog eens allemaal gaan betalen. Na afloop was de storing nog niet opgelost en toen werd hem geadviseerd om een nieuwe CV ketel te laten installeren.

Wat is jullie ervaring met dit bedrijf? Ik woon inmiddels in Nieuwerbrug (tussen Woerden en Bodegraven in).

Mijn schoonouders (en mijn vriend) vinden van der Valk (???) erg goed, die komt uit Woerden. Bij storing hoeft er geen monteur uit Zwijndrecht te komen (wat bij NIM wel zo is).

Wie o wie. Morgen ergens tussen 09:00 uur en 11:00 uur staat NIM al in Nieuwerbrug bij ons op de stoep om onderhoud te plegen.

Voel mij zo stom dat ik niet eerst research heb gedaan, maar gelijk alles wou regelen. Moest vandaag al genoeg regelen en nu krijg ik dit. Oef, ik de naieveling is back in town, BAM:x:x:x

2. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    De ketel zelf is van jan 2013? Dan hoeft er nog geen eens onderhoud gedaan te worden. Meestal pas na 2-3 jaar voor de eerste keer en daarna idd om het jaar. Hier doet vl het zelf. Das nog makkelijker. Ik woon ergens anders, dus ken de bedrijven bij jou niet. Maar klinkt idd allemaal erg vaag! Ik zou afbellen en even in je buurt vragen waar zij zo'n contract hebben.

3. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    O joh, dat wist ik niet! Lekkere geldklopperij daar. Er staat op hun websites ook dat je onderhoudscontracten voor 1 of 2 jaar kan afsluiten (all in is geloof ik 2 jaar, met ieder jaar een beurt. Ketel mag niet ouder zijn dan 26 maanden. Enigste verschil is dat je dan de materialen niet hoeft te betalen. Betaal je wel gelijk €7,50 per maand meer over een looptijd van 2 jaar). Als je voor 1 jaar afsluit dat abonnement, komen ze 1 keer per jaar onderhoud plegen. Als je voor 2 jaar afsluit, komen ze 1 keer in die 2 jaar onderhoud plegen. Lekker vaag.

Na jouw ervaring over wanneer onderhoud, staan mijn nekharen helemaal overeind bij dat bedrijf. En dat heb ik niet snel ;) . Zeker naar aanleiding van mijn eerste ervaring met dit bedrijf, de horrorreview en jouw ervaring met ketels gaat die monteur afgebeld worden. Is alleen wel kortdag, maar ja. Alles is snel geregeld, er moest en zou onderhoud gepleegd worden. Het liefst voor hun de volgende dag tussen 09:00 en 11:00 uur

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm volgens de consumentenbond zelfs pas na 5! Jaar

Al adviseren ze wel om al voor die tijd een onderhoudsabonnement af te sluiten omdat die goedkoper zijn als je ze eerder afsluit en het bedrag dan ook NA die 5-jaars grens lager blijft.

Wij hebben overigens een lokaal verwarmingsbedrijfje ingehuurd.
    Bevalt ons erg goed... Je hoort en ziet ze exact 1x per jaar voor onderhoud en verder nu 2x ivm storing.
    Ene keer was de helft van de sensors stuk ivm piekspanning.
    Toen hebben we enkel de sensoren betaalt.
    2e keer was de monteur bij onderhoud iets vergeten schoon te maken.
    Toen hebben we natuurlijk niets betaald.

Misschien zit er bij jullie ook wel zoiets?

5. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn gevoel werd bevestigd na het telefoontje van vanmorgen half 9. Wat een asociaal, onbeschoft rot bedrijf! Een onderhoudsabonnement wordt daar gezien als "verzekering" en is niet overdraagbaar. Zulke bullshit heb ik nog nooit gehoord. Die oude bewoners hebben betaald, dit is ook door de NIM bevestigd, maar omdat het in de ogen van de NIM als "verzekering" wordt gezien, is deze niet overdraagbaar. Zo, dat voelt lullig tegenover de oude bewoners! Hebben die voor de katse viool zoveel geld eraan uitgegeven. Ik ben behoorlijk onbeschoft als stuk vuil behandeld. "Ja, mevrouw, u belt wel kortdag af", ja euh, jullie hebben mij ook verplicht om morgen (nu dus vandaag) al onderhoud te plegen. Werd er gigantisch voor het blok gezet gister.

O, om onderhoud te plegen vandaag, had mij al €50,00 gekost, omdat ik geen abonnement heb bij hun. Daarbij komen nog de abonnementskosten. De eerste keer onderhoud valt niet onder het abonnement, maar is voor eigen rekening. Wat een belachelijke service! Bahbah.

Wij gaan naar een lokaal bedrijf. Hebben een idee welke wij gaan doen. Schoonouders zitten al 30 jaar bij dat bedrijf, nog nooit klachten gehad over dat bedrijf.

Deel Deze Pagina