Wel of niet gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sascha87, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is weer zoeken naar dingen die er niet zijn.
    Beetje jammer weer.
    Ik ga ook niet naar de carnaval omdat ik daar werkelijk helemaal niets mee heb om tussen allemaal lallende en dronken mensen te lopen.
    Dit mag ik dan ook niet zeggen?
    Ik heb niets tegen homo's want ik heb er genoeg in mijn naaste omgeving waar ik het heel goed mee kan vinden en die ik bijna mijn beste vrienden zou kunnen noemen.
    Van dit muggenziften en zoeken naar dingen daar komen nou al die oorlogen van.

2. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Hier ben ik het echt helemaal mee eens! Mij niet gezien hoor! Ik vermijd dat liever er komt vast weer een tijd dat het overal stukken veiliger is maar tot die tijd blijven we in de buurt van onze woonplaats die ze echt niet zullen bombarderen. En dat wil absoluut niet zeggen dat we geen leuke dingen en uitjes meer doen.

3. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Niets met carnaval hebben is natuurlijk iets heel anders dan de gaypride aanstootgevend noemen. Het eerste zegt iets over jou en het tweede zegt iets over de gaypride. Maar goed misschien bedoelde je het anders dan ik het heb opgevat. Kan gebeuren met geschreven woorden.

Als je had gezegd ik heb niks met de gaypride dus ik zou sowieso niet gaan dan had je mij niet gehoord hoor!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zullen we het dan hier aub bij laten.
    Ik word er een beetje moe van als er woorden in mijn mond worden gelegd die er niet zijn.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nou vind ik ook hoor.
    Sommigen lijken echt te denken dat we alleen nog maar achter onze geraniums zitten als we de keuze maken om grote evenementen te vermijden.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Volg je gevoel,
    Ik ga persoonlijk niet naar grote evenementen doe ik sowieso al niet maar nu zeker niet. Daarnaast Probeer ik wel het niet mijn gehele leven te beinvloeden want risico"s zijn er altijd de bus kan je overrijdden, een vliegtuig in een flat boren of neerstorten en ga zo maar door, dan kan ik niks meer doen.. Dus dat doe ik niet..

Blijf bij je eigen gevoel.

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik snap jouw twijfel heel goed.

Dit is precies wat die terroristen willen, angst zaaien, en dat lukt ze jammer genoeg maar al te goed.
    Ik was zelf ook eerst van; ik laat me niet gek maken, je moet ze hun zin niet geven.
    Maar ik ook ga dit jaar niet naar de gay parade, en volgende week zijn de vierdaagse feesten in Nijmegen waarbij wij nu ook grote twijfels hebben om te gaan.
    Natuurlijk kan het overal gebeuren, maar bij zulke internationaal bekende feesten en zulke grote mensen massa's is het risico groter omdat het veel aantrekkelijker is voor die gasten.
    Natuurlijk kan het ook in het ov, maar plekken als grote concerten en sport evenementen of op de luchthaven waarbij er goed gefouilleerd wordt voelt mij net iets veiliger.

(moet ik dus ook wel bekennen dat ik blij was toen we langs de check/douane waren op schiphol, vanaf daar hoef je in mijn ogen echt niet meer onveilig te voelen) voor die tijd weet je het ook maar niet.

Volg je eigen gevoel!!

8. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou echt niet gaan.

Dan maar een angsthaas, mijn leven en mijn gezin is mij te dierbaar. Als ons hier in het dagelijkse leven iets gebeurd dan zij het zo, ga mijzelf niet opsluiten natuurlijk. Maar je kunt ook de risico's op gaan zoeken en dat ben ik absoluut niet van plan.
    Misschien denk ik ook wel makkelijker over het thuisblijven omdat ik niet van drukte houd, maar als dat wel zo was geweest was ik nog niet gegaan.
    Ik ga en sta waar ik mij veilig voel.

9. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Ik laat me daar echt niet door bang maken. Het is toch jammer als je dingen die je leuk vind niet meer gaat doen uit angst voor een aanslag? De kans dat je onderweg naar de supermarkt aangereden wordt is nog steeds groter. Ik heb ook het idee dat mensen denken dat er dagelijks aanslagen gebeuren in frankrijk. Maar als je kijkt was de laatste grote aanslag in november, al een half jaar geleden. En je weet niet waar en wanneer ze weer toeslaan, dus om nou alles te vermijden met de gedachte 'stel dat' vind ik persoonlijk compleet overdreven.

Maar goed, ik ben dan ook zo iemand die liever dood gaat bij een aanslag dan dat ik de rest van mn leven bang ben en dingen ga ontvluchten.

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou absoluut niet gaan.
    Nu zou ik toch al never nooit van mijn leven naar de gaypride gaan. Maar in dit geval al zeker niet.

Better save than sorry en ja dan ben ik maar een broekpoeper en laat ik de terroristen 'winnen'.. Mijn familie is me te veel waard

11. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Zij is niet de enige die dit zo op vatte hoor, ik dacht precies hetzelfde. Dus ipv het wijzende vingertje kun je ook nagaan of jouw schrijfwijze dan misschien niet helder genoeg is.

12. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    TS ik denk dat ik niet zou gaan, ik zou het denk ik te risicovol vinden.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja lastig. Ik moet zeggen dat ik me ook niet overal even prettig voel. Tis toch eigenlijk echt belachelijk voor woorden!!!

Cliché maar doe waar jij je t beste bij voelt. Bij twijfel niet oversteken...

Daarnaast vraagt ts alleen om advies/mening mbt het gaan naar! En niet wie wat vind over een gaypride. Sjees leven in 2016... come on people...

14. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, liever geven wat ze willen dan dat ik m'n leven voor die idioten opoffer!

Naar de gay pride e.d zou ik sowieso nooit gaan maar heb het nu meer over plaatsen waar veel mensen tegelijkertijd komen.

15. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik zou gewoon gaan. Een aanslag kan overal gebeuren. Anders kun je ook niet meer naar vliegvelden en treinstations toe, want die zijn aantoonbaar meer doelwit tot nu toe. Maar als jij je er niet prettig bij voelt, doe het dan vooral niet. Persoonlijke afweging staat voorop.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben er dus zo een die dit soort dingen nu niet meer bezoekt.
    Grote festivals, bevrijdingsfeest, koningsdag in een grote stad..
    Ik zoek het nu wat kleiner. Vier de feestjes in ons dorp etc. etc.
    Bios, discotheek, kroegen bezoek ik nog wel. Maar de grote feesten, nee bedankt.

Laatst wel naar Coldplay geweest. Heel erg getwijfeld. Uiteindelijk was mijn gevoel goed.

Ben verder geen saai angstig wijf geworden vind ik, maar ik voel me er niet meer prettig bij. Gewoon een beetje voorzichtig, that's all.

Ik zou dus niet gaan. Ik zou naar je hart luisteren.

17. Zo twijfel ik na gisteravond heel erg over het vuurwerkfestival op Scheveningen over een paar weken.. :( Ik wil me ook niet bang laten maken, maar ik leef liever met het idee van 'was ik nu toch maar gegaan, want er is niks gebeurd en ik had een leuke avond kunnen hebben', dan met het idee van 'was ik er maar nooit heen gegaan..' :(

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou niet gaan.

Ben niet angstig aangelegd maar dit is én een grote menigte én de gaypride. Ben er vaak geweest, hartstikke leuke feestjes maar nu zit het te veel in mijn hoofd.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou ook niet gaan.
    Dat hele "je moet je leven niet laten leiden door angst" is allemaal mooi gezegd hoor. Maar ik zou het mezelf eeuwig kwalijk nemen als ik zou gaan en wel betrokken raak bij een aanslag, als ik het überhaupt overleef. En ja, de terroristen krijgen zo hun zin, dat wil niemand, maar ik denk dat je in deze tijden verstandige keuzes moet maken. Dit zou voor mij een verstandige keuze zijn, voor anderen wellicht niet.

20. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik zou gaan. Ik neem aan dat er een heel programma is gemaakt met wat jullie gaan doen. En dat jullie vast niet naar de parade gaan kijken?!
    Miss ga je wel salsa dansen in een achterbuurt van Amsterdam en later lekker uit eten en dan stappen? Je zou dan het stappen kunnen overslaan gezien je angst.

En het ligt er denk ik ook aan wie gaat trouwen?

Deel Deze Pagina